Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از راهکار خود برای راه اندازی درگاه مدیریتی برای ازواج جوانان خبر داد و گفت: به جای آنکه جوانان از جاهای مختلف برای اشتغال، مسکن و اردواج وام بگیرند، از این درگاه مدیریت وام خواهند گرفت.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفت و گویی تلویزیونی گفت: متاسفانه سن ازدواج در مردان به ۲۷ سال و در زنان به ۲۳ سال رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که سن مطلوب ازدواج در مردان ۲۲ سال و در زنان ۱۹ سال است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: در همان روزهای اول در حرف هایم گفتم که ۵۰۰ میلیون وام می‌دهم که خیلی سر و صدا کرد. در مجلس مسوول کمیته فرزندآوری بودم و در آنجا در این زمینه خیلی مطالعه کردیم. یکی از موضوعات فرزند آوری کاهش سن ازدواج بود. هر چند با کودک همسری مخالفیم.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: در این بررسی‌ها به موانع ازدواج رسیدیم که همه چیز در آن روشن است و نبود شغل و سربازی از جمله این موانع به شمار می‌رود بنابراین اگر سن ازدواج کاهش یابد، باید موانع را برداریم و از تشکیل زندگی جوانان پشتیبانی کنیم.

وی ادامه داد: باید به جوانان در هزینه‌های ازدواج؛ زندگی و مسکن کمک کنیم و در این زمینه هم صندوق اعتبار را درست می کنیم و منابع مالی را برای آن در نظر گرفتیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: درگاه مدیریتی را برای ازدواج جوانان تعریف کردیم و آنها را رها نمی‌کنیم. در واقع به جای آنکه جوانان از جاهای مختلف برای اشتغال، مسکن و اردواج وام بگیرند، از این درگاه مدیریت وام خواهند گرفت. در این درگاه از تمامی زوج های جوان در صورت ازدواج پشتیبانی می کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که از هزینه های ازدواج خبر دارید، گفت: بله. چون یک مورد در شرف ازدواج د اریم. مهریه همسرم ۱۴ سکه طلاست و برای دخترم هم همان را در نظر می‌گیرم. بنظرم جهیزیه هم باید کالای ایرانی باشد. هر چند این کالاها هم خیلی گران ‌و شرایط سخت شده است. ارزان ترین یخچال ایرانی ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان است.

باید مدل حکمرانی فضای مجازی تغییر کند

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه مصرف کننده فضای مجازی هستیم، گفت: نگران فضای مجازی هستم زیرا خانواده ای مذهبی هستیم و در شرایط خاصی تربیت شدیم و علاقمندیم فرزندان ما هم در همان شرایط تربیت شوند. باید مدل حکمرانی فضای مجازی تغییر کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع رمز ارزها اشاره کرد و گفت: موضوع رمز ارزها موضوع امروز نیست، موضوع ۱۵ سال جهان است و اکنون به معضلی تبدیل شده است. باید واجد فناوری حکمرانی حاکم بر پدیده های نو باشیم و خودمان دارای فناوری شویم و از مرزهای خود بیرون بزنیم.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: ورودم به عرصه ریاست جمهوری تصمیم مقطعی و ناگهانی نبوده است. این گونه نبود که مثلا نزدیک انتخابات شود و من هم احساس کنم که بنده به سطحی رسیده‌ام که می توانم رئیس جمهور شوم. چون من یک نگاه خاصی در موضوع صلاحیت دارم و اگر لازم شد توضیح خواهم داد. بعد بیایم و تصمیم به ثبت نام بگیرم و بخواهم شانس خود را امتحان کنم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: سال ۹۷ با جمعی از دوستانی که کار تحلیلی انجام می دادیم به این جمع‌بندی رسیدیم که برخی از مشکلات کشور مزمن شده و دولت های مختلف که می آیند جابجایی مدیران، آن مشکلات مزمن را حل و فصل نمی کند. مثلاً نمونه تورم را نگاه کنید. 

وی یادآور شد: تقریباً معیشت، گرانی و تورم شعار تمام دولت ها بوده است. این دال مرکزی گفتمان آنها بوده و هر یک به یک چیزی می‌چسباند. یکی از جنگ در ایجاد تورم نام می برد و با سازندگی قصد اصلاح داشت، دیگری می‌گفت مشکلات اقتصادی را با توسعه سیاسی درست می کنم. دیگری گفته مشکلات اقتصادی برای فاصله طبقاتی است و فاسدین را کنار می‌زنم. دیگری گفته مشکلات اقتصادی به دلیل ارتباط با غرب و آمریکاست. در نهایت خود موضوع درست نشده و سرجای خودش باقی مانده است. 

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: آسیب های اجتماعی هم تقریباً همین است، مساله کاهش باروری، افزایش سن ازدواج، طلاق و غیره نیز به همین منوال است. بخواهم نمونه ذکر کنم در حوزه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی، مسائل مزمن شده و دولت های مختلف می آیند و نمی توانند این مسائل را حل کنند. 

وی با اشاره به اینکه به یک بیانیه تحلیلی رسیدیم، گفت: نام آن را «فصل پروانگی» گذاشتم که آن را منتشر کردیم. آنجا حرف ما با جوانانی که کار می کردیم، این بود که مساله پوست اندازی نیست. اینطور نیست که آدم ها عوض شوند کار درست می شود. انقلاب اسلامی که به پیروزی رسیده رویکرد سیاسی و سازمان سیاسی کشور را تغییر داده است اما نظام اداری کشور تغییر پیدا نکرده است و نظام اداری موجود در کشور و ساختار حاکم بر اداره کشور ساختار ۱۰۰ ساله است؛ فارغ از این که هیچ ربطی به انقلاب اسلامی ندارد فرسوده هم هست. یعنی حتی اگر انقلاب اسلامی نبود فرسودگی این سازمان و ناوگان آثار سوء می‌گذاشت و ما این را وصله و پینه کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: وقت این رسیده که نظام ها تغییر کند. حضرت آقا که بیانیه گام دوم را ابلاغ کردند، آن را تائیدیه ای بر این نظریه دیدیم. بعد هم بحث دولت جوان حزب اللهی مطرح شد. در همان گفتگویی که ایشان با جمعی از جوانان داشتند، گفتند این دولت جوان حزب اللهی باید بیاید تا تحول عظیم در نظام مدیریت کشور ایجاد شود. این تحول عظیم در نظام مدیریت کشور یعنی انقلاب در سازوکارها. اخیرا هم که رهبر انقلاب با مجلس صحبت کردند، بیان کردند سیاست ها باید تغییر کند. مقام معظم رهبری چند وقت پیش بیان کردند که برنامه ریزی های درازمدت داشته باشید. 

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: ما همیشه در موقعیت حساس کنونی هستیم و هیچ گاه از این موقعیت خارج نمی شویم و همیشه با پیامدهای پشت هم و سریعی که به ما برخورد می کند روبرو می شویم و همیشه هم عقب هستیم. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: دولت های ما بسیار زحمت کشیده‌اند و نمی خواهم بی‌انصافی کنم؛ بالاخره این رشدی که بعد از انقلاب اتفاق افتاده، ماحصل عملکرد همین دولت هاست. ما یک اندیشکده ای به نام «بسامد گام دوم» درست کردیم که در دو سال گذشته خواستیم این موضوع تبدیل به مدل و اقدام شود و فقط گفتمان باقی نماند، چون ماموریت را رهبری به جوانان دادند. 

وی افزود: ما به عنوان بخشی از جوانان این کشور ۱۵۰-۱۰۰ نفر جمع شدیم. الان هم یک مدل تحول داریم که به نام «دولت مردم» و بعنوان نظریه است. یک سلسله برنامه اجرایی در حوزه های مختلف داریم که هم به مسائل اضطراری مردم توجه می کند و هم نظام مدیریت کشور را در عرصه های مختلف تغییر می دهد. 

قاضی زاده هاشمی گفت: من نه به عنوان یک نفر، بلکه بعنوان نماینده یک رویکرد تحولی امروز در خدمت شما هستم؛ چون اصلا ریاست جمهوری یک نفره نیست. این باور که ما رییس جمهور انتخاب می کنیم، اشتباه است. ما یک نظام فکری را انتخاب می کنیم، یک رویکرد را انتخاب می کنیم، یک نظام برنامه ای را انتخاب می کنیم و این درباره این جمع صادق است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه شاید یکی از موسسین این ایده مرکزی و دال مرکزی این گفتمان، من بودم و مجموعه اندیشکده و دوستان را اداره می کردم، گفت: بعلاوه اینکه در دوستانی که با ما همراهی کردند دوستانی هستند که صاحب پست معاون وزارت و پست های مدیریتی زیادی دارند اما شاید هیچ یک این سابقه بعنوان رجل سیاسی مذهبی قابل شناسایی باشد، در آن ها نبود و ما با هم هم قسم شدیم که این موضوع فرد نیست و موضوع یک جریان است.

وی افزود: شاید بزرگترین قابلیت من، یک کار تشکیلاتی و بکارگیری جوانان مدیر، دانشگاهی، انقلابی نوخواسته است تا بتوانند اهداف گام دوم را به نتیجه برسانند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اختیارات رئیس جمهور را استخراج و بر اساس آن طراحی کردیم، عنوان کرد: نه اینکه برنامه ای بنویسیم که خارج از حدود اختیارات قانون اساسی و خارج از وظایف رئیس جمهور است و بعد در آن گیر کنیم. مثلا ممکن است من در نظام سیاسی معتقد باشم نظام پارلمانی برای کشور ما مناسب تر است ولی نظام ما نیمه ریاستی است؛ بنابراین بر اساس ریاستی تصمیم گرفتیم. 

وی خاطرنشان کرد: در قانون اساسی ما فدرالیسم نیامده، اما تمرکززدایی اجرایی طبق اصل ۱۲۷ قانون اساسی آمده است بنابراین برخی از دوستان که شعار ایجاد دولت های فدرال یا مناطق فدرال می دهند، خلاف قانون اساسی است. ما تمرکززدایی را تعریف کردیم؛ یعنی قانون گذاری قابل واگذاری نیست، اختیارات اجرایی قابل واگذاری است که طبق اصل ۱۲۷ قانون اساسی است. 
قاضی زاده هاشمی گفت: ما ظرفیت های قانونی، چه سیاست های کلی و چه قانون اساسی را درآورده ایم. من مرد قانون هستم و ۱۳ سال است در مجلس حضور دارم، با مجمع، با شورای انقلاب فرهنگی کار کردم و اسناد بالادستی را خوب می شناسم و دوستانی هم که با ما کار کردند همینطور هستند. ما در چهارچوب اختیارات رئیس جمهور برنامه ریزی کردیم که گیر این ماجراها نیفتیم.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: آنهایی که صحبت از بین الملل می کنند منظور آنها ۵-۴ کشور است، در حالی که ما ۲۰۰ کشور در دنیا داریم. کشوری که می خواهد رشد یابد، رشد مثبت داشته باشد، می‌تواند بدون صادرات و بدون پیوند خوردن در اقتصاد رشد ایجاد کند؟ خیر.

وی ادامه داد:  یعنی کشوری مثل ما با ۸۰ میلیون جمعیت دارد یا مانند روسیه یا ژاپن با جمعیت بیشتر از ما، بدون تبادل تجاری جهانی می تواند رشد اقتصادی ایجاد کند؟ می تواند کیفیت کالا ایجاد کند؟ چون یک اصل در رشد اقتصادی، رقابت و عدم انحصار است و باید از تولید داخل حمایت کنیم و اولویت تولید داخل است. به همین خاطر طراحی ما توسعه بازار است. 

تراز واردات و صادرات باید بیشتر شود
نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد درون زا و برون گرا است. یعنی باید پایه های اقتصاد داخل کشور باشد، اقتصاد در مقابل تکانه های خارجی مقاوم باشد. ۲۰ درصد تبادل اقتصادی پذیرفته است، ۲۰ درصد واردات و ۲۰ درصد صادرات است. هر چه تراز واردات و صادرات بیشتر شود، بهتر است. یعنی صادرات ما حتماً نسبت به واردات بیشتر باشد، ولی این میزان را باید بپذیریم. 

وی تاکید کرد: وقتی از این صحبت می کنیم یعنی بازار ۶۰۰ میلیون نفری را باید ایران مدیریت کند و منطقه هم در اختیار ماست. ما می توانیم. ما در منطقه ای هستیم که غیر از ۶۰۰ میلیون، نزدیک یک جمعیت ۲ میلیاردی هم قرار داریم. در همین منطقه ۶۰۰ میلیون نفری ما می توانیم مدیر زنجیره تامین منطقه شویم. 

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در تولید و تجارت اشتراکات فراوانی با منطقه درست کنیم. با ملت هایی که با ما تعلق دارند، با ما دوست هستند، به ما علاقه‌مند هستند، با ما کار می کنند، حاضر هستند برای ما فداکاری کنند و ما هم برای آنها فداکاری می کنیم، همکاری کنیم. 

وی یادآور شد: ما یک شعاری داریم که می گویم عمق استراتژیک برادر خود شوید تا عمق استراتژیک شما بشود؛ این نوعی تبادل است. مردم منطقه هم ما را امتحان کرده اند و دیده اند هر زمان همه آنها را تنها گذاشتند ما کنار آنها بودیم و حاضر شدیم برای آنها خون بدهیم؛ این باور آنهاست. 

قاضی زاده هاشمی گفت: در فرهنگ و امنیت با منطقه پیوند خوردیم اما در اقصتاد هنوز پیوند نخورده ایم. باید در اقتصاد هم پیوند بخوریم. بنابراین به اقتصاد درون‌زا و برون‌گرا معتقد هستم که با این تعریف است، نه با تعریف غرب‌گراها.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: هم تحریم مشکل برای ما درست کرده و بدتر از آن، سوءمدیریت برای ما مشکل زا بوده است. شعار ما وقتی می گوییم آمده ایم انقلاب سازوکاری انجام بدهیم، بدین معنا است که سازمان و ساختار اداره کننده کشور داریم که فرسوده است که متعلق به این دوره و این زمانه نیست، برای یک حرکت چابک و سریع آماده نیست. بروکراسی درهم تنیده است؛ اینها همه سوءمدیریت است. 

وی اضافه کرد: سومدیریت، سوءمدیران به تنهایی نیست. سوءمدیرانی است که اینها را درست نکردند. شاید بزرگ ترین تقصیر دولتمردان ما در گذشته این نبوده که خود بد عمل کردند و بد تصمیم گرفتند، که این هم بوده اما بزرگ تر این بود که اصلاحات نهادی انجام ندادند. نظام نهادی را انقلابی نکردند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: امام (ره) که انقلاب کردند، یکسری نهاد انقلابی آوردند. همین نهادهای انقلابی به جز سپاه و بسیج بقیه تغییر ماهیت دادند و شکل آنها تغییر کرد و یک سازمان اداری مانند بقیه شدند در حالی که ادارات باید نهاد انقلابی می شدند و کارکرد انقلابی پیدا می کردند. 

وی افزود: نهاد انقلابی شخصیت انقلابی همچون حاج قاسم است، همانطور که مقام معظم رهبری مثال می زنند. حاج قاسم همه جا هست، ۴۰ سال مجاهدت شبانه روزی است. مردم خوزستان درگیر سیل می شوند، به آنجا می رود؛ بیرون کشور حضور دارد. هیچ جایی نبود که حاج قاسم حضور نداشته باشد و این نمونه مدیر گام دومی می‌شود. یعنی انسانی که هیچ چیز برای خود و خانواده خودش نمی خواهد و همه امور را با مردم جلو می برد. اگر از حاج قاسم مردم را بگیرید، هیچ یک از این موفقیت هایی که توانست بدست بیاورد، را بدست نمی‌آورد.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که برخی از سوءمدیریت ها با عنوان خودتحریمی نام برده می شود. اگر این را قبول دارید مصادیقی برای این دارید؟ اگر مصادیقی دارید راهکارهای شما چیست؟، گفت: من بحث مجوزها را مثال می‌زنم. بحث مجوزها در جهان جمع شده است و الان مساله اهلیت در جهان مطرح است؛ یعنی کسی اهلیت کاری دارد یا خیر. اگر اهلیت داشت کار را به او بسپارند. دولت استانداردها را تعریف کند و بگوید استاندارد این شغل فلان شاخص است و فردی که اهلیت دارد و بتواند فعالیت کند، دولت هم نظارت پسینی کند. اگر طرف از این چهارچوب خارج شد با او برخورد کند و پروانه فعالیت او را بگیرد و فرد را ممنوع‌الکار کند. 

وی یادآور شد: برای ساده‌ترین کار باید ۱۷ دستگاه تصمیم بگیرند و مجوز بدهند و شما کار کنید که ۱۱ ماه طول می کشد. این موضوع در کشور گرجستان که نظام شفافیت جامع را پیاده کرده، دو ساعت است! برای ایجاد کارخانه فولاد، نه برای کار ساده مثل مرغداری و گاوداری که ۱۱ ماه طول می کشد. از این بگیرید و الی ماشاالله مثال داریم. در توزیع رانت ارز ۴۲۰۰ که هزار جور سلطان از آن درآمد. چه کسی گفته باید واردات و صادرات باید دست یک عده خاصی باشد؟ کسی که این اهلیت را دارد باید فعال شود. اصلا چرا باید قیمت رانتی باشد؟ این مدل صحیحی است؟ 

وی اضافه کرد: یک تصمیم بگیریم، رانت ایجاد کنیم، بعد عده ای به اصحاب قدرت و ثروت وصل شوند، از این رانت استفاده کنند و بعد دنبال اینها برویم و آنها را مجازات کنیم! ما صد تا ساحت داریم که اداره کشور را برعهده دارد. باید مجموعه زیست‌بوم کشور تغییر یابد، باید اکوسیستم تغییر کند تا مشکلات حل شود. با حل یک یا دو موضوع، تک ساختی به نتیجه نمی رسیم. تعداد زیادی اقدامات موردی بی نتیجه داشتیم./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نامزد انتخابات ریاست جمهوری قاضی زاده هاشمی انتخاب می کنیم درگاه مدیریت قانون اساسی رئیس جمهور فضای مجازی سن ازدواج یادآور شد حاج قاسم دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۸۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی در جلسه ستاد عالی طرح تدوین آمایش سرزمین اظهار کرد: از همه عزیزانی که در راستای اجرای این طرح تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم. اینگونه جلسات می‌تواند در یک فضای تعاملانه ادامه داشته باشد.

او ادامه داد: تصویر مقام معظم رهبری در جمع ورزشکاران والیبالیست دانش‌آموزی، نشان دهنده نگاه ویژه‌ رهبری است که به ورزش و تربیت‌بدنی دارند و ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم. نکات مقام معظم رهبری همیشه راهگشا بوده است و در طرح آمایش سرزمین قرار است عدالت ورزشی در همه حوزه‌ها صورت بگیرد.

هاشمی با بیان اینکه طرح آمایش سرزمین قرار است مانع تصمیمات سلیقه‌ای شود، گفت: این طرح می‌خواهد ورزش کشور را از روزمرگی دور کند و امیدوارم این روند مستمر باشد. همچنین می‌خواهیم این طرح فردمحور نباشد و از سلایق شخصی دوری کنیم و توسعه ورزش در تمام ابعاد آن انجام شود.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: ما در تمامی بخش‌ها می‌خواهیم آمایش سرزمین را داشته باشیم و این طرح می‌تواند هم‌افزایی را میان دستگاه‌ها ایجاد کند و خداراشکر این وضعیت میان دستگاه‌ها وجود دارد. امیدوارم طرح آمایش بتواند نقش نخ تسبیح را ایفا کند و اتفاقات خوبی را رقم بزند.

او با اشاره به پیگیری‌هایی که باید درخصوص فضاهای ورزشی صورت بگیرد، گفت: ما اتفاقات خوبی را پس از انقلاب در ایجاد فضاهای ورزشی داشته‌ایم. ما باید فضای قبل انقلاب را بررسی کنیم و طرح آمایش این مساله را به طور کامل شفاف و روشن می‌کند. طرح آمایش به خوبی از اقدامات صورت گرفته می‌تواند دفاع کند.

هاشمی درخصوص ضمانت اجرایی طرح آمایش سرزمین گفت: بحث ضمانت اجرایی مطرح شد و برخی قوانین بوده‌اند که ضمانت اجرایی ندارند اما اجرایی شدن این طرح بستگی به دفاع ما از این طرح است و این طرح را به عنوان یک موضوع علمی در اولویت قرار دهیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: افرادی که در این زمینه تحصیل کرده‌اند را باید مدافع این طرح کنیم. ما می‌خواهیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا ابعاد و چارچوب‌های مختلف این طرح روشن شود و ابهامات در سطوح مختلف برطرف شود.

هاشمی اظهار کرد: تمام افرادی که می‌توانند درگیر این موضوع شوند، می‌تواند طرح را تشریح کند تا مشکلات برطرف شود. ما هیچ نمونه‌ای مثل طرح آمایش سرزمین در سطح کشوری نداشته‌ایم اما اگر نمونه مشابهی حتی در سطح منطقه‌ای وجود داشته باشد، باید از آن بهره ببریم.

او با اشاره به توجه به استعدادهای پنهان در سطح کشور و بررسی آن توسط آموزش و پرورش گفت: ما نباید از استعدادهای پنهان غافل شویم و باید در ارزیابی‌ها این مساله مورد بررسی قرار بگیرد. در این زمینه آموزش و پرورش می‌تواند کمک قابل توجهی داشته باشد و معلمان ورزش، استعدادها را شناسایی کنند. ما بالای ۳۰ هزار معلم ورزش داریم و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

هاشمی تاکید کرد: اگر ما بتوانیم اتصالات مختلف با آموزش و پرورش برقرار کنیم، طرح آمایش می‌تواند به نتیجه مد نظر خود برسد. این طرح توسط آموزش و پرورش می‌تواند احیا شود.

او خاطرنشان کرد: این سند تصویب شده است و به استان‌ها هم ابلاغ شده است و دستگاه‌های اجرایی باید نیروی انسانی لازم را داشته باشند. نیروی انسانی ماهر ما در حال حاضر در حال بازنشسته شدن هستند و بنای ما این است که در هفته تربیت‌بدنی جلسه شورای عالی ورزش با حضور رئیس جمهور پیگیری‌های لازم را در این خصوص صورت دهیم.

او با اشاره به اینکه باید گزارش‌های لازم درخصوص طرح آمایش به مقام‌های بالاتر صورت بگیرد، گفت: ما همچنین در بخش رصد هم از جمله طرح آمایش هم باید پیگیری‌های لازم را از طریق واحدهای مربوطه داشته باشیم و برای ریاست جمهوری و مقام معظم رهبری گزارش‌هایی درباره طرح داشته باشیم و هر چه مقام‌های بالاتر از این طرح باخبر باشند، اثربخشی‌های بهتری صورت خواهد گرفت.

وزیر ورزش و جوانان در پایان درخصوص توجه به موضوعات فرهنگی در طرح آمایش سرزمین گفت: از موضوعات فرهنگی غافل نشویم و این موضوعات دغدغه مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور است و این مسائل در طرح آمایش حتما درنظر گرفته شود تا دغدغه‌ای از این بابت وجود نداشته باشد.

کد خبر 6098119

دیگر خبرها

  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • هاشمی: طرح آمایش سرزمینی، ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • همکاری دوباره دو بازیگر سریال خانه به دوش | عکس
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
  • پایان پیکار‌های ووشو جوانان دختر مازندران در بابلسر