Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی البرز گفت: مساله اولویت دار در مدیریت شهری کرج و دیگر شهرستان‌های البرز، شفافیت و رفع تعارض منافع است.

محمدرضا فلاحی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی البرز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اینکه مطالبه مردم در انتخابات شورای شهر و روستای البرز، اظهار کرد: نظارت بر پیشبرد برنامه‌های اجرایی در هر روستا، شهر و شهرستان بر عهده شورایی متشکل از آرای مردمی است که این افراد به دلیل ارتباط نزدیک با زندگی عموم مردم، امکان حل مسائل جاری شهر و روستا را دارند و می‌توانند موجب اعتماد عمومی نسبت به نظام و انقلاب شوند یا به نارضایتی‌ها دامن بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاحی با اشاره به اینکه در دوره اخیر شورا‌های اسلامی شهر و روستا در کشور حداقل ۲۰ شهردار، ۵۰ عضو شورای شهر و ۱۰۰ کارمند یا تحت تعقیب قرار گرفته اند، در بازداشت به سر می‌برند یا احکام قضایی برای آن صادر شده، گفت: حدود ۷۰ درصد درآمد شهرداریه ا از محل تغییر کاربری‌ها و فروش تراکم صورت می‌گیرد؛ یعنی شهرداری‌ها با قانون فروشی وشهرفروشی کسب درآمد می‌کنند و این وابستگی منابع مالی شهرداری ها، مانند نفت برای دولت است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی البرز بیان کرد: در انتخابات شورا‌های اسلامی استان البرز در سال ۱۴۰۰، مجموعا ۱۸۸۶ نفر (۱۶۰۱ نفر آقا و ۲۸۵ نفر خانم) و در شهر کرج، مجموعا ۱۰۱۷ نفر (۸۶۴ نفر آقا و ۱۵۳ نفر خانم) ثبت نام کرده بودند که بیشتر این افراد از سوی هیئت‌های اجرایی و نظارت تأیید صلاحیت شدند.

وی به سازوکار‌های موجود برای رسیدن به شورا‌های اسلامی و رأی آوردن اشاره کرد و گفت: به ویژه در شهر کرج، نامزد‌های انتخابات شورای شهر و روستا باید روی گسل‌های قومیتی تمرکز کنند یا از طریق وابستگی با جریان قدرت و ثروت یا پدرخوانده ها، به هدف برسند یا در عمل واقعا متعهد و متخصص باشند و با نگاه گفتمانی و رویکرد مساله محور، به جایگاه خدمت برای مردم دست یابند.

فلاحی اصلی‌ترین مساله برای مردم کرج و استان البرز با توجه به ذهنیت عموم مردم را، فساد دانست و توضیح داد: البته فساد محدود به اختلاس یک یا چند مدیر نیست، بلکه ناکارآمدی، حیف کردن منابع عمومی و تصمیم‌های غیر کارشناسی را هم شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: توجه به این نکته هم واجب است که مردم با کسانی که یک روز با عملکرد فسادزای خود، روز دیگر با حمایت هایشان از مسئله دار‌ها و روزی هم با سکوت در برابر پرونده‌های میلیاردی دست اندر کاران متصل به اصحاب قدرت و ثروت، عامل وضع موجود در شهرند و به اسم خیرخواهی و خدمت، می‌خواهند باز هم دست قطع شده خود را مثلا در شورای شهر کرج نفوذ دهند، مرزبندی داشته و دارند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی البرز  به ارائه راه حل برای انتخاب اصلح پرداخت و گفت: راه حل اصلی در مسیر مبارزه با فساد، ارائه پاسخ‌های معتبر در مسیر مبارزه با بستر‌های فسادزا است که باید نقطه اصلی مطالبه گری از نامزدها، به ویژه از طرف جریان بیدار و گفتمان ساز دانشجویی، تبدیل شود.

وی ادامه داد: ارائه پاسخ‌های تخصصی آن هم از طرف کاندیدا‌هایی که اتفاقا شاخص‌های عمومی را نیز دارند، می‌تواند در نهایت موجب انتخاب افراد صالح و رشد اعتماد عمومی در بدنه‌ی نا امید از فساد و رانت و تبعیض در نظام مدیریت شهری نسبت به خود شود.

فلاحی به معرفی مهم‌ترین شاخص‌ها برای انتخابی صحیح در مسیر مبارزه با فساد پرداخت و گفت: می‌توانیم برای شناخت نامزد‌های صالح به نکاتی مانند التزام عملی به اسلام و قانون اساسی، سلامت اقتصادی، روحیه جهادی، تخصص‌های لازم با نگرش تحویلی، سوابق روشن در مبارزه با فساد و توجه به حامیان و اطرافیان نامزدها، توجه کنیم.

وی با تأکید براینکه نامزد‌های انتخابات باید به نظام مسائل اولویت دار شهری آشنا باشند، گفت: مساله اولویت دار در مدیریت شهری استان البرز، شفافیت و رفع تعارض منافع است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی البرز توضیح داد: یکی از راه‌های مبارزه با فساد، در همه ابعاد آن، مساله شفافیت است.

وی بیان کرد: در واقع به سهولت می‌توان با شفافیت بودجه، نحوه واگذاری پروژه ها، مجوز‌ها و کاربری‌ها و با در دسترس قرار دادن تمام اطلاعات مشابه برای شهروندان، راه را بر مسئله تعارض منافع و در نتیجه بستر‌های فسادزا بست و شهر را برای مفسدین و رانت خواران نا امن کرد.

وی دومین مساله اولویت دار در مدیریت شهری البرز را افزایش نقش مردم با نظارت‌های مردمی عنوان کرد و گفت: امروزه موثرترین و کارآمدترین روش نظارت، دخیل کردن مردم در فرآیند نظارت بر مدیران است، چرا که نظام مدیریت شهری به علت وجود قدرت اعطای انواع مجوز ها، بیشتر در معرض فساد قرار دارد و می‌توان با رشد سطح نظارت‌های مردمی، مثلا از طریق فرآیند سوت زنی با فساد مقابله کرد.

فلاحی ارائه برنامه‌ها و مشخص بودن حامیان اصلی را، راهی برای شناخت جریان‌های پشت پرده و تصمیم ساز نامزد‌های شورای اسلامی شهر و روستا دانست و گفت: اینکه اعضای محترم و فعلی و ادوار شورای شهر (عاملان و بانیان وضع موجود) علی الخصوص در شهر کرج، مجددا احساس تکلیف می‌کنند و یا افرادی خاص، که تمایل به شهردار شدن در شهر کرج دارند و الزاما از لیست‌های خاصی حمایت هم می‌کنند تا با رسیدن آن لیست‌ها به شورای شهر به مطلوب خود برسند و یا توجه به خطرات مسئله اداره شهر با نگاه ماشینی و صرفا از طریق مدیریت‌های علمی (از نوع غربی و نه توحیدی) در چند سال اخیر (برای مثال؛ ایجاد اتوبان‌های تو در توی داخل شهر، از بین رفتن بافت سنتی و نگاه الاکلنگی به مسئله ترافیک شهر و ...) نیز با هدف تقویت حافظه تاریخی در مسئله مبارزه با فساد نباید از دستور کار، پیگیری و توجه مردم و نخبگان، خارج شود.

وی با تأکید براینکه نامزد‌های شورای اسلامی شهر و روستا در البرز باید برنامه‌های دقیق و قابل اجرا ارائه دهند، افزود: ترافیک شهری، اصلاح ساختار بودجه شهری، کمبود زیرساخت ها، کمبود آب و افت سطح دسترسی به آب‌های زیرزمینی، ساماندهی مسائل حداقل ۱۹ منطقه حاشیه نشین استان، تسویه بدهی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرج به بانک ها، حل مساله پسماند شهری و حل و فصل ۱۸ هزار پرونده تخلفات ساختمانی در شهرداری کرج، نیاز به برنامه‌های دقیق دارد.

فلاحی تصریح کرد: با ارائه برنامه برای حل این مشکلات، مردم و نخبگان می‌توانند بررسی دقیق و کارشناسانه‌ای انجام دهند و اجازه ورود افراد مفسد، رانتی باز و گاهی عامل وضع موجود را به شورا‌های اسلامی در استان البرز ندهند تا پدرخوانده‌ها هم فرصتی برای گرفتن ماهی مطلوب در آب گل آلود سیستم مدیریتی شهری، نداشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی البرز انتخابات 1400 شورای شهر کرج شورا های اسلامی مبارزه با فساد انتخابات شورا مدیریت شهری شورای شهر شهر و روستا اولویت دار شهر کرج برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ورود سگ‌ها به فضای سبز شهری گفت: مردم ما پایبند به آئین اسلام و تشیع هستند، این مواردی باید در فضای عمومی و پارک‌ها رعایت شود و اگر آئین نامه‌ای در این زمینه وجود دارد اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در نطق میان دستور دستور صدوسی‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بر اساس قانون شوراها اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند، اظهار کرد: شهردار موظف به پاسخ گویی در مورد انتصابات و عملکرد منصوبین است.

وی با بیان اینکه رصد مدیران چند دلیل دارد، افزود: ایجاد انگیزه برای تلاش بیشتر و جذب بهتر برای خدمت به مردم، تقویت ارتباط میان مردم و مدیران شهرداری و پاسخگو کردن مدیران از جمله این دلایل است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره کارخانه قند نقش جهان اظهار کرد: همکاران ما در کمیسیون پایش بررسی‌هایی در این خصوص داشتند. این کارخانه ظرفیت درآمدسازی دارد و یکی از مهمترین سهام داران آن شهرداری اصفهان است؛ درخواست داریم گزارشی برای تنویر افکار عمومی در خصوص فعالیت‌های این کارخانه ارائه شود.

وی با اشاره به نیازها و دغدغه‌های منطقه ۹ و ۲ شهرداری اصفهان گفت: هر یک از محلات این بخش تاریخی، مؤثر، انقلابی و شهیدپرور هستند که نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و انجام فعالیت‌های عمرانی است.

مهروی پور با بیان اینکه این بخش حدود ۱۰۰۰ هکتار وسعت دارد و از این میزان ۱۷۰ هکتار بافت فرسوده است، افزود: کوهانستان ۱۷ هکتار و سودان ۱۲ هکتار بافت فرسوده دارد که خدمات ایمنی در این محلات را دچار مشکل کرده است.

وی افزود: در راستای احیای بافت فرسوده باید تلاش شود تا شاهد یک اتفاق بزرگ در ماه‌های پایانی دوره کنونی دولت و مدیریت شهری باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اختلاف حریم بین اصفهان و خمینی شهر کلان معضل منطقه ۹ شهر است، افزود: فضای سبز این منطقه که به عنوان ریه اصفهان شناخته می‌شد امروز دچار مشکل است که لازم به نظر می‌رسد شهرداری باید نسبت به این امر رسیدگی کند.

وی افزود: خط بی‌آرتی در این منطقه حدفاصل جهاد تا خیابان شهید حجازی چند سالی است در دستور کار بوده، اما انجام نشده است، مردم نیازمند خدمات مؤثر در حوزه حمل‌ونقل هستند و مسئولان باید نیازهای این حوزه را برطرف کنند.

مهروی‌پور با بیان اینکه در منطقه ۲ شهرداری اصفهان نیز دچار عقب‌ماندگی در پیشرفت‌های شهری هستیم، گفت: مدیران مناطق باید در شورا حضور پیدا کنند و گزارش عملکرد بدهند تا معضلات آن‌ها شناسایی و پیگیری شود.

بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب مسئله غزه نباید از مسئله اول جهان اسلام خارج شود

وی با اشاره به ظرفیت‌های مستعد برای موفقیت‌های ورزشی در سطح مناطق بیان کرد: سرانه‌های ورزشی و خدمات فرهنگی در منطقه ۲ باید تقویت شود تا استعدادها شناسایی و پرورش پیدا کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به همکاری‌های آموزش و پرورش و مدیریت شهری گفت: رویداد عصر ورزش که سال گذشته اجرا شد، سال جاری با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری با قدرت بیشتری دنبال شود، همچنین رویداد کلاس شهر مورد توجه قرار گیرد تا در محلات و مناطق مختلف شاهد این رویداد باشیم.

وی با اشاره به مساعدت‌های مالی و پروژه‌های مشارکت محور گفت: پرداخت‌های این حوزه حتی از اردیبهشت ۱۴۰۲ تا کنون صورت نگرفته است که باید مدیریت شهری به این امر توجه کند.

مهروی‌پور با اشاره به ورود سگ‌ها به فضای سبز شهری بیان کرد: مردم ما پایبند به آئین اسلام و تشیع هستند، این مواردی باید در فضای عمومی و پارک‌ها رعایت شود و اگر آئین نامه‌ای در این زمینه وجود دارد اجرایی شود.

وی با اشاره به مسئله غزه بیان کرد: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب مسئله غزه نباید از مسئله اول جهان اسلام خارج شود. امروز دانشجویان جهان در حال قیام علیه صهیونیست‌ها هستند و از مدیریت شهری اصفهان نیز می‌خواهیم به صورت مصداقی و رویدادی به این موضوع بپردازد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به همایش تجلیل مردم از طرح نور گفت: از سردار رادان و نیروی انتظامی و مردم بابت انجام اقدامات انقلابی تشکر می‌کنیم.

کد خبر 750763

دیگر خبرها

  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • پخش فیلم های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح