Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@21:25:56 GMT

غرق شدن3کودک در استخر در فارس

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۸۱۷۴

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس با اعلام هشدار از حوادث غرق شدگی در استان فارس، گفت: امروز ۳ کودک در استخری در شهرستان سپیدان دچار غرق شدگی شدند. ناطقان: هر ساله با فرار سیدن فصل تابستان و گرم شدن هوا افراد زیادی برای خنک شدن دل به رودخانه‌ها، کانال‌های آبیاری و استخر‌ها می‌زنند که متاسفانه به دلیل عدم آشنایی با فنون شنا و بی‌توجهی به هشدار‌ها شاهد جان باختن تعدادی از هم استانی‌های خود هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمد جواد مرادیان رئیس اورژانس استان فارس بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ظهر امروز گزارش غرق شدگی 3 کودک درون استخری در باغ به سامانه 115 اورژانس فارس گزارش شد و بلافاصله امدادگران به محل حادثه واقع در شهرستان سپیدان سپیدان-جاده رودبال اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه 3 کودک درون استخر سقوط کردند که 2 نفر از آن‌ها به دلیل خفگی جان خود را از دست دادند و یک کودک 9 ساله با حضور به موقع ماموران اورژانس از غرق شدگی نجات داده شد.

مرادیان ادامه داد: دو کد اورژانس برای امدادرسانی به حادثه دیدگان اعزام که یک کودک توسط آمبولانس به بیمارستان سپیدان انتقال داده شد.

رئیس اورژانس استان فارس یادآور شد: از ابتدای فروردین‌ماه امسال تاکنون 26 مورد گزارش غرق شدگی به سامانه 115 اورژانس استان گزارش شده است، گفت: متاسفانه از این تعداد شاهد مرگ 11 نفر از هم استانی‌ها بوده‌ایم.

مرادیان افزود: هنگام شنا کردن یا بازی در آب عواملی مانند خستگی و ضعف، آشنا نبودن به محیط و آب‌های عمیق، مهارت نداشتن در شنا، تشنج و توقف بیش از حد مجاز در زیر آب باعث می‌شود که فرد برای تنفس به راحتی به سطح آب نیاید و غرق شدگی اتفاق بیفتد.

او با بیان اینکه هنگام غرق شدگی فرد به علت کمبود اکسیژن دچار استرس و هراس می‌شود و به طور غیرطبیعی برای نجات جان خود تقلا می‌کند، ادامه داد: نخستین و حیاتی‌ترین کار برای نجات یک فرد در حال غرق، خارج کردن هر چه سریع‌تر او از آب است و سعی شود فقط با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به وی کمک کنید و به سرعت با اورژانس تماس بگیرید.

رئیس اورژانس استان فارس در پایان از مردم خواست تا همواره از شنا کردن در داخل استخرها، سد‌ها و دیگر مکان‌هایی که فاقد هرگونه حفاظ ایمنی و نجات غریق هستند، خودداری کرده و پس از فراگیری فن شنا تنها در مکان‌های استاندارد شنا کنند تا هرگز شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم. منبع: عصر ایران برچسب ها: غرق شدن ، سه کودک ، استخر ، فارس

منبع: ناطقان

کلیدواژه: غرق شدن سه کودک استخر فارس اورژانس استان استان فارس غرق شدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۸۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات کودک ۱۰ ساله خوسفی با تلاش نیرو‌های هلال احمر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در گفتگو با خبرنگار صدا وسیمای استان گفت: دقایقی پیش  بر اثر بارندگی‌های شدید در اثر سقوی تیر برق ناشی از بارندگی های شدید، پسر ۱۰ ساله اهل روستای حسن آباد شهرستان خوسف دچار برق گرفتگی شد  که  با تلاش پایگاه هلال احمر ماژان خوسف این کودک نجات یافت.

کاووسی افزود: این کودک  با یک دستگاه تراکتور به عوامل اورژانس تحویل داده شد.

دیگر خبرها

  • کودک ۶ ساله اصفهانی در کانال آب غرق شد
  • فوت یک دختربچه درپی غرق شدگی در کانال آب تیران
  • استفاده از آمبولانس برای کلیپ اینستاگرامی
  • غرق شدگی ۵ نفر در شهرستان‌های فارس
  • نجات ۶ کودک در کوه‌های کرمان
  • غرق شدن کودک کامفیروزی در رودخانه کر
  • نجات ۶ کودک گرفتار در کوه‌های کرمان
  • نجات ۶ کودک گرفتار در کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) کرمان
  • ۲ کشته در تصادف زنجیره‌ای در آزادراه خلیج فارس
  • نجات کودک ۱۰ ساله خوسفی با تلاش نیرو‌های هلال احمر