Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@01:37:37 GMT

جلیلی: باید جلوی رانت‌خواری را در دولت و بخش‌خصوصی گرفت

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۷۹۷۵

‍‍‍‍‍‍

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بخش دولتی و بخش خصوصی باید تعارفات را کنار بگذارند، گفت: حتما باید جلوی تبعیض و رانت‌خواری را هم در دولت و هم در بخش خصوصی گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 "سعید جلیلی" در دیدار با مدیران عامل تعاونی‌های کشور گفت: بنده طی هشت سال گذشته نه تنها در تهران بلکه در بسیاری از شهرستان‌ها با تعاونی‌ها و کارگاه‌های مختلف جلسه برگزار کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمع‌بندی ما از کار‌هایی که طی این هشت سال انجام دادیم، این است که فرصت‌ها و امکانات کشور به گونه‌ای است که اگر یک برنامه جدی وجود داشته باشد، کشور نه تنها اداره می‌شود، بلکه جهش هم پیدا می‌کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: بنده حاضرم با هر فردی که نسبت به این موضوع شک دارد، مناظره کنم. البته ما بدون مردم نمی‌توانیم کار‌ها را پیش ببریم و بدون مردم هیچ مسئله‌ای قابل حل نیست.

وی ادامه داد: اگر ما به دنبال رفع مشکلات کشور هستیم، باید همه ظرفیت‌های کشور به کار گرفته شود و نباید کشور را معطل موضوعی گذاشت.

جلیلی با بیان اینکه لازم است موانع بر سر راه تعاونی‌ها برداشته شود، گفت: ۱۶ مانع جدی وجود دارد که اگر دولت این موانع را بردارد، اقتصاد جهش پیدا می‌کند. البته موانع دیگری هم در این زمینه وجود دارد و لازم است که اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و بخش‌های خصوصی تلاش کنند تا این مشکلات برطرف شود.

وی با بیان اینکه تعارفات یکی از مشکلات در فرهنگ سیاسی ماست، گفت: بخش دولتی و بخش خصوصی باید تعارفات را کنار بگذارند تا مشکلات کشور مرتفع شود. حتما باید جلوی تبعیض و رانت‌خواری را هم در دولت و هم در بخش خصوصی گرفت.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: مردم علاوه بر حق سیاسی، باید حتما حق اقتصادی هم داشته باشند و لازم است برنامه جدی در این زمینه وجود داشته باشد و مردمی کردن اقتصاد مسئله‌ای مهم است.

جلیلی ادامه داد: تعاونی‌ها یکی از بستر‌های مهم در این زمینه است و مردمی که می‌خواهند از حقوق اقتصادی خود استفاده کنند، باید بتوانند از یک بستر سالم و مطمئن بهره‌مند شوند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور را نمی‌توان در یک محیط بی ثبات و سیال اداره کرد، گفت: ما نباید کشور را معطل خارج کنیم و حتما باید تعامل گسترده و سازنده با جهان داشته باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری تعاونی ها بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۷۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد

به گزارش خبرگزاری مهر، صمد حسن‌زاده در همایش تجاری ایران و چین که در حاشیه رویداد ایران اکسپو برگزار شد، اظهار کرد: چین با حجم تجارت دوجانبه بیش از ۳۰ میلیارد دلار، اختلاف زیادی نسبت به شرکای تجاری دیگر ایران دارد و شریک نخست تجاری کشور است. همچنین این ظرفیت وجود دارد که سقف تجاری دو کشور به ۵۰ میلیارد دلار ارتقاء یابد.

وی افزود: ایران در گذشته اولین شریک تجاری چین در خاورمیانه بود اما در حال حاضر رتبه ایران به بالاتر از پنج رسیده و بنابراین باید این رتبه را دوباره ارتقاء دهیم. امیدواریم دو کشور بتوانند از پتانسیل‌های بخش خصوصی برای توسعه روابط دو جانبه بهره‌برداری بیشتری کند.

حسن زاده ادامه داد: ظرفیت سرمایه گذاری خارجی برای چینی‌ها به ویژه در مناطق آزاد فراهم شده است. همچنین شرکت‌های چینی می‌توانند از طریق ایران به بازارهای منطقه‌ای دسترسی داشته باشند.

رییس اتاق ایران گفت: بخش خصوصی ایران در بیشتر زمینه‌های صنعتی، معدنی، تجاری از جمله در محصولات پزشکی، فولاد، مصالح ساختمانی، محصولات دانش بنیان، خدمات فنی و مهندسی، صنایع دستی، گردشگری و غیره آماده همکاری برای آشنایی بیشتر جوامع تجاری دو کشور است. اتاق بازرگانی ایران به عنوان بزرگترین تشکل اقتصادی و نماینده بخش خصوصی آماده همکاری در توسعه روابط است.

کد خبر 6093443 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • بیشترین حضور شرکت‌های خصوصی در شرکت ملی نفت در دولت سیزدهم رقم خورد
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه
  • گام عملی برای جهش تولید