Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع مختلفی همچون رسانه و صداوسیما و مناظرات برای شناخت و انتخاب فرد اصلح در دسترس مردم قرار دارد؛ مردم می‌توانند با انتخاب فرد اصلح حضور پرشوری در انتخابات داشته باشند چراکه این حضور پرشور خواسته امام خمینی(ره) از بدو تأسیس انقلاب اسلامی بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، چند روزی تا آغاز بزرگترین ماراتن سیاسی کشور باقی نمانده و تنور انتخابات 28 خرداد ماه روز به روز در حال گرم شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنچه از اهمیت انتخابات در جمهوری اسلامی برمی‌آید، مردمی بودن این انتخاب و حضور آنها پای صندوق‌های رأی است؛ انتخابات نمادی از استقلال، اقتدار و امنیت ملی بوده، براین اساس، حضور مردم در این حماسه بزرگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
امروز از رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی و مهندسی افکار عمومی یاد می‌شود و مسلما این رکن نقش به سزایی در امیدآفرینی و فرهنگ‌سازی برای مشارکت حداکثری دارد؛ براین اساس

میزگردی با محوریت «انتخاب درست، مشارکت بالا و امیدآفرینی» با حضور کارشناسان و فعالان جوان رسانه‌ای استان در دفتر صبح قزوین برگزار شد.
انتخابات، تجلی اراده مردم است
هادی درزی‌رامندی، مدیر خانه مطبوعات استان قزوین در تبیین اهمیت انتخابات و نقش مشارکت بالا در ایجاد اقتدار و امنیت کشور اظهار کرد: انتخابات تجلی مردم سالاری دینی و اراده و خواست مردم بوده و مشارکت در آن یک تکلیف شرعی است.
وی افزود: در شرایط حساس کنونی که کشور تحت تأثیر مسائل مختلفی از جمله هجمه‌های دشمن قرار دارد، مردم نباید از حق قانونی و شرعی خود در تعیین سرنوشت کشورشان صرفه‌نظر کنند.
   
مدیرخانه مطبوعات استان قزوین بیان کرد: منابع مختلفی همچون رسانه و صداوسیما و مناظرات برای شناخت و انتخاب فرد اصلح در دسترس مردم قرار دارد؛ مردم می‌توانند با انتخاب فرد اصلح حضور پرشوری در انتخابات داشته باشند چراکه این حضور پرشور خواسته امام خمینی(ره) از بدو تأسیس انقلاب اسلامی بوده است.
جامعه برای حرکت رو به جلو نیازمند مشارکت همگانی است
درزی‌رامندی یادآور شد: با اندک مطالعه‌ای در تاریخ انقلاب از دوران مشروطیت به خوبی می‌توان اهمیت انتخابات را درک کرد که افراد بسیاری برای احیای حق انتخاب، جان خود را به خطر انداختند.
حسن عابدینی، مدیر خبرگزاری مهر در استان قزوین نیز گفت: جامعه برای حرکت رو به جلو نیازمند مشارکت همگانی است و این مشارکت در یک نقطه‌ای باید خود را نشان دهد؛ جامعه‌ای موفق است که تمام اعضا خود را در برابر آن مسئول بدانند.
وی افزود: انتخابات نقطه اوجی است برای اینکه مردم بتوانند با مشارکت خود در تعیین سرنوشت کشور دخیل و سهیم شوند. مردم در نظام جمهوری اسلامی در جایگاه مورد نظر قرار می‌گیرند و به عنوان مهره اصلی آن هستند، لذا هیچ پشتوانه‌ای بالاتر از سرمایه انسانی و مردم به منظور حرکت رو به جلو برای جامعه نیست.
زهرا عبداللهی، سردبیر خبرگزاری ایسنا قزوین اذعان کرد: انتخابات همواره برهه حساسی از نظام بوده و نیازمندی برای مشارکت حداکثری در تمام دوره‌ها وجود داشته است.
وی افزود: هرچند در چهار الی هشت سال گذشته اتفاقات مثبتی صورت گرفته است اما به علت کوچک شدن بخش قابل توجهی از سفره مردم در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، این دوره از انتخابات از حساسیت بالایی برخوردار است.
این فعال رسانه‌ای عنوان کرد: شرایط موجود نوعی ناامیدی را بین مردم ایجاد کرده است و این ناامیدی باید از بین برود که نقش رسانه در این بین غیرقابل انکار است.
   
حضور مردم در انتخابات ضامن امنیت کشور است
عبداللهی گفت: قوه قضائیه توسط رهبری و قوه مقننه توسط نمایندگان مجلس انتخاب می‌شود اما قوه مجریه تنها قوه‌ای است که رئیس آن به صورت مستقیم توسط رأی مردم انتخاب می‌شود، براین اساس قوه مجریه، مهم‌ترین و حساس‌ترین قوه در این بین است.
وی ابراز کرد: حضور مردم در انتخابات بسیار مهم و ضامن امنیت کشور است چراکه هراندازه مشارکت مردم بیشتر باشد، میزان قدرت دشمن کمرنگ‌تر می‌شود، رئیس جمهوری که با رأی بیشتری انتخاب شود سخنش در بعد سیاست خارجی قدرتمندتر شده و پشتوانه مردمی‌تری خواهد داشت.
سردبیر خبرگزاری ایسنا در قزوین ادامه داد: این موضوع باید برای مردم تبیین شود که در صورت عدم حضور در انتخابات، قطعا کشور بدون رئیس‌جمهور نخواهد ماند بنابراین چه بهتر است که مردم در انتخابات حضور داشته باشند تا به واسطه آن، ضمانت امنیت کشور و انتخاب گزینه اصلح محقق شود.
درزی‌رامندی درباره راهکارهای افزایش اعتماد مردم به رسانه‌های داخلی اظهار کرد: رسانه‌های داخلی امروز با آسیب بزرگ عدم اعتماد مردم روبه‌رو هستند و این امر موجب شده مردم به رسانه‌های معاند روی بیاورند.
رسالت رسانه سنگین‌تر از گذشته است
وی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در اعتمادسازی و شفاف‌سازی دارند، یادآور شد: رسانه‌های داخلی باید پاسخگوی هجمه‌‌ رسانه‌های بیگانه در راستای اعتمادسازی بین مردم برای انتخابات باشند و موضوعات را برای مردم تبیین کنند.
خبرنگار خبرگزاری ایرنا در قزوین ادامه داد: رسالت رسانه، امروز سنگین‌تر از گذشته است و کشور در شرایط موجود، همواره مورد هجمه رسانه‌های معاندی که مخالف چهل سالگی انقلاب بودند، قرار دارد و از سوی دیگر شاهد شکل‌گیری رسانه‌های جدیدی در فضای مجازی هستیم که نقش اصحاب رسانه در این بین پررنگ می‌شود.
عابدینی با اشاره به نقش رسانه در مدیریت جامعه و هدایت افکار عمومی عنوان کرد: عدم مطالبه‌گری مناسب و دقیق رسانه‌ها از مسئولان در زمان مشخص امید را در جامعه از مردم سلب می‌کند؛ به عبارت دیگر اگر مطالبه‌گری از مسئولان در زمان معینی توسط رسانه‌ها صورت نگیرد رسانه به نوعی عامل تزریق ناامیدی در جامعه می‌شود.
   
وی گفت: از سوی دیگر وجود خلاء در رسانه‌های داخلی موجب استفاده مردم از رسانه‌های دیگر به عنوان الگو می‌شود که چنین شرایطی، خسارت قابل توجهی را به کشور وارد می‌کند و نیازمند توجه جدی است.
مدیر خبرگزاری مهر در قزوین یادآور شد: مطالبه‌گری از کاندیدای ریاست جمهوری باید از نخستین روز کاری تا آخرین روزی که مسئولیتش به اتمام می‌رسد محقق شود؛ مسلما مشاهده چنین عملکردی از سوی رسانه به دور از بازی سیاسی، زمینه اعتماد مردم به آن رسانه را فراهم می‌سازد.
در بخش دیگری از این نشست، عبداللهی عنوان کرد: با مطالعه اندکی در عملکرد رسانه‌ها متوجه می‌شویم فضای رسانه‌ای کشور مختص روزنامه‌ها، مطبوعات و رسانه ملی بوده و فضای مجازی از سال 92 به بعد در مدل انتخاب مردم دخیل شده است.
وی ابراز کرد: رسانه‌ می‌تواند در انتخاب مناسب به مردم کمک کند؛ البته رسانه‌ها باید فعالیت خود را از گذشته آغاز و فرهنگ سازی می‌کردند تا مردم بتوانند از رسانه‌های شناسنامه‌دار به عنوان مرجع برای انتخاب فرد اصلح استفاده کنند.
این فعال رسانه‌ای گفت: امروز نگاه و خوراک فکری برخی از مردم، رسانه‌‎های بیگانه است که این فضا باید شکسته شود چراکه رسانه‌های بیگانه برای عدم مشارکت و ایجاد ناامیدی تلاش می‌کنند.
سردبیر خبرگزاری ایسنا در قزوین مطرح کرد: رسانه با شفاف‌سازی و شنیدن صدای مردم می‌تواند فضای تبلیغاتی رسانه‌ای بیگانه را تغییر دهد لذا رسانه‌ باید صدای گویای مردم در تمام زمان‌ها باشد و فقط شنونده مطالبات مردم در زمان انتخابات نباشد.
     
عبداللهی اذعان کرد: مهم‌ترین وظیفه رسانه در شرایط فعلی این است که صدای مردم را بشنود و به گوش مسئولان برساند و به مردم عنوان کند که اگر رأی ندهید به هر حال کشور بدون رئیس جمهور نخواهد ماند؛ پس رأی دادن حق طبیعی مردم بوده و نیاز است از فرصت به وجود آمده استفاده کنند.
وی تصریح کرد: مردم امروز تفاوت بسیاری با مردم سال‌های گذشته دارند، با به‌روز شدن فضای رسانه‌ای، هوش و ذکاوت مردم نیز افزایش یافته است لذا رسانه‌های امروز باید شرایط خود را با مردم وفق دهند.
این فعال رسانه‌ای ابراز کرد: مهم‌ترین علت پیشرفت رسانه‌های معاند استفاده از ابزارهای نوین است درحالی که بخش اعظمی از تولیدات رسانه‌های داخلی چنین نیست؛ امروز باید با استفاده از ابزارهای نوین و تولیدات کوتاه‌تر و با کیفیت‌تر مردم را به سوی فضای رسانه‌ای داخلی سوق داد.
عبداللهی ادامه داد: مردم نیازمند جذابیت و نوگرایی هستند لذا محتوای رسانه‌ای به گونه‌ای تولید شود که مردم برای ادامه و دنبال کردن موضوعات در رسانه بیشتر مشتاق شوند.
تبیین دستاوردهای انقلاب عامل مهمی در افزایش مشارکت
درزی‌رامندی در ادامه این میزگرد با اشاره به راهکارهای مهم تشویق مردم برای مشارکت حداکثری و امیدآفرینی گفت: مردم حق دارند از وضعیت موجود گلایه‌مند باشند چراکه مشکلات اقتصادی موجود آسیب بسیاری به آنها وارد کرده است.
وی با اشاره به اینکه مردم نباید از رأی دادن ناامید شوند، بیان کرد: امروز مردم نباید به دلیل برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی از کشور ناامید شده و پای صندوق‌های رأی حضور نداشته باشند.
درزی‌رامندی یادآور شد: رسانه‌ها رسالت بسیار مهمی را بر عهده دارند و با انتشار اخبار مفید، موثر و مناسب باید امیدآفرینی را در جامعه انتشار دهند؛ از سوی دیگر می‌توانند نشست‌هایی را برای معرفی فرد اصلح با حضور کارشناسان برگزار و شاخصه‌های فرد اصلح را برای مردم تبیین کنند.
این فعال رسانه‌ای اذعان کرد: مشارکت حداقلی در درجه نخست بیشترین آسیب را به مردم وارد می‌کند؛ اگر مشکلاتی در کشور وجود دارد باید توسط مدیران اصلح حل شود. مسائل موجود تنها با مشارکت مردم رفع می‌شود زیرا عدم مشارکت میزان مشکلات را افزایش می‌دهد و موجب می‌شود دشمنان برای براندازی نظام تلاش کنند و زمینه جنگ داخلی و تفرقه را افزایش دهند.
عابدینی نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: امروز فرصت مناسبی است تا برای آحاد جامعه تبیین کنیم اگر رأی ندهیم قرار است چه اتفاقی در کشور بیافتد؟ آیا عدم حضور مردم مشکلی را حل می‌کند یا خیر؟ آیا حاضریم برای چهار سال آینده هم شخصی مانند رئیس جمهور فعلی روی کار بیاید؟ مسلما مردم این شرایط را نمی‌پذیرند.
وی تصریح کرد: با استناد به آیه قرآن « انَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»، برای تغییر شرایط موجود کشور لازم است در انتخابات شرکت کنیم و شرایط امروز، شرایط پیچیده‌ای است.
 
مدیر خبرگزاری مهر در قزوین ابراز کرد: باید برای مردم شفاف‌سازی شود جریانی که نمی‌خواهد مردم پای صندوق‌های رأی حضور داشته باشند چه جریانی است و چه کسی در این بین سود خواهد برد؟ باید با مردم صادقانه صحبت کنیم چراکه با آنها صادق باشیم مردم اعتماد خواهند کرد.  
با تبیین دستاوردهای انقلاب شور انتخاباتی ایجاد کنیم
این فعال رسانه‌ای گفت: همچنین لازم است با تبیین دستاوردهای انقلاب به مردم شور انتخاباتی ایجاد کنیم و رسانه‌ها در ایجاد این فضا بسیار موثر هستند؛ واقعیت‌ها را برای مردم بازگو و تبیین کرده و امید را بین آنها ایجاد و در فضای تولید محتوا بیشتر فعالیت کنیم.
عابدینی یادآور شد: کشور با وجود تحریم‌های ظالمانه پیشرفت‌های قابل توجهی را در بخش‌های هسته‌ای و نظامی داشته است و این دستاوردها باید برای مردم تبیین شود.   عبداللهی نیز در توضیح اینکه چگونه می‌توان بین مردم امیدآفرینی کرد، گفت: فعالیت‌های فرهنگی در جامعه ما به گونه‌ای تعریف شده که برنامه‎‌ها تنها چند روز قبل از یک رویداد مهم آغاز می‌شود و این شرایط جای انتقاد دارد؛ رسانه باید در ناخودآگاه مردم اثرگذار باشد و نیاز بود این اقدام از چهار سال گذشته آغاز شود.
وی افزود: موضوع آگاهی بخشی به مردم درباره دستاوردهای انقلاب مهم‌ترین مسئله در امیدآفرینی است؛ تا زمانی که رسانه داخلی محتوای مناسبی ارائه ندهد محتوای رسانه‌های بیگانه در دسترس مردم قرار می‌گیرد.
سردبیر خبرگزاری ایسنا در قزوین ادامه داد: امیدآفرینی و اینکه برای مردم عنوان شود جمهوری اسلامی این حق را به مردم داده که برای تعیین سرنوشت کشور خود سهیم باشند از راهکارهای جلب مشارکت است؛ برای مردم عنوان شود اگر از وضع موجود رضایت ندارید نارضایتی خود را با حضور در پای صندوق‌ها و انتخاب فرد اصلح نشان دهید.
این فعال رسانه‌ای گفت: برای مردم تبیین شود قرار نیست رئیس جمهوری که روی کار می‌آید تحول اساسی در وضع موجود ایجاد خواهد کرد بلکه کسی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود یک برنامه دارد و براساس شیب ملایم ممکن است وضع مردم را در چهار یا هشت سال آینده به وضع مطلوب‌تری برساند.
عبداللهی مطرح کرد: برای مردم تبیین شود هر رأیی که داخل صندوق می‌اندازند مستقیما در سفره آنها تأثیر دارد و هر اندازه انتخابات با پشتوانه مردمی بیشتری برگزار شود به همان میزان در کشورهای منطقه قدرتمندتر نشان داده خواهیم شد.
وی گفت: مردم سوریه با وجود مشکلات بسیار پای صندوق‌های رأی حضور داشتند چراکه امنیت برای آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ اهمیت تاثیر حضور حداکثری در انتخابات در افزایش اقتدار و امنیت کشور باید به معنای واقعی برای مردم تبیین شود.
تکیه به توان داخلی، جوان‌گرایی و شفافیت مهم‌ترین ویژگی رئیس جمهور
درزی رامندی در معرفی شاخصه‌های مهم رئیس جمهور گفت: نیاز به رئیس جمهوری داریم که نگاه انقلابی نسبت به مسائل کشور داشته باشد و لیبرال و غرب‌زده نباشد چراکه نگاه غرب‌زدگی مشکلات کشور را حل نمی‌کند.
   
وی عنوان کرد: فردی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود و مسئولیت سنگینی را می‌پذیرد باید برای خدمت به مردم و حل مشکلات آنها از هیچ تلاشی دریغ نکند. رئیس جمهور آینده باید ساده زیست باشد زیرا انقلاب اسلامی برپایه مستضعفان شکل گرفت؛ بنیان‌گذار انقلاب همواره به ساده زیستی و رسیدگی به قشر مستضعف تأکید ویژه داشتند.
درزی‌رامندی با بیان اینکه شهید رجایی می‌تواند مهم‌ترین الگو برای رئیس جمهور آینده باشد، گفت: رئیس جمهوری می‌تواند موفق باشد که به جوانان اعتماد داشته باشد هر اندازه مدیران به جوانان فرصت دهند بخش مهمی از مشکلات کشور حل می‌شود.
عابدینی در مورد تببین شاخصه‌های فرد اصلح اظهار کرد: رئیس جمهور باید صداقت، شفافیت و مردمی بودن را مدنظر داشته باشد؛ هیچ شرایطی سخت‌تر از شرایط جنگ برای کشور نبود با این وجود مردم در کنار مدیران بودند و مسئولان را از جنس خود می‌دانستند.
وی اذعان کرد: فرد اصلح باید به ظرفیت‌های داخلی ایمان و اعتقاد داشته باشد، مذاکره با خارج راهکار مناسبی است اما نباید از ظرفیت‌های داخلی غافل شویم. اگر مشکلات اخیر کشور را رصد کنیم متوجه می‌شویم مدیرانی سر کار آمدند که به ظرفیت داخلی و مردم اعتماد نداشتند.
عبداللهی درباره مهم‌ترین ویژگی فرد اصلح اذعان کرد: فرد اصلح برنامه‌محوری و مبارزه با فساد را در برنامه خود قرار دهد؛ فساد ستیزی در قوه مجریه یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که کاندید ریاست جمهوری باید درنظر داشته باشد.
وی بیان کرد: رئیس جمهور باید مردمی و پاسخگوی رسانه‌ها باشد و صدای مردم را بشنود و مدیرانی را انتخاب کند که مطالبات مردمی را از رسانه‌ها پیگیری کند.
این فعال رسانه‌ای، مدیریت جهادی را از سایر ویژگی‌های فرد اصلح برشمرد و گفت: در شرایط موجود کشور نیازمند رئیس‌جمهور جهادی است نه رئیس جمهور پشت میزنشین؛ رئیس جمهور باید در میدان حضور داشته باشد و در جریان مشکلات جامعه قرار بگیرد و آحاد مردم را فارغ از جناح‌های سیاسی در کنار هم ببیند.
عبداللهی یادآور شد: رئیس جمهور باید شایسته سالاری و فضای نخبگانی را فارغ از جناح‌های سیاسی ایجاد کند و افراد را براساس شایستگی انتخاب کند و از مسئولیتی که در برابر اعتماد مردم نسبت به رأی خود ایجاد شده است، احساس مسئولیت داشته باشد.
انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: برای مردم تبیین شود دستاوردهای انقلاب تبیین دستاوردهای فعال رسانه ای پای صندوق های رأی رئیس جمهور رسانه های داخلی انتخاب فرد اصلح انتخاب می شود فضای رسانه ای پای صندوق ها داشته باشند اعتماد مردم درزی رامندی شرایط موجود رئیس جمهوری امنیت کشور مهم ترین حضور مردم یادآور شد رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سانسور تظاهرات دانشجویان کلمیبا در رسانه‌های بیگانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پلیس آمریکا با حمله به تحصن «همبستگی با فلسطین در دانشگاه کلمبیا» شمار زیادی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه را بازداشت کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • سانسور تظاهرات دانشجویان کلمیبا در رسانه‌های بیگانه
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست