Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد بیمارانی که در نخستین ماه‌های شروع همه‌گیری کرونا، مبتلا شده و بهبود یافتند حتما باید واکسن دریافت کنند تا به انواع جدید ویروس مبتلا نشوند.

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، نتایج بررسی صورت گرفته نشان می دهد که افرادی که در نخستین ماه های آغاز همه‌گیری کرونا مبتلا به این ویروس شده و بهبود پیدا کردند، به ویژه آنهایی که نشانگان خفیف داشته یا بدون علامت بودند، باید برای جلوگیری از ابتلا به انواع جدید این ویروس حتما واکسینه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مطالعه ای توسط دانشگاه شهر یوکوهاما ژاپن نشان می‌دهد که ۹۶ درصد از افرادی که قبلاً به COVID-19 آلوده بودند تا یک سال پس از بهبودی در بدن خود آنتی بادی دارند.

در این مطالعه، نتایج حاصله از وضعیت  ۲۵۰ نفر از افراد ۲۱ تا ۷۸ ساله که از فوریه تا آوریل سال گذشته آزمایش ویروس کووید۱۹ آنها مثبت بوده مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که آن دسته از بیماران COVID-19 که علائم شدیدتری را نشان دادند همگی طی یک سال بعد در بدن خود آنتی بادی داشتند، در حالی که ۹۷ درصد کسانی که علائم خفیف داشته یا بدون علائم بودند تنها در شش ماه اول پس از بیماری، در بدن خود آنتی بادی حفظ کردند.

این مطالعه همچنین نشان داد که تنها ۶۹ درصد افرادی که در یک سال گذشته با علائم خفیف یا بدون علامت بیمار کرونایی بودند، شش ماه پس از بهبود از بیماری، ‌در بدن  خود دارای آنتی بادی برای مبارزه با نوع آفریقای جنوبی آن بودند.  ۷۵ درصد در برابر نوع هندی، ۸۱  درصد در برابر نوع برزیلی و ۸۵ درصد در برابر نوع انگلیسی آن ایمنی داشته و آنتی‌بادی خود را حفظ کرده بودند.  این مطالعه همچنین نشان داد که این درصدها طی یک سال بعد کاهش یافته است.

همچنین مطالعه مذکور به این نتیجه رسید که بیماران COVID-19 سابق که در چند ماه اول همه گیری بیمار بودند، به خصوص اگر علائم خفیف یا بدون علائم داشته باشند، باید همچنان واکسینه شوند تا از آلودگی به انواع جدید کرونا شامل کرونای انگلیسی، آفریقای جنوبی و برزیلی جلوگیری کنند.

بیش از یک سال است که سراسر دنیا گرفتار ویروس ذره‌بینی اما با قدرت سرایت بالا شده که ضمن ابتلا و مرگ‌ومیر گسترده در اکثر کشورها، زمینه مهمی برای تضعیف و نابودی اقتصاد دولت‌ها بوده است. ابرقدرت‌های اقتصادی به جای تولید و صادرات، سرگرم مبارزه با بیماری از طریق محدودیت های اجتماعی، تعطیلی مشاغل و کسب و کارها بوده و در نتیجه، پس از یک سال قرنطینه و محدودیت‌های مکرر شکست‌های بی سابقه مالی و اقتصادی را تجربه کردند. 

این کشورها امیدوارند تولید و استفاده از واکسن بتواند همه‌گیری کرونا را کمتر و کمتر کرده تا آنها بتوانند بار دیگر به احیای سیستم اقتصادی و البته بهداشت و سلامت خود بپردازند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا بهبودیافتگان کرونا آنتی بادی همه گیری یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۸۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا

نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند.

این نشریه در ادامه اضافه کرد که این داده‌های ناامید کننده حکایت از "چالش‌های سخت" پیش رو برای اقتصاد آمریکا دارد.

گزارش روز پنج‌شنبه همچنین نشان داد که تولید ناخالص داخلی این کشور با نرخ سالانه تنها 1.6 درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته که بسیار کمتر از پیش‌بینی‌های 2.5 درصدی است.

ترامپ: اقتصاد آمریکا طی یک سال آینده سقوط می‌کندپیش بینی وارد شدن اقتصاد آمریکا به رکود در 2024

رشد کندتر از حد انتظار اقتصاد آمریکا به دنبال افزایش 3.4 درصدی ثبت شده در اکتبر تا دسامبر 2023 و 4.9 درصدی در سه ماهه قبل از آن رخ داده است.

دیوید دونابدیان، مدیر ارشد سرمایه گذاری در بانک سی‌آی‌بی‌سی، به این رسانه گفت: این گزارش بدترین حالت ممکن بود (چراکه) رشد کندتر از حد انتظار همراه با تورم بالاتر از حد انتظار رخ می‌دهد.

بر اساس این گزارش، رشد ضعیف اقتصاد و افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده نشانه‌های بارز رکود تورمی است که با کندی اقتصادی و افزایش تورم در یک دوره زمانی طولانی مشخص می‌شود.

ایالات متحده آخرین بار در دهه 1970 دچار رکود تورمی شد، زمانی که با سقوط اقتصاد، تورم دو رقمی رخ داد. سیاستگذاران این کشور با افزایش نرخ بهره بانکی تا 20 درصد به این رکود تورمی واکنش نشان دادند و قیمت ها را کاهش دادند اما اقتصاد را وارد رکود عمیق‌تری کردند.

در ماه مارس، فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) از افزایش نرخ بهره صرف نظر کرد و آن را بین محدوده هدف 5.25 تا 5.5 درصد بدون تغییر باقی گذاشت. نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در اول ماه مه برنامه ریزی شده است.

در عین حال، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی، که توسط فدرال رزرو به عنوان معیار کلیدی تورم استفاده می‌شود، با سرعت سالانه 3.4 درصد افزایش یافت که بیشترین جهش را در یک سال گذشته نشان می‌دهد.

اداره تجزیه و تحلیل اقتصادی گزارش داد که هزینه های مصرف کننده در ایالات متحده در ژانویه تا مارس 2.5 درصد افزایش داشته است که نسبت به رشد 3.3 درصدی در سه ماهه چهارم سال 2023 و پیش بینی 3 درصدی کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ابهامات خط و نشان ارزی در دقیقه ۹۰ مجلس یازدهم
  • ربیعی: قسمت بود ببازیم و هوادار تراکتور خوشحال شود