Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-نماینده مردم شهرستان‌های ماکو در مجلس گفت:امید آن می‌رود که با محصورسازی و فنس‌کشی محدوده منطقه آزاد ماکو و اجرای جدی و کامل ماده ۱۴ قانون اداره مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مشکلات فعالان اقتصادی و بازرگانی در منطقه آزاد ماکو مرتفع شود. - اخبار استانها -

محمد علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: از آنجا که مبادلات تجاری و بازرگانی در مناطق آزاد مستثنی از قوانین عمومی صادرات و واردات است، امید آن می‌رود که با محصورسازی و فنس‌کشی محدوده منطقه آزاد ماکو و اجرای جدی و کامل ماده 14 قانون اداره مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مشکلات فعالان اقتصادی و بازرگانی در منطقه آزاد مرتفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به محدود شدن فعالیت تجاری،اقتصادی و صنعتی منطقه آزاد در قالب بازارچه های مرزی و شهرک صنعتی، متاسفانه آحاد مردم تاکنون چندان از مزایای منطقه آزاد منتفع نشدند بنابراین باید تسریع در محصورسازی و فنس کشی محدوده منطقه آزاد و استقرار گمرگ در گیت ورودی انجام شود چون عدم تحقق این امر مانع جدی اجرای ماده 14 قانون اداره مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در منطقه آزاد ماکو است.

نماینده مردم شهرستان‌های ماکو، چالدران،پلدشت و شوط در مجلس گفت: با توجه با اینکه رونق و پیشرفت اقتصادی و بازرگانی منطقه همکاری جدی همه مسئولان اقتصادی، بازرگانی و تجاری منطقه و هماهنگی و مساعدت مسئولان دستگاه‌های نظارتی و امنیتی و انتظامی را می‌طلبد بنابراین باید مدیرکل و معاونان گمرگ بازرگان و سازمان منطقه آزاد ماکو و تمامی دستگاه‌های ذینفع در زمینه رونق و فعالسازی بازارچه های مرزی و همکاری با فعالان اقتصادی و مغازه داران بازارچه های مرزی همکاری کنند.

وی در ادامه افزود: با توجه به گلایه غرفه‌داران در خصوص تحویل کالا از انبار مستقر در پایانه صادراتی به صورت محدود و قطره چکانی که هزینه‌های انبارداری و سایر هزینه‌های جانبی باعث افزایش قیمت تمام شده کالاهای غرفه داران می‌شود، باید مسئولان امر در این زمینه تلاش کنند.

علی پور گفت: موضوع استقرار و انتقال انبار گمرک منطقه آزاد از پایانه صادراتی به محل بازارچه مرزی بررسی و مقرر شد با مساعدت مسئولان گمرگ بازرگان و گمرگ منطقه آزاد و همکاری مجدانه هیات امناء و نمایندگان غرفه داران، موضوع بررسی تا در اسرع وقت اقدامات مساعدی در این مورد به عمل آید.

منطقه آزاد ماکو مهمترین منطقه تجاری، ترانزیتی،‌ صنعتی و معدنی کشور استافتتاح 1500 میلیارد تومان پروژه‌ منطقه آزاد ماکو با حضور رئیس جمهورالحاق خوی به منطقه آزاد ماکو مطالبه مردم از رئیس جمهور است

وی در ادامه اظهار داشت: همچنین در چند روز گذشته موضوع تخصیص و تحویل کالا از انبار به غرفه‌داران بررسی و مقرر شد تحویل کالا براساس متراژ و گنجایش و فضای خالی مغازه ها صورت پذیرد و در خصوص افزایش مقدار کالای تحویلی به غرفه داران نیز مساعدت شود.

نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی افزود:همچنین شهردار ماکو قول مساعد داد که محوطه و محدوده ورودی بازارچه بزرگ مرزی توسط شهرداری بهسازی و آسفالت شود.

انتهای پیام/7548/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصادی و بازرگانی فعالان اقتصادی منطقه آزاد ماکو مناطق آزاد غرفه داران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۹۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور

ایسنا/قم در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در شهر مقدس مشهد برگزار شد، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان براساس نظام ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ به عنوان منطقه برتر در میان ۳۳ منطقه ویژه کشور معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

در مراسم اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور که با حضور دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد، دکتر وحیدی وزیر کشور، دکتر عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس برگزار شد، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بر اساس نظام ارزیابی عملکرد منطقه آزاد و ویژه اقتصادی کشور به عنوان «منطقه ویژه اقتصادی برتر» معرفی و از مهندس محمود داودآبادی مدیرعامل این منطقه تقدیر شد.

براساس این گزارش، در میان ۳۳ منطقه ویژه اقتصادی کشور، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم در حوزه موضوعات اقتصادی شامل سرمایه گذاری، تولید و صادرات در سال ۱۴۰۲ بیشترین امتیاز را کسب کرد و به عنوان منطقه ویژه اقتصادی برتر معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  •  طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد