Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@14:53:49 GMT

انتخابات مظهر نقش آفرینی مردم در حاکمیت است

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۱۷۱۲

انتخابات مظهر نقش آفرینی مردم در حاکمیت است

ایسنا/قم رئیس جامعه المصطفی بابیان اینکه انتخابات مظهر مشارکت و نقش‌آفرینی مردم در حاکمیت است، گفت: مردم‌سالاری دینی، که جلوه‌گر حضور اخلاق و معنویت در جوهره حکومت، در کنار نقش‌آفرینی مردم در حاکمیت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی ظهر امروز در جمع کارکنان جامعةالمصطفی اظهار داشت: حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات مسئولیت جامعه اسلامی در برابر این نعمت الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز انتخابات در کشورهای مختلف صورت می‌پذیرد، ولی جایگاه و اهمیتی که امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی پیداکرده، سبب شده است در چنین صحنه‌هایی، چشمان دوست و دشمن به‌سوی ایران اسلامی خیره شود.

رئیس جامعه المصطفی بابیان اینکه کمک به تقویت بنیان‌های نظام اسلامی و مشارکت در تعیین سرنوشت جامعه اسلامی از وظایف هر انسان مؤمنی است، بیان کرد: مسلمان حقیقی نمی‌تواند به مصالح جامعه اسلامی بی‌اعتنا باشد؛ بنابراین در وجوب اصل حضور در انتخابات و تعیین سرنوشت جامعه اسلامی شکی نیست.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: اراده و قدرت تغییر و تحول، ازجمله ویژگی‌های مهم برای انتخاب فرد اصلح است، ساده‌زیستی و مردمی بودن، شرط حاکم اسلامی و نقطه افتراق آن با حکومت‌های اشرافی غیر الهی است، یکی از دردهای جامعه در چند سال اخیر، ابتلای برخی از مسئولان به خوی اشرافیت است که باید هر چه سریع‌تر از آن خلاص شد.

عباسی ادامه داد: یکی از رسالت‌های اساسی جامعة‌المصطفی، آموزش معارف اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و انتقال آن به انسان‌ها در اقصی نقاط عالم است و این، توفیقی گران‌قدر برای همه دست‌اندرکاران و کارگزاران المصطفی به شمار می‌آید.

وی بابیان اینکه انتخابات مظهر مشارکت و نقش‌آفرینی مردم در حاکمیت است، بیان کرد: مردم‌سالاری دینی، که جلوه‌گر حضور اخلاق و معنویت در جوهره حکومت، در کنار نقش‌آفرینی مردم در حاکمیت است، از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برای ملت ماست.

رئیس جامعةالمصطفی تصریح کرد: حقیقت بسیاری از نظام‌های مدعی مردم‌سالاری را در جهان امروز، حکومت صاحبان قدرت و ثروت بر مردم با تسخیر افکار عمومی به دست قدرت امپراتوری رسانه‌ای است، یکی از خدمات انقلاب اسلامی به مردم ما، تحقق مردم‌سالاری دینی است که می‌تواند در همه عالم موردتوجه قرار گیرد و داعیه انقلاب اسلامی نیز ارائه این الگو به همه جوامع انسانی است.

استاد حوزه علمیه تحقق مردم‌سالاری را یکی از آرمان‌های ملت ایران از دوره مشروطه و پس‌ازآن دانست و افزود: در کشور ما، پیش از انقلاب اسلامی، به‌جز دوران کوتاهی در اوایل مشروطیت، هیچ‌گاه مردم نقشی در حاکمیت نداشتند و پس از پایان حکومت نالایق قاجاریه نیز حکومت دست‌نشانده دیگری سرکار آمد که حتی برای انتخاب کوچک‌ترین مسئول در هر شهر، باید اجازه سفرای کشورهای بیگانه را کسب می‌کرد.

عباسی خاطرنشان کرد: انتخاب انسان‌های صالح، متقی و مؤمن، که علاوه بر نظارت‌های خارجی، از بعد داخلی نیز بر اعمال خود مراقبت داشته باشند، از اهمیت زیادی برخوردار است، در انتخاب ریاست جمهوری، ویژگی‌های مهمی در بیانات مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان نظام مطرح گردیده که برای انتخاب اصلح باید به آن توجه کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه قم انقلاب اسلامی جامعه اسلامی مردم سالاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با تاکید بر اجرای صحیح، سالم‌ و رقابتی‌تر انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

ابوطالب شفقت روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت در جلسه هیات استانی بررسی تبلیغات انتخابات با تاکید بر اجرای صحیح، سالم‌ و رقابتی‌تر انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

استاندار لرستان با اشاره به آمادگی ستاد انتخابات استان برای برگزاری دور دوم انتخابات افزود: تجهیزات برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرآیند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صدا و سیمای مرکز استان انجام خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از رئیس رسانه ملی برای عملکرد مطلوب در دور اول انتخابات برای کاهش هزینه‌های کاذب انتخاباتی در کشور و تاثیر مثبت در افزایش مشارکت مردم گفت: در صدا و سیمای مرکز  لرستان نیز همانند دور نخست انتخابات به منظور انجام مناظرات تخصصی و بیان توانمندی‌های کاندیداها با حضور ناظران اصلی عضو شورای تبلیغات انتخابات به منظور رعایت عدالت و سلامت مناظرات، برنامه‌های لازم تدارک‌ دیده شده است.

استاندار لرستان با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در دور نخست انتخابات مجلس شاهد حضور پُر شور مردم بودیم و ان‌شاء الله در دور دوم نیز شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!