Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالکریم گراوند روز شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با اشاره به مطرح شدن مساله شرکت تعاونی نخلداران دشتستان از سوی یکی از نامزدهای انتخابات در مناظره تلوزیونی،  با بیان اینکه اصل مساله این تعاونی در سخنان این نامزد مطرح نشد، توضیح داد: تعاونی نخلداران دشتستان در سال ۱۳۷۲ شکل گرفت و ۵۷ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرد که تا ۴ سال پس از این تاریخ که زمان سررسید اقساط آن بوده است هیچ اقدامی برای پرداخت این تسهیلات انجام نداده است، با این وجود از سال ۸۱ تا ۸۳ نیز بدهی این واحد استمهال شده اما در این فرصت نیز نسبت به پرداخت آن اقدام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این پروژه در نهایت در سال ۹۰ و در شرایطی که در مزایده هیچ خریداری برای آن وجود نداشت، در تملک بانک قرار گرفت و بر اساس اسناد موجود دستگاه قضایی نیز حکم به احتمال فرسوده شدن تجهیزات این تعاونی داده است.

استاندار بوشهر با یادآوری اینکه همه این فرآیند پیش از دولت کنونی رخ داده است، اضافه کرد: با این همه تا سال ۹۵ دستگاه‌های مرتبط همه تلاش خود را برای احیای این تعاونی به کار بستند اما در پایان، سال ۹۷ در شرایطی که تجهیزات در حال فرسودگی و تخریب قرار داشت، به مزایده گذاشته شد.

 گراوند گفت: هر واحدی که تسهیلات دریافت کرد باید نسبت به بازپرداخت آن اقدام کند، با این حال در این رابطه همه دولت‌ها تمام تلاش خود را برای فعال کردن این تعاونی کرده‌اند.

استاندار بوشهر در ادامه این نشست بیان کرد: در اختصاص اعتبار به پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی، اولویت استان پروژه‌هایی است که دارای پیشرفت فیزیکی ۸۰ تا ۹۰ درصد هستند تا هر چه زودتر به پایان برسند و به چرخه خدمت به مردم وارد شوند.

وی گفت: همه مسئولان و مدیران دولتی تا لحظه‌ای که در پست خود مشغول به خدمت هستند در پیشگاه مردم و خداوند مسئولند و ذهن خود را مشغول تغییر دولت‌ها نکنند چرا که عواقب هر اقدامی که در راستای توسعه استان انجام شود، نصیب مردم می‌شود.

استاندار بوشهربا بیان اینکه مجموعه استانداری تا آخرین روز تصدی، پیگیر پروژه‌های عمرانی و خدمت‌رسانی به مردم بوشهر است، تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی، عمرانی و خدمات رسان از لحظه لحظه دوره تصدی خود تا استقرار دولت جدید استفاده کنند و همه توان خود را برای پیگیری پروژه‌ها و طرح‌های توسعه استان به کارگیرند.

استاندار بوشهر گفت: بوشهر برای تسویه بدهی‌های دولتی با استفاده از امکان قانونی تهاتر تا ۴۰ هزار میلیارد تومان ظرفیت دارد که هر چند سال گذشته بسیاری از دستگاه‌ها به خوبی از آن استفاده کردند اما لازم است همه دستگاه‌ها این امکان را مد نظر قرار دهند تا با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان بخشی از بدهی‌ها با بدهی بانکی و مالیاتی تهاتر و تسویه شود.

گراوند تاکید کرد: لازم است جلسه‌های اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان در استان فعال شود تا تکلیف و وظیفه هر یک از دستگاه‌های اقتصادی به شکلی مشخص روشن شود.

وی افزود: در این جلسه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها با تلاش و همکاری پارک علم و فناوری، دانشگاه خلیج فارس و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از ظرفیت سند قانونی مصوب شواری عالی انقلاب فرهنگی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود.

استاندار بوشهر همچنین مصوب کرد: ساختمان متعلق به فرمانداری در عسلویه به مدت ۵ سال در اختیار پارک علم و فناوری قرار گیرد تا آن را تجهیز و فعال کند و با استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در جوار قطب صنعتی استان زمینه برای پیشرفت و بروز بیشتر توانمندی این شرکت‌ها در استان فراهم شود.

برچسب‌ها سرمایه گذاری خارجی استانداری بوشهر بوشهر دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرمایه گذاری خارجی استانداری بوشهر بوشهر سرمایه گذاری خارجی استانداری بوشهر بوشهر دانش بنیان ها استاندار بوشهر برنامه ریزی دستگاه ها پروژه ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد

نشریه «سان» با استناد بر یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

دست دادن بایدن با فرد خیالی

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • هفت میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل هستند
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • رییس‌جمهور در کاخ ریاست‌جمهوری سریلانکا مورد استقبال قرار گرفت
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • تسریع اجرای پروژه فیبرنوری استان بوشهر
  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان
  • تکمیل پروژه‌های مصوبات سفر ملاک ارزیابی مدیران است