Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علی موسوی گفت: جناحی بودن و جناحی عمل کردن را نباید معیار انتخاب قرار دهیم. بلکه تخصص و کارآمدی افراد در انتخاب اعضای شورای شهر مهم است.

به گزارش برنا؛ سید علی موسوی نماینده ملکان و عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار برنا با اشاره به تاثیر انتخابات شورای شهر و روستا در زندگی مردم، گفت: هر انتخابات بر اساس تاثیرگذاری و جایگاهش در نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی جایگاه خاص خود را دارد و بر این اساس مردم پای کار می آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات شورای شهر و روستا نیز یکی از انتخابات های مهم است که مردم برای داشتین شهری بهتر در این انتخابات شرکت می‌کنند.

او به شاخص های انتخاب اعضای شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و ادامه داد: باید کاندیداهایی انتخاب شوند که کاردان، متعهد، ضد فساد، مردمی و ولایی باشند. کاندیداهای شورای شهر باید بر اساس برنامه و شایستگی پای کار بیایند.

به گفته این نماینده مجلس جوان بودن اعضای شورای شهر و روستا یکی از مهترین شرایط و معیارها است.

موسوی با انتقاد از عملکرد جناحی در شوراهای شهر و روستا، تاکید کرد: در نظام اسلامی هیچ کس نباید جناحی عمل کند بلکه باید بر اساس صداقت عمل کنند. اعضای شورای شهر نیز نباید جناحی باشند و معیار انتخاب جناح نیست. شایستگی در انتخاب افراد مهم است.

او ادامه داد: جناحی بودن و جناحی عمل کردن را نباید معیار انتخاب قرار دهیم. بلکه کاربلدی و کارآمدی افراد در انتخاب اعضای شورای شهر مهم است.

این نماینده مجلس انتخاب شهردار از سوی شورای شهر را یکی از مهمترین وظایف این نهاد عنوان کرد و گفت: شهردار از بتن و تفکر شورای شهر بوجود می آید. بنابراین طرز تفکر شورای شهر در انتخاب شهردار بسیار تاثیرگذار است. در انتخاب شهردار زندگی شهروندان و سبک زندگی شهروندان مد نظر است و به همین دلیل است که انتخاب شوراها اهمیت پیدا می کند.

موسوی تصریح کرد: انتخاب شهردار بعد از تشکیل شورای شهر ششم برگزار می شود و مهم است که فردی متخصص و دارای شایستگی برای تکیه زندن به صندلی شهرداری انتخاب شود. همچنین شهردار باید متعهد، مردمی و ضد فساد باشد و در تصمیماتش سود و منفعت مردم و نظام را در نظر بگیرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی برنا شورای شهر انتخابات نظام جمهوری اسلامی قانون اساسی شاخص شوراهای شهر و روستا مجلس اعضای شورای نظام اسلامی سبک زندگی مد شهرداری شورای شهر موسوی انتخابات شورا اعضای شورای شهر انتخاب شهردار معیار انتخاب انتخاب اعضای شهر و روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۱۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از اعضای شورا‌های اسلامی بخش سرفاریاب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در این مراسم مجیدیان بخشدار سرفاریاب، شورا‌ها را عامل اساسی عمران و آبادی در روستا‌ها و شهر‌ها عنوان کرد و خدمات اعضای شورا‌های روستا‌ها و شهر سرفاریاب را قابل تقدیر دانست.
حجت الاسلام زارعی پور امام جمعه سرفاریاب نیز در این برنامه با تبریک روز شورا‌ها از اعضای شورا‌ها خواست تا در فرصت باقی مانده از دوره فعلی، با تصمیم گیری‌های درست، نسبت به ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم تلاش کنند.

دیگر خبرها

  • خروج علیه شهردار تهران
  • تجلیل از اعضای شورا‌های اسلامی بخش سرفاریاب
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری