Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:52:44 GMT

اوکراین از روسیه، غرامت می خواهد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۴۸۴۸

اوکراین از روسیه، غرامت می خواهد

به گزارش ایرنا از شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، «دمیترو کوله‌با» روز دوشنبه گفت: به تازگی عزم آمریکا برای کمک به اوکراین برای گرفتن غرامت از روسیه بخاطر از دست دادن امکان ترانزیت گاز از طریق اوکراین، راسخ تر شده است.

به گفته وزیر خارجه اوکراین، آمریکا و آلمان در مورد مساله راه اندازی خط لوله گاز نورد استریم ۲ مذاکره می کنند اما اوکراین در این مذاکرات حضور ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی افزود: اگر به اوکراین پیشنهاد شرکت در این مذاکرات داده شود، کی یف درباره آن فکر می کند اما اوکراین بدون قید و شرط با هر پیشنهادی موافقت نمی کند. 

 کوله با خاطرنشان کرد که نورد استریم ۲ دربردارنده ریسک ها و خطرهای اقتصادی و امنیتی است و به همین دلیل باید از آن به عنوان ابزار برای وادار ساختن روسیه به اتخاذ رویکرد سازنده استفاده کرد.

اوکراین در سالهای اخیر تا ۱۳۰ میلیارد مترمکعب گاز روسیه به اروپا را ترانزیت کرده است و درآمد کی یف از این ترانزیت تا ۵ میلیارد دلار در سال است که ۳۰ درصد بودجه این کشور را تشکیل می دهد.

با راه اندازی نورد استریم ۲ ترانزیت گاز روسیه به اروپا از طریق اوکراین به شدت کاهش می یابد و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تازگی گفت که روسیه موظف نیست که دیگران را تامین مالی کند. 

نورد استریم۲ پروژه‌ای مشترک میان شرکت گازپروم روسیه و پنج شرکت اروپایی شامل «انجی» فرانسه، «او. ام. وی» اتریش، «رویال داچ شل» هلند و «یونیپر» و «وینترشل» آلمان است. این خط لوله دوقلوی ۱۲۰۰ کیلومتری قرار است سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز را از روسیه به آلمان منتقل کند.

 آمریکا تاکنون چند بسته تحریم در مورد طرح خط لوله گاز نورد استریم ۲ وضع کرده است. 

ولادیمیر پوتین به تازگی اعلام کرد که لوله گذاری خط اول پروژه خط لوله گاز نورد استریم-۲ با موفقیت به پایان رسید و کار لوله گذاری خط دوم این طرح ادامه دارد. 

وی گفت که امیدوار است که طرح خط لوله گاز نورد استریم۲ در دو ماه آینده راه اندازی شود.

رئیس جمهوری روسیه سپس به امتیازات و برتری های این خط لوله گاز برای کشورهای نیازمند به خرید گاز اشاره کرد.  

آمریکا تاکنون چند بسته تحریم در مورد طرح خط لوله گاز نورد استریم ۲ وضع کرده است.

 وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا از ادامه روند متوقف کردن پروژه خط لوله گازی نورد استریم ۲ خبر داده است.

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن گفت: واشنگتن با همکاری آلمان برای تلاش کاهش تأثیر خط لوله نورد استریم ۲ از طریق اقدامات واقعی و مشخص اصرار می ورزد.

وی افزود: البته ما همچنین فرصت‌هایی داریم که با کسانی که بیمه یا سایر مجوزها را ارائه می دهند، مقابله کنیم.

برچسب‌ها اوکراین روسیه ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه ایالات متحده آمریکا اوکراین روسیه ایالات متحده آمریکا خط لوله گاز نورد استریم ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۴۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ارسالی کشورهای غربی به اوکراین را قبل از تحویل آنها به ارتش اوکراین در میانه راه منهدم می‌کند.

وی با اشاره به حمله اخیر ارتش روسیه به راه‌آهن اوکراین و هدف‌قراردادن تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای ارتش اوکراین گتف: باید توجه داشت که این حمله علیه تجهیزات نظامی انجام شد.

این روزنامه‌نگار آلمانی در ادامه تأکید کرد که «به لطف کار خوب نیروهای امنیتی و اطلاعاتی روسیه، ارتش روسیه تجهیزات غربی‌ها را قبل از اینکه به دست نیروهای مسلح اوکراین برسد، منهدم می‌کند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو دیروز جمعه اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند؛ آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

چهارشنبه گذشته «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6090214

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد