Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، محمد رضا سیفی افزود: تعداد افراد جامعه عشایری بر اساس آخرین سرشماری ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است. اهتمام به امر تحصیل فرزندان عشایر، با توجه به نقش اجتماعی که افراد یک جامعه دارند، بسیار مهم و ضروری است.

وی گفت: درحال حاضر ۱۸۵ هزار دانش آموز عشایر در ۶ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۵ هزار و ۶۹۰ دانش آموز در دوره ابتدایی تحصیل می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۷ درصد از دانش آموزان عشایر را دختران تشکیل می دهند که در ۱۳ هزار و ۳۵۲ کلاس (۲ هزار مدرسه)، به صورت سیار و نیمه سیار اداره می شوند. همچنین ۵۴۴ سرباز معلم، در مناطق صعب العبور مشغول تدریس هستند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: درصد دانش آموزان عشایر از کل دانش آموزان کشور ۱،۳  درصد است که ۸۵ درصد مدارس عشایری را دبستان ها تشکیل می دهند و ۶۹۰ کلاس عشایری با جمعیتی بیش از ۴۰ نفر و تعداد هزار و ۳۹۲ کلاس درس با جمعیت دانش آموزی یک تا پنج نفر تشکیل می شود. همچنین تعداد ۷ هزار و ۱۳۰ کلاس چندپایه، ۷۵۸ مدرسه چادری، ۳۹ مدرسه کپری و ۱۳۹۷ مدرسه کانتینری، در مناطق عشایری درحال بهره برداری است.

رشد برخی نشانگرهای آموزش و پرورش عشایر از ابتدای دولت تدبیرو امید

سیفی ادامه داد که تعداد کل دانش آموزان عشایر از سال ۹۲ تا سال جاری، ۲۳ درصد رشد داشته و در این میان، تنها تعداد دانش آموزان دختر نسبت به سال ۹۲، ۲۵ درصد افزایش جمعیتی داشته است. همچنین تعداد مدارس شبانه روزی در این مدت، ۳۶ درصد افزایش داشته است.

مهم ترین چالش ها در آموزش و پرورش عشایر

وی در مورد مهم ترین چالش هایی که آموزش و پرورش عشایر با آن مواجه است، گفت: اجرای نشدن کامل «اساسنامه مدارس عشایری» یکی از این چالش ها است. همچنین برخی از مدارس عشایری به سرویس های بهداشتی و تعویض چادر نیازمند هستند که اغلب این مدارس در مناطق عشایری استان های فارس و لرستان قرار دارند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: در دوران کرونا  با همت معلمان دغدغه مند و دلسوز عشایری که به  صورت خودجوش مدارس عشایری را دایر کرده و کلاس های درس را به صورت حضوری برگزار کردند، شاهد ارتقای کیفیت آموزش در مناطق عشایری  نسبت به مناطق شهرنشین و عمق یادگیری بالاتر، در دانش آموزان عشایر بوده ایم.

برچسب‌ها زندگی عشایری مدارس وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری مدارس وزارت آموزش و پرورش زندگی عشایری مدارس وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان عشایر مناطق عشایری مدارس عشایری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۷۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشکی صبح دوشنبه در در کارگاه آموزشی رابطان طرح داناب در اردبیل با تاکید بر اینکه همه ما باید سفیر نجات آب در استان باشیم، اظهار کرد: طرح داناب فرصت مناسبی است که بتوانیم با تغییر نگرش در راستای حفظ و نگهداری محیط زیست و نجات آب تاثیر گذار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح داناب فرصت مناسبی است که بتوانیم با تغییر نگرش در راستای حفظ و نگهداری محیط زیست و نجات آب تاثیر گذار باشیم.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه دانش آموزان را به سمتی هدایت کنیم که در کنار مسایل آموزشی نسبت به کمبود آب حساس باشند، تصریح کرد: شناخت مهمترین پایه حرکت است و در موضوع آب بحث شناخت و آموزش اهمیت موضوع، در اولویت است.

مشکی آموزش های کیفی در بحث آب را یادآور شد و بیان کرد: از مدیران و دبیران مجری طرح داناب درخواست داریم تا با برنامه ریزی، اکثریت دانش آموزان مدارس را با موضوع کمبود آب و چگونگی صرفه جویی آن آشنا کنند.

وی گفت: با اجرای پویش و اطلاع رسانی ها، استفاده از پوسترها و وسایل آموزشی، امیدوار هستیم که بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

در ادامه این کارگاه آموزشی از پوستر مفهومی طرح داناب رونمایی شد و کارشناسان و متخصصان شرکت آب منطقه ای استان، به ارائه مباحث آموزشی و تبیینی پیرامون طرح داناب پرداخته و به سوالات حاضران پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح داناب در استان اردبیل با همکاری شرکت آب منطقه ای و اداره کل آموزش و پرورش و مشاوره اجرایی جهاد دانشگاهی استان اردبیل اجرایی می شود.

کد خبر 6097952

دیگر خبرها

  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقا کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر