Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان دینی و اساتید حوزه و دانشگاه، معتقدند مطالعه سیره اخلاقی کریمه اهل بیت(ع) می‌تواند کمک بزرگی به بهبود و تقویت روابط خانوادگی در جامعه کنونی کند.

 کارشناسان مذهبی در گفتگو با هرمز ضمن برشمردن فضائل اخلاقی حضرت معصومه(س) بیان داشتند: دختران و زنان ما باید از این وجود نورانی الگو بگیرند.

حضرت معصومه(س) از جمله انوار الهی است که مردم ایران از وجود پر برکت این بانوی با فضیلت بهره می برند و از جمله بانوان گرانقدر و والا مقام جهان تشیع است که در عین حال مقام علمی بلندی هم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از ویژگی های حضرت معصومه(س)، ورود زیارتنامه‌ای از سوی معصومان(س) درباره ایشان است که پس از حضرت فاطمه زهرا(س)، او تنها بانوی بزرگواری است که زیارت مأثور دارد و همچنین این بانوی با فضیلت در زبان دانشمندان و فقیهان گران قدر شیعه، به لقب کریمه اهل بیت یاد می شود که از میان بانوان اهل بیت، این نام زیبا به آن حضرت اختصاص یافته است.

والدین برای آشنایی بیشتر با شیوه‌های صحیح تربیت فرزند متون تربیت دینی و اسلامی را مطالعه کنند 

حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه عفاف و حجاب و پاکدامنی حضرت معصومه (س) بهتربن الگوی زنان و دختران در جامعه کنونی است، گفت: نگاه عمیق آن حضرت به موضوع مهم عفاف و حجاب از دیگر آثار مثبت و سازنده حضرت معصومه (س) است.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) با انجام سفر برای دیدار امام رضا(ع) عطوفت را به اوج رساند، گفت: مطالعه سیره اخلاقی کریمه اهل بیت(ع) می تواند کمک بزرگی به بهبود و تقویت روابط خانوادگی در جامعه کنونی کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اهتمام ویژه والدین در تربیت فرزندان به خصوص دختران گفت: از آنجایی که دختران امروز، مادران فردا هستند روز دختر این نوید را به والدین می‌دهد که دختران شایسته را تربیت و به جامعه اسلامی تحویل دهند.

انصاری راد همچنین بر تربیت صحیح فرزند گفت: والدین برای آشنایی بیشتر با شیوه‌های صحیح تربیت فرزند و تحقق این امر مهم باید متون تربیت دینی و اسلامی را مطالعه کنند. چرا که برخی موارد سختگیرانه در تربیت فرزند، نتیجه معکوس در پی خواهد داشت.

وی بیان داشت: در فرهنگ اهل بیت(ع) تمامی موازین تربیتی رعایت شده که والدین باید آنها را مدنظر قرار دهند، تربیت در مدارس و دانشگاه ها نیز حائز اهمیت بوده و جامعه نیز باید به وظیفه خود در تربیت فرزندان توجه ویژه داشته باشد و محیط سالم و عاری از هر گونه ناهنجاری را برای آنان فراهم سازد.

حضرت معصومه(س) اوج ولایتمداری را به نمایش گذاشت

مریم تهرانی ریاضی، رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان هرمزگان با اشاره به ویژگی ها و فضائل اخلاقی حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: آن حضرت دارای ویژگی‌های فردی و اجتماعی منحصر به فردی است که در این برهه از زمان ولایت پذیری و ایمان راسخ به امام زمان خویش یعنی امام رضا(ع) باید از سوی بانوان و دختران امت اسلامی مورد توجه قرار بگیرد.

وی به استقبال شیعیان و مردم بلاد مختلف از کاروان حضرت معصومه (س) در طول سفر اشاره کرد و افزود: این شور و شوق حکومت وقت را با خطر جریان سازی فرهنگی توسط این قافله مواجه کرد.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان هرمزگان ادامه داد: حرکت فرهنگ ساز و سیاسی حضرت معصومه (س) نشان از اندیشه علمی آن حضرت بود و همین مقام و اندیشه ژرف در کنار تاکیدات ائمه معصوم (ع) باعث شد تا شیعیان به ویژه علما قم و حرم ایشان را به عنوان ملجا و ماوای خود برگزینند.

تهرانی، حرکت حضرت معصومه (س) در دفاع از ولایت را الگویی برای زنان و دختران امروزی دانست و بیان داشت: تاکید ائمه معصوم درباره جایگاه این حضرت، حرم ایشان و شهر قم را به مرکز علمی جهان اسلام تبدیل کرد.

حضرت معصومه(س) بهترین الگو برای دختران جامعه امروز است

حجت الاسلام محمد فولادی رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه با بیان این که حضرت معصومه(س) آراسته به فضایل اخلاقی بی شماری است، گفت: حضرت معصومه(س) بهترین الگو برای دختران جامعه امروز است.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) آراسته به فضائل اخلاقی و بسیار بزرگ و قابل احترام بود، افزود: در مورد ایشان هم قبل از تولد و هم بعد از تولد فراوان سفارش شده و علمای بزرگ برای این شخصیت احترام ویژه‌ای قائل هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه با بیان این که حضرت معصومه(س) همواره مورد احترام در طول تاریخ بودند، گفت: مردم برای باز شدن گره کارهای خود به ایشان متوسل می شوند.

فولادی گفت: در روایات احترام و بهادادن به شخصیت دختر سفارش شده و دختر از تقدم و اولویت خاصی برخوردار است.

وی بیان کرد: این احترام،  مختص دختری است که اهل حجاب، عفاف، نماز، دعا، احترام به پدر و مادر و غیره باشد و در دانشگاه و مدرسه حجاب و عفاف داشته و آن ها را همواره حفظ کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه با بیان این که حضرت معصومه(س) بهترین الگو برای دختران جامعه امروز است، گفت: دختری بزرگ می شود که از ویژگی های حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) تبعیت داشته باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حضرت معصومه س تبلیغات اسلامی تربیت فرزند آن حضرت اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۳۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد

"اعظم السادات برغمدی" با بیان این که دبیرخانه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در مشهد دایر است گفت: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: کار ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآن حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیرطرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، کمک به خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی به خانواده ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی‌نظیری پیش‌ روی دختران علاقه مند به قرآن در استانها قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • هوجیچا ؛ از چای سبز برشته شده ژاپنی تا تقویت عملکرد شناختی!
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)