Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@02:14:52 GMT

انجام دوز دوم واکسیناسیون کرونا تا هفته آینده

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۵۰۴۶

انجام دوز دوم واکسیناسیون کرونا تا هفته آینده

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین وضعیت بیماری کرونا و همچنین واکسیناسیون علیه این بیماری در کشور را تشریح کرد.

 به گزارش ایسنا، علیرضا رئیسی در حاشیه هفتاد و دومین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، درباره وضعیت رعایت پروتکل‌ها در کشور نیز گفت: وضعیت رعایت پروتکل‌ها در سطح کشور به حدود ۷۰ درصد رسیده است، اما باید بیش از این پروتکل‌ها رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
رئیسی درباره برگزاری آزمون‌های پایه نهم و دوازدهم نیز گفت: بر اساس ارزیابی‌ها که بیش از ۳۰۰ هزار نظارت در این رابطه انجام شد، حاکی از آن است که در اغلب حوزه‌ها پروتکل‌ها بخوبی رعایت شده است که از خانواده‌ها و آموزش و پرورش جای تشکر دارد. البته گزارشی از نواقص داشتیم اما بالای ۹۰ درصد پروتکل‌ها رعایت شد و برای برگزاری آزمون‌ها، نکات پروتکل‌ها رعایت شد. وی همچنین درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور گفت: روند کلی کشور از نظر موج بیماری، روند نزولی است؛ اما در استان‌های جنوبی و شرقی کشور درگیری‌هایی وجود دارد و آن روند نزولی در این استان‌ها مشاهده نمی‌شود و حتی در برخی استان‌ها روند بیماری افزایشی است. وی درباره استان‌هایی که نیازمند بیشترین مراقبت هستند، گفت: بیماری در استان هرمزگان هنوز یک روند صعودی دارد. بیماری در استان سیستان و بلوچستان هم هنوز صعودی است. حتی استان‌های کرمان و بوشهر نیز حتماً نیاز است که مراقبت‌های بسیار بیسشتری را انجام دهند. رئیسی درباره آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرهای کشور گفت: امروز ۱۳ شهر قرمز در سطح کشور داریم. همچنین ۲۰۸ شهر نارنجی و ۲۲۷شهر نیز در وضعیت زرد قرار دارند. وی درباره شهرهای قرمز گفت: ۳ شهر شامل شهرهای ایرانشهر، چابهار و نیکشهر در استان سیستان و بلوچستان و همچنین شهر پاوه در استان کرمانشاه و بقیه شهرهای قرمز مربوط به استان هرمزگان است و تنها مرکز استان قرمز نیز بندرعباس است. شهرهای بستک، بندرلنگه، بندرعباس، جاسک، حاجی‌آباد، رودان، پارسیان، قشم و میناب جزو شهرهای قرمز هرمزگان هستند. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین درباره واکسن کرونا و روند واکسیناسیون در کشور گفت: فاز یک واکسیناسیون که شامل کادر بهداشت و درمان بود به اتمام رسید. به این ترتیب افراد بالای ۷۰ سال را در برنامه واکسیناسیون قرار دادیم و برخی گروه‌های آسیب پذیر دارای بیماری زمینه‌ای نیز واکسینه شدند. وی افزود: متأسفانه یک بد عهدی طبق معمول برای دریافت واکسن داشتیم که محموله ۳ میلیون دوزی که قرار بود ۲ هفته پیش به دستمان برسد، به دستمان نرسید و ان‌شاءلله در این هفته قسمتی از آن به دستمان خواهد رسید. رئیسی گفت: خبر خوب اینکه امروز یا فردا، بررسی آخرین نتایج فاز دوم واکسن ایرانی توسط کمیته‌های ناظر اعلام می‌شود. اگر موفق به اخذ گواهی شویم، می‌توانند مجوز مصرف اضطراری را بدهند تا از واکسن داخلی استفاده کنیم.  سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: کسانی که دوز اول واکسن را دریافت کردند و نوبت دوز دوم‌شان است، نگران نباشند و ان‌شاءلله آخر این هفته تا هفته آینده دوز دوم واکسن‌ها را انجام خواهیم داد. همچنین بعد از اینکه تعداد قابل توجهی واکسن در تیر ماه از واکسن داخلی و خارجی به دستمان برسد، روند واکسیناسیون و اعلام گروه سنی را خواهیم داشت.   نامزدها و ستادهای انتخاباتی پروتکل‌ها را رعایت کنند معاون بهداشت وزارت بهداشت  به انتخابات پیش رو اشاره و تأکید کرد: از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ممنونیم که پروتکل‌ها را رعایت کردند و اگر جایی نواقصی وجود دارد خواهش می‌کنم مردم و ستادها و نامزدها دقت لازم را برای رعایت پروتکل‌ها به عمل آورند تا انتخابات از نظر سلامتی بدرستی برگزار شود. 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا پروتکل ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود

ایتنا - دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواست تا با امضای تفاهم‌نامه‌ای برای کمک به مبارزه با همه‌گیری‌های آینده موافقت کنند.
تفاهم‌نامه جدید و مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های قوانین موجود در مقابله با همه‌گیری‌ها، به منظور تقویت دفاع جهانی در برابر عوامل بیماری‌زای جدید پس از همه‌گیری کووید-۱۹ که جان میلیون‌ها تن را گرفت، تدوین شده است.

کشورهای عضو این سازمان قرار است در روز ۲۱ اردیبهشت مذاکرات بر سر این توافق را نهایی کنند تا بتوانند آن را در نشست سالانه سازمان بهداشت جهانی در اواخر ماه به تصویب برسانند، ولی اختلافات بزرگی بر سر متن این تفاهم‌نامه وجود دارد.

تدروس آدهانوم، دبیر‌کل سازمان جهانی بهداشت، در نشست ژنو با اشاره به اهمیت این توافق به کشورهای جهان گفت: «به مردم دنیا، مردم کشورهای تان، و مردمی که نماینده آنها هستید، آینده امنی بدهید.»

یکی از اصلی‌ترین اختلافات میان کشورهای ثروتمند و کشورهای در حال توسعه، موضوع به اشتراک‌گذاری عادلانه داروها و واکسن‌ها برای جلوگیری از تکرار معضلات دوران کرونا است.

دسترسی به پاتوژن‌های شناسایی شده در داخل کشورها، دسترسی به محصولات مبارزه با بیماری همه‌گیر مانند واکسن‌های تولید شده؛ و توزیع عادلانه نه تنها آزمایش‌ها، درمان‌ها و واکسیناسیون‌های ضد همه‌گیر، بلکه ابزار تولید آنها از موضوعات مورد بحث میان کشورها است.

شماری از سیاستمداران در کشورهایی مانند آمریکا و استرالیا استدلال می‌کنند که این توافق که الزام قانونی دارد، قدرت زیادی را به سازمان بهداشت جهانی می‌دهد.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی این استدلال را رد می‌کند و می‌گوید تفاهم‌نامه به کشورها کمک می‌کند تا در برابر شیوع همه‌گیری بهتر از شهروندانشان محافظت کنند.

سازمان بهداشت جهانی در هفته‌های اخیر در مورد رشد تصاعدی آنفولانزای مرغی با نگرانی در مورد اینکه در صورت شروع انتقال آن بین انسان‌ها چه اتفاقی خواهد افتاد، زنگ‌های خطر را به صدا درآورد و این موضوع، فوریت رسیدن به این توافق را برجسته‌تر کرد.

در تاریخ ۷۵ ساله این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، تنها باری که کشورهای عضو توانستند با یک معاهده قانونی الزام‌آور موافقت کنند، معاهده کنترل دخانیات در سال ۲۰۰۳ میلادی بود.

سازمان بهداشت جهانی پس از همه‌گیری کووید-۱۹ به دلیل رویکرد خود در پیدا کردن منشاء ویروس آماج انتقادهای فراوان قرار گرفت.

در این ارتباط، این سازمان، یک بازدید به شدت کنترل شده از چین داشت و به این نتیجه رسید که «بسیار بعید» است که ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان به انسان منتقل شده باشد.

با این حال سازمان بهداشت جهانی در پی فشارها، گزارش تحقیقی دیگری منتشر کرد و در آن، گروه متخصصان این سازمان گفتند که داده‌های لازم برای توضیح چگونگی شروع همه‌گیری وجود ندارد.

گروه متخصصان سازمان بهداشت جهانی همچنین گفت که نمی توان نظریه «حادثه آزمایشگاهی» را نادیده گرفت اما تأکید کرد که چین اطلاعاتی به این نهاد بین‌المللی ارائه نکرده است که در آن احتمال ابتلا به ویروس کرونا ناشی از نشت آزمایشگاهی ارزیابی شده باشد.

دیگر خبرها

  • خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم
  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد