Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@02:28:34 GMT

مراسم دهه کرامت در ۵۰ بقعه شاخص استان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۴۹۷۵

مراسم دهه کرامت در ۵۰ بقعه شاخص استان برگزار می شود

حجت الاسلام ایزدی گفت: امسال در دهه کرامت ۵۰ بقعه متبرکه از شنبه ۲۲ خرداد همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) تا روز سه شنبه ولادت امام رضا (ع) برنامه های دهه کرامت را برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «جمال ایزدی» امروز دوشنبه (۲۴ خرداد) در نشست خبری روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان در جمع خبرنگاران بیان کرد: امسال شرایط ما نسبت به سال گذشته و سالهای قبل متقاوت است، سالهای قبل مراسمات پرشور برگزار می شد اما سال گذشته با شیوع ویروس کرونا مراسم ها را محدود برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: امسال نه شرایط سالهای قبل که مراسمات پرشور برگزار می سد را داریم و نه شرایط سال گذشته که مراسمات محدود و به صورت مجازی برگزار شد را داریم لذا امسال جلسات، مراسمات و طرحها را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی با حضور حداکثری برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه امسال در دهه کرامت ۵۰ بقعه متبرکه از شنبه ۲۲ خرداد همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) تا روز سه شنبه ولادت امام رضا (ع) برنامه های دهه کرامت را برگزار خواهند کرد.

 

حجت الاسلام ایزدی افزود: برنامه های ما در این دهه بحث غبارروبی. نظافت و آذین بندی بقاع متبرکه داریم ، بقاع متبرکه یک سری برنانه های معنوی دارد که در طول سال انجام می شود، هدف ما در غباروبی کار فرهنگی و معنوی همراه با آیین است تا آن اعتقادات و باورهای مردم را ببینند.

 

وی ادامه داد: نذورات مردمی در بقاع متبرکه صرف مباحث عمرانی، موضوعات و فعالیت های فرهنگی بقاع متبرکه می شود.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: امسال با توجه به انتخابات پیش رو تلاش می کنیم در غرفه هایی که برای این دهه پیش بینی شده است در جهت حضور حداکثری مردم در انتخابات تشویق کنیم تا آمار حضور بالاتر رود.

 

وی اظهار داشت: حضور مبلغین و روحانیون در بقاع متبرکه، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه (س)، برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) در شب و روز میلاد امام رضا (ع) ، استفاده از ظرفیت فضای مجازی، برپایی محافل انس با قران کریم، برپایی ایستگاههای مشاوره و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف از جمله برنامه های عمومی ما در دهه کرامت امسال است.

 

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به ۴ برنامه ویژه در دهه کرامت گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت امام زادگان به صورت شهرستانی و استانی است که در برگزاری استانی تعدادی از خدام، هیئت امنا و خیرین به نمایندگی از دیگر خیرین و خدام تقدیر خواهد شد‌.

 

وی بیان کرد: این مراسم فردا سه شنبه همزمان با نماز ظهر و عصر در آستان خواجه اباصلت با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری به صورت شاخص برگزار می شود، محور این مراسم تجلیل از تعدادی از اصحاب بقاع متبرکه به نمایندگی از اصحاب بقاع استان برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اختتامیه موقوفه مهرفاطمی در میلاد امام رضا (ع) گفت: موقوفه مهر فاطمی از سال ۹۱ با هدف گسترش فرهنگ وقف و مشارکت های مردمی ایجاد شد.

 

وی افزود: تاکنون ساخت این موقوفه را به ۳۲۰ هزار سهم ۵۰ هزار تومانی با خرید بیش از ۸۰ هزار نفر در ابن موقوفه توسط واقفین تبدیل کردیم. نکته بارز در ساخت موقوفه مهر فاطمی این است که در تمام استان ها گسترش پیدا کرد و از تمام استانهای کشور در این موقوفه شرکت کردند.

 

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به ایجاد مرکز امور خیریه در سازمان اوقاف که منجر به تاسیس ستاد هماهنگی امور خیریه در استان شد؛ گفت: چند کارگروه در چند موضوع از جمله کارگروه ایجاد اشتغال، خانواده و ازدواج بهداشت و درمان، تحصیل و آموزش، کارگروه رسیدگی به ایتام و کارگروه آزادی زندانیان عیر عمد دو کارگروه فعالیت بیشتری داشتند اشتعال و ازدواج شکل گرفت.

 

وی اظهار داشت: در کارگروه ازدواج قرارگاه ازدواج آسان و فرزند بیشتر شکل گرفت که به صورت عملیاتی موضوع ازدواج را شکل دهد به همین منظور قراردادی با مرکز رسیدگی به امور مساجد بسته شد که ۱۵۰ مسجد به عنوان پایگاه کار ازدواج را در چند محور دنبال کنند که شروع کار در دهه کرامت خواهد بود.

پایان پیام/648

منبع: شبستان

کلیدواژه: امامزاده و بقعه متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه دهه کرامت حجت الاسلام ایزدی دهه کرامت بقاع متبرکه امور خیریه امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۴۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) غرق ماتم و عزا شد

مراسم متمرکز روز شهادت امام جعفر صادق (ع) امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت در شهرستان گرگان مرکز گلستان با حضور آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان در مسجد جامع گلشن برگزار شد.

سپس عزاداران در قالب هیئت دسته‌روی به سمت آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) حرکت کردند.

در سایر شهرهای استان گلستان هم مراسم متمرکز دسته روی و عزاداری امام جعفر صادق علیه السلام برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود
  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • گلستان در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) غرق ماتم و عزا شد
  • مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام برگزار شد
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)