Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:57:47 GMT

ایران - کامبوج، به یاد پیروزی پرگل در آزادی!

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۸۴۴۵

ایران - کامبوج، به یاد پیروزی پرگل در آزادی!

تیم ملی ایران امروز در دیدار ماقبل پایانی‌اش در انتخابی جام جهانی در منامه به مصاف کامبوج می‌رود.

به گزارش ایسنا، در ادامه دیدارهای انتخابی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا، تیم‌های ملی ایران و کامبوج امروز (جمعه) از ساعت ۱۹ در ورزشگاه ملی بحرین به میدان خواهند رفت. سه امتیاز این دیدار برای شاگردان دراگان اسکوچیچ بسیار ارزشمند است اما تغییری در سرنوشت تیم قعرنشین این گروه به وجود نمی آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازی رفت ایران و کامبوج که با اولین حضور رسمی زنان برای تماشای بازی تیم ملی در ورزشگاه آزادی همراه بود، با ۱۴ گل به نفع ایران خاتمه یافت. در آن دیدار هدایت ایران را مارک ویلموتس بلژیکی بر عهده داشت ولی روند درخشان تیم او بعد از این دیدار رو به افول گذاشت و با دو شکست برابر بحرین و عراق همراه شد.

دراگان اسکوچیچ و شاگردانش اگر چه با حریف بسیار ضعیفی روبرو هستند اما برای صدرنشینی در این گروه و زنده نگه داشتن امیدهای خود برای صعود به مرحله بعد، باید رقیب خود را شکست دهند.

در حالت عادی، کامبوج میزبان این دیدار بود اما به علت مسائل بهداشتی و شیوع کرونا، بحرین میزبانی این بازی را هم بر عهده دارد. بعد از این دیدار، عراق و هنگ کنگ از ساعت ۲۱ به مصاف هم خواهند رفت و بحرین به استراحت می‌پردازد.

در جدول رده‌بندی، عراق و ایران با انجام ۶ بازی و کسب ۱۴ و ۱۲ امتیاز به ترتیب اول و دوم هستند و بحرین با ۷ بازی و ۱۲ امتیاز به علت تفاضل گل کمتر در رتبه سوم قرار گرفته است.

تیم ملی ایران

شاگردان اسکوچیچ بعد از یک پیروزی روحیه بخش و پرگل مقابل بحرین، گربه سیاه همیشگی ایران در منامه، اکنون آماده برداشتن آخرین گام برای صعود هستند. اگر  قبل از بازی نسبتا دشوار با عراق که به منزله تعیین صدرنشینی است، باید کامبوج را با هر نتیجه‌ای، از پیش‌رو بردارد.

تیم اسکوچیچ در دو بازی ابتدایی مقابل هنگ‌کنگ و بحرین تقریبا از ترکیب اصلی بهره برده و ۶ بار موفق به گلزنی شده است اما با توجه به فشردگی مسابقات و وضعیت کامبوج، احتمال می‌رود که سرمربی کروات از سایر بازیکنان خود که کمتر فرصت حضور در ترکیب اصلی را داشتند، استفاده کند و انرژی تیمش را برای بازی با عراق حفظ کند.

برای این دیدار وحید امیری به علت مصدومیت امکان بازی کردن ندارد اما سرمربی تیم ملی اخیرا میلاد سرلک و عارف غلامی را به بحرین فراخواند و ۲۵ بازیکن در دسترس دارد.

تیم ملی کامبوج

ضعیف‌ترین تیم گروه در دو بازی قبلی خود مقابل بحرین و هنگ‌کنگ ۱۲ بار گل خورده و یک بار موفق به گلزنی شده است. با این حال هنوز دریافت ۱۴ گل از ایران در دور رفت، سرآمد همه بازی‌های این تیم است.

دراگان اسکوچیچ سرمربی ایران در نشست خبری، کامبوج را تیمی با کیفیتی بهتر نسبت به نتایج کسب شده از این تیم دانست. کما اینکه آن‌ها مقابل عراق بهتر از هر دیداری عمل کردند و نشان دادند که در حال بهبود عملکرد خود هستند ولی فعلا برای رسیدن به قدرت‌های آسیا، راه درازی در پیش دارند.

کامبوج آخرین دیدار خود در این مسابقات را مقابل ایران انجام خواهد داد و بعد از این دیدار به کشور خود بازمی‌گردد. آن‌ها نه تنها نتوانستند به مرحله سوم انتخابی جام جهانی راه پیدا کنند بلکه سهمیه جام ملت‌های آسیا را هم از دست داده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تيم ملي فوتبال ايران بازی ایران و کامبوج انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۸۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین امروز یکشنبه در سفری بی‌سابقه از آغاز جنگ سوریه پس از ۱۳ سال به دمشق رفت و با «بشار اسد» رییس جمهور سوریه دیدار کرد.

بنا بر گزارش سانا در این دیدار روابط دو کشور، راه‌های توسعه این روابط در تمامی زمینه‌ها در راستای منافع سوریه و بحرین و تلاش‌های بحرین برای موفقیت برگزاری نشست سران اتحادیه عرب در منامه طی ماه آینده میلادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین اسد و الزیانی مهم‌ترین موضوعاتی را که در فهرست برنامه‌های نشست آتی سران اتحادیه عرب در راستای منافع مشترک کشورهای عربی و یکپارچه‌سازی تلاش‌ها برای رویارویی با چالش‌های مشترک کنونی وجود دارد، مورد رایزنی قرار دادند.

در این دیدار بشار اسد بر تقویت هم‌بستگی کشورهای عربی و اقدام مشترک برای تحقق ثبات در منطقه در سایه رخ‌دادها و تحولات جهانی تاکید کرد.

علاوه بر این «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین با «فیصل المقداد» همتای سوری خود نیز در محل ساختمان وزارت امور خارجه سوریه دیدار و رایزنی کرد.

گفتنی است «بشار اسد» رییس جمهور سوریه اواخر ماه مارس گذشته به صورت رسمی از سوی «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین برای حضور در نشست آتی سران اتحادیه عرب در منامه پایتخت این کشور دعوت شد. قرار است این نشست در تاریخ ۱۶ مه در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

اسد سال گذشته پس از ۱۱ سال تعلیق کرسی سوریه در اتحادیه عرب، برای نخستین بار در نشست سران این اتحادیه در جده پایتخت عربستان سعودی شرکت کرد.

کد خبر 6091370

دیگر خبرها

  • اسدی به پرسپولیس رسید
  • برد پرگل هندبال سپاهان در مصاف با پلیمر خرم آباد
  • پیروزی ذوب آهن در دومین دیدار مرحله نیمه پایانی لیگ برتر بسکتبال
  • ناپولی ۲-۲ رم: تساوی پرگل به سود بولونیا
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • خاطرات تلخ اردیبهشتی آبی ها مقابل تراکتور!
  • ساکا: نشان دادیم که از فصل گذشته درس گرفته‌ایم؛ منچسترسیتی بی نقص نیست
  • تاتنهام ۲ - ۳ آرسنال/ توپچی‌ها از رقابت با سیتی کنار نمی‌کشند+ فیلم
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد