Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:09:05 GMT

کشف ۳۶۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری در تهران 

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۶۸۵۲

کشف ۳۶۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری در تهران 

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حمید هداوند در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ پس از انجام اقدامات تخصصی، موفق به کشف ۴ فقره تسهیلات بانکی شدند.

وی افزود: طی بررسی‌های اولیه مشخص شد، ۴ مؤسس شرکت وارداتی، با ثبت شرکت و ارائه اساس نامه شرکت به بانک‌ها با ادعای وارد کردن کالاهای ضروری، ۱۲ میلیون یورو به قیمت ارز دولتی از بانک‌های خصوصی و دولتی دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین پلیس تهران با بیان اینکه متهمان تا کنون هیچ اسنادی مبنی بر وارد کردن کالاهای مورد نظر ارائه نداده اند، ادامه داد: طی استعلامات به عمل آمده، سامانه گمرک بیان گر استفاده از ارزهای تخصیصی در واردات نبوده و در سامانه بانک مرکزی نیز رفع تعهد ارزی صورت نگرفته است.

هداوند با اشاره به اینکه در تکمیل تحقیقات پلیسی مشخص شد متهمان ارزهای دولتی را به نرخ آزاد فروخته اند، خاطر نشان کرد: با اشراف اطلاعاتی پلیس تهران مخفیگاه متهمان در مناطق مختلف تهران شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در عملیات‌های مستقل و هماهنگ هر ۴ متهم دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: برابر اعلام کارشناسان، ارزش ارزهایی که متهمان به منظور استفاده در واردات کالا دریافت کرده و مرتکب کلاهبرداری شده اند، به نرخ روز ۳,۶۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار هداوند با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی افزود: پلیس با تلاش شبانه روزی و اشراف اطلاعاتی، اجازه بی نظمی و ایجاد اخلال در امنیت اقتصادی را نخواهد داد.

کد خبر 5234612

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس آگاهی تهران بزرگ بانک مرکزی حمید هداوند جانشین فرمانده انتظامی پایتخت کلاهبرداری شهرداری تهران انتخابات 1400 وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران روز دختر ویروس کرونا سازمان محیط زیست صنایع دستی قوه قضاییه سازمان تامین اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران وضعیت معابر پیش بینی وضعیت هوا نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۶۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد

سرهنگ محمد قاسم طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان ری به تشریح دو مورد از ماموریت‌های این پلیس در ۲۴ ساعت گذشته پرداخت و گفت: یکی از این ماموریت‌ها مربوط به دستگیری یکی از سوداگران مرگ است. ماموران عملیات کلانتری ۱۷۵ فرماندهی انتظامی شهرری با انجام اقدامات اطلاعاتی از نگهداری مقادیر قابل توجهی موادمخدر در یک منزل باخبر شده و در جریان تحقیقات تکمیلی خود متوجه شدند که یکی از سوداگران مرگ قصد دارد تا این مواد را در سطح استان تهران توزیع کند.

وی افزود: در این راستا ماموران به سرعت وارد عمل شده و پس از هماهنگی قضائی و اخذ مجوز‌های لازم در بازرسی از این منزل ۱۱ کیلوگرم مخدر حشیش را کشف و ضبط کردند. همچنین در این رابطه یک متهم را که در تدارک اقداماتی برای انتقال این مواد بود، دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. در آنجا متهم تحت بازجویی قرار گرفته و پس از اعتراف به جرم خود به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری همچنین از کشف ۲۰ فقره سرقت با دستگیری دو سارق حرفه‌ای تجهیزات خودرو خبر داد و گفت: به دنبال مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته‌های اخیر، در خصوص سرقت از محتویات خودرو شهروندان در محدوده شهرستان ری، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس آگاهی شهرستان ری قرار گرفت و در تحقیقات انجام شده از سوی آنان مشخص شد، متهمان با پرسه زنی در مناطق جرم خیز و شناسایی خودرو‌هایی که قفل صندوق عقب آنها از ایمنی کمتری برخوردار است، در فرصت مناسبی قفل صندوق عقب خودرو را تخریب کرده و محتویات آن را به سرقت برده‌اند.

طرهانی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف جرم هویت متهمان را مورد شناسایی قرار دادند، گفت: بلافاصله هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوز‌های لازم دریافت شد. سرانجام تیمی از ماموران در روز گذشته متهمان را در حال سرقت مشاهده و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی ادامه داد: پس از انتقال متهمان به اداره پلیس و انجام تحقیقات تخصصی و مواجهه با ادله و مستندات پلیس، آنان به ۲۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در محدوده شهرستان ری و جنوب تهران اعتراف کردند. در ادامه نیز متهمان پس از تشکیل پرونده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • شناسایی ۳۰۰ فقره تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور ۱۴۰۳
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها