Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مشکلی در تولید گوشت مرغ در استان وجود ندارد، گفت: از ابتدای سالجای تاکنون سه میلیون و ۹۵۴ قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است.

سام مردانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در فروردین امسال یک میلیون و ۱۷۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش داشت و اردیبهشت‌ماه یک میلیون و ۴۳۴ قطعه جوجه‌ریزی شد که برابر با مدت مشابه پارسال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در خردادماه امسال یک میلیون و ۳۵۰ قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است، گفت: پارسال در خردادماه یک میلیون و ۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده بود.

به گفته وی، ماهانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه مرغ در استان نیاز است که ماهانه بیشتر از نیاز استان در مرغداری‌ها جوجه‌ریزی انجام می‌شود.

مردانی با اشاره به اینکه در طول چند روز گذشته بین ۸۰ تا ۱۰۰ تن کشتار مرغ در استان وجود داشت، اظهار داشت: چهارشنبه شب نیز ۱۱۵ تن و ۸۰۰ کیلوگرم مرغ در استان کشتار شد و نیاز استان روزانه ۶۰ تا ۷۰ تن است و اکنون نزدیک به ۲ برابر مرغ وارد بازار شده است

وی بر افزایش نظارت بر نحوه توزیع و جلوگیری از خروج مرغ از استان تاکید کرد و گفت: هم‌اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در استان به قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار کشور است که قیمت در استان‌های همجوار بالاتر است و تا ۳۴ هزار تومان گزارش شده است و مرغداری‌ها نیز در تامین سویا و خوراک طیور هیچ مشکلی وجود ندارند.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۲۱۳ واحد مرغداری در استان چهارمحال وبختیاری فعال است./ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: قطعه جوجه ریزی مرغ در استان یک میلیون انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۰۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم

 علی ابراهیمی گفت: مرغداران کشور در راستای سیاست وزارت جهاد، جوجه ریزی را افزایش دادند که در نتیجه افزایش تولید موجب شد تا ماه های پرمصرف را بدون تنش پشت سر بگذرانیم.

به گفته او، علی رغم سرمایه گذاری بالا، مرغداران هیچ نفعی نبردند و همچنان در حال زیان هستند که با استمرار این روند تولید دچار مشکل خواهد شد.

ابراهیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان ادامه داد: با توجه به آنکه جریان تولید با هدف نمی توان عوض کرد، لذا برنامه ریزی باید به سمت صادرات باشد. کمااینکه اکنون مجوز صادرات ۵ هزارتن مرغ گرفته شده است که امیدواریم روند صادرات تسریع شود تا بازار به تعادل برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه امکان جمع آوری کل مرغ مازاد توسط پشتیبانی وجود ندارد، افزود: با وجود آنکه مرغ های جمع آوری شده از سوی پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود، از این رو صادرات مستمر موثرترین راهکار برای پایداری تولید مرغ محسوب می شود و از طرفی گام برداشتن به سمت کشورهای منطقه و خارج از منطقه علاوه بر فعال کردن ظرفیت تولید، ارزآوری هم در بردارد.

او با بیان اینکه پتانسیل صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ وجود دارد، افزود: بنابر سیاست وزارت جهاد سالانه حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ می توان به بازارهای هدف صادر کرد.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی ها گفت: بنابر آمار در فروردین ماه حدود ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت و تا ۱۰ اردیبهشت هم که تخم مرغ ها خوابانده می شود، نمی توان پیش بینی دقیقی داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است که براین اساس تولیدکنندگان بیش از ۱۰ هزارتومان در فروش متضرر هستند، درحالیکه قیمت مرغ آماده به طبخ کاهش چندانی نداشته است که در این میان سودی هم عاید مصرف کننده نمی شود.

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت