Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:32:28 GMT

تنور داغ انتخابات در استان تهران/آماده حماسه ۲۸ خردادیم

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۶۳۰۶

تنور داغ انتخابات در استان تهران/آماده حماسه ۲۸ خردادیم

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: حضور مردم و پشتوانه مردمی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در نظام اسلامی حاکم بر ایران اهمیت ویژه ای داشته است و آمارها نشان می‌دهد، در طول این سال‌ها نیز شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی علیرغم برخی انتقادات به مسئولین اجرایی بوده‌ایم.

حضور مردم در انتخابات سبب جاری شدن خونی تازه در رگ مدیریت اجرایی کشور می‌شود و مردم با این حضور نشان می‌دهند، که انتخاب مسیر آینده کشور تا چه حد برایشان اهمیت دارد و همین حضور است، که ضامن جمهوریت نظام خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد، که در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ نیز مانند انتخابات‌های گذشته حضور مردم استان تهران چشمگیر خواهد بود و هر روز که می‌گذرد، شور و شوق بیشتری بر جامعه حاکم شده و تنور انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و نمایندگان پارلمان شهری در ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستاها داغ‌تر می‌شود.

رفتار نامزدهای انتخاباتی به دقت رصد می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن پر اهمیت خواندن انتخابات ۱۴۰۰، حضور حداکثری مردم در این عرصه را ضامن حفظ ثبات و امنیت در کشور دانست و در خصوص چگونگی برگزاری انتخابات در استان تهران افزود: اخذ و همچنین شمارش آرا در استان تهران در این دوره از انتخابات به صورت دستی خواهد بود.

شکرالله حسن بیگی اضافه کرد: البته در شهرستان پاکدشت در استان تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وی همچنین از رصد مستمر فضای انتخابات خبر داد و گفت: ملاحظات قانونی در این باره در نظر گرفته می‌شود و قطعاً با تخلفات به شدت برخورد خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از بی توجهی برخی از کاندیداها به قوانین در انجام تبلیغات به شکل و شیوه غیرمجاز انتقاد کرد و گفت: مخدوش کردن تأسیسات و تابلوهای شهری جرم محسوب می‌شود و نباید نامزدهای انتخاباتی اقدامی انجام دهند، که منافات با قانون داشته باشد.

شور و شوق انتخاباتی در بین رأی اولی‌ها

در این میان شوق و ذوق رأی اولی‌ها برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ و تعیین سرنوشت چهار سال کشور و شهر خود جالب توجه است، مونا ابراهیمی، یکی از رأی اولی‌هایی که در لواسان زندگی می‌کند، در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برخی از مخالفان نظام برای عدم حضور در انتخابات تبلیغ می‌کنند، اما باید بدانند، که آن‌ها نمی‌توانند، از کیلومترها دورتر برای مردم ایران نسخه بپیچند.

وی افزود: مردم ما به خوبی می‌دانند، که انتخاب آن‌ها می‌تواند، در اداره بهتر کشور مؤثر باشد و به همین دلیل نیز من و هم سن و سال‌هایم و دوستانم با شور و شوق فراوان در انتخابات شرکت می‌کنیم و تا امروز نیز نامزد مورد نظر برای رأی دادن را انتخاب کرده‌ایم، اما ممکن است، در روزهای آینده و با بررسی‌های بیشتر نامزد دیگری را انتخاب کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه شخصی که توسط ما انتخاب می‌شود، قرار است، چهار سال کشور را اداره کند، به همین دلیل انتخابات اتفاق بسیار مهمی است و افزود: انتخابات شورای اسلامی شهر نیز بسیار مهم است و نباید انتخابات ریاست جمهوری سبب کمرنگ شدن انتخابات شورای اسلامی شهر شود.

این رأی اولی در پاسخ به این سوال که «به نظر شما نامزد اصلح انتخابات ریاست جمهوری چه ویژگی باید داشته باشد؟» گفت: به نظر من باید رئیس جمهور درد مردم را بفهمد و به فکر اقشار ضعیف جامعه باشد، واقعاً وضعیت زندگی امروز مردم مناسب نیست و نیز همه امور را به طور کارشناسی شده پیش برده و در بهبود امور از کارشناسان و افراد متخصص و خبره بهره بگیرد.

ولایتمداری، راستگویی، صداقت و پایبندی به مبانی اسلام ویژگی نامزد اصلح انتخاباتی

یکی از شهروندان قرچک در جنوب تهران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که «آیا در انتخابات شرکت می‌کنید؟» اظهار داشت: بله قطعاً در انتخابات شرکت می‌کنم، چرا که در قبال سرنوشت آینده کشور احساس مسئولیت می‌کنم وی مطمئنم اگر فرد اصلح انتخاب شود، از حاصل این انتخاب در چهار سال آینده برخوردار خواهیم شد.

وی ویژگی فرد اصلح برای ریاست جمهوری را ولایتمداری، راستگویی، صداقت و پایبندی به مبانی اسلام برشمرد و گفت: همه با هم با شرکت در انتخابات و برگزیدن فرد اصلح باید اجازه ندهیم افراد سودجو در امور شهری و نیز ریاست جمهوری مسئولیت بگیرند و زمام امور را چهار سال به دست این افراد بسپاریم.

محمد مویدی هدف دشمن در انتخابات پیش رو را دلسرد کردن مردم از نظام و جلوگیری از تحقق حضور حداکثری در انتخابات توصیف کرد و گفت: دشمن نمی‌داند، که مردم ما بیدار هستند و مانند ۴۳ سال گذشته این بار نیز با حضور پرشور خود مشت محکمی بر دهان آن‌ها خواهند زد و هرگز برخی دلخوری‌ها از نحوه مدیریت مسئولین را به پای نظام و انقلاب نخواهند گذاشت.

در حالی که کمتر از یک هفته تا سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و نمایندگان پارلمان شهری در ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا مانده است، شاهد گرم‌تر شدن تنور انتخابات و داغ‌تر شدن فضای رقابت انتخاباتی در استان تهران هستیم و هر کجا پا می‌گذاریم، شاهد مباحث انتخاباتی و بیان نظریات مردم و دفاع از نامزدهای مورد نظر در برابر دیگر افراد هستیم.

کد خبر 5218297

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 1400 شهرستانهای استان تهران ستاد انتخابات استان تهران انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه مشارکت مردم در انتخابات بوشهر آمار کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل انتخابات ریاست جمهوری ایلام عکس استانها انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات ریاست جمهوری شورای اسلامی شهر استان تهران خبرنگار مهر چهار سال رأی اولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۶۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس

دریافت 49 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دهم اردیبهشت ماه یادآور بازگشت جزایر خلیج‌فارس به ویژه جزیره سرخ‌گون هرمز به دامان میهن است؛ روزی که سربازان ایرانی به فرماندهی امامقلی‌خان حاکم ایالت فارس موفق شدند با شکست پرتغالی‌ها آن‌ها را از خلیج‌فارس اخراج کنند.

کد خبر 6090421

دیگر خبرها

  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • معتمدی: در انتخابات دوومیدانی بی‌طرف هستیم
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است