Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز پنج شنبه ۲۷ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در فارس

فرمانده انتظامی فارس از کشف بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در فارس خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با تلاش شبانه روزی و اجرای طرح‌های پاک سازی نقاط آلوده با همکاری سایر عوامل انتظامی، طی ۷۲ ساعت گذشته ۸۳ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در بازرسی مأموران انتظامی از این خودروها، مقادیر زیادی انواع کالای قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد، افزود: ارزش کالا‌های قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در این رابطه ۹۵ فقره پرونده تشکیل و ۹۹ متهم نیز دستگیر شدند، گفت: مبارزه بی امان با کالای قاچاق یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی در امسال است.

اعتراف سارق به ۱۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: یک سارق کابل‌های مخابراتی در شهرستان کازرون دستگیر و به ۱۰ فقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان کازرون اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل‌های مخابرات در شهرستان کازرون، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پاسگاه انتظامی بورکی با تلاش‌های شبانه روزی، موفق به شناسایی یک سارق شدند و وی را پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون تصریح کرد: سارق در تحقیقات پلیسی به ۱۰ فقره سرقت سیم و کابل‌های مخابراتی در سطح شهرستان اقرار کرد.

سرهنگ زراعتیان با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد، تأکید کرد: پلیس از هیچ تلاشی در جهت مقابله با سارقان و بالا بردن احساس امنیت در جامعه دریغ نخواهد کرد.

ایجاد مزاحمت خواستگار سابق از طریق فضای مجازی

فردی که پس از شنیدن جواب رد به خواستگاری از فرد مورد علاقه اش اقدام به انتشار تصاویر شخصی او در شبکه‌های اجتماعی کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت اظهار کرد: در پی مراجعه خانمی به پلیس فتا مبنی بر این که فردی ناشناس از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر شخصی وی می‌کند، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات میدانی و بررسی‌های همه جانبه موفق شدند متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی وی را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت تصریح کرد: متهم که خواستگار سابق شاکیه بود، در بازجویی‌های به عمل آمده اظهار کرد: به دلیل گرفتن انتقام از جواب رد به خواستگاریش از طرف شاکیه اقدام به انتشار تصاویر شخصی وی در شبکه‌های اجتماعی کرده است.

سرهنگ زینلی در این خصوص هشدار داد: کاربران باید آگاه باشند که فضای مجازی آلبوم شخصی آن‌ها نیست و والدین نیز باید نظارت کافی را در این خصوص بر فرزندان خود داشته باشند.

۲۴ فقره سرقت در پرونده ۲ سارق

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از دستگیری ۲ سارق و کشف ۲۴ فقره سرقت در لامرد خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع پور اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهرستان لامرد، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی پس از تلاش‌های شبانه روزی و اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند ۲ سارق سابقه دار را در این خصوص شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد گفت: سارقان در بازجویی‌های انجام گرفته به ۲۴ فقره سرقت منزل اعتراف و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

خودرو سرقتی در آباده کشف شد

فرمانده انتظامی آباده از کشف یک دستگاه خودرو پژو پارس مسروقه در شهرستان آباده خبر داد.

سرهنگ سید ابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی آباده اظهار کرد: مأموران کلانتری سورمق، هنگام گشت زنی در محور شیراز- آباده به یک خودرو سواری پژو پارس که بدون سرنشین در کنار جاده پارک شده بود، مظنون شدند.

او بیان کرد: پس از استعلام پلاک خودرو از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که این خودرو دارای سابقه سرقت از شهرستان شیراز است.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری عاملان سرقت این خودرو، گفت: خودرو جهت سیر مراحل قانونونی به پارکینگ انتقال داده شد.

سرهنگ مسعودی از شهروندان خواست خودرو خود را به لوازم ایمنی نظیر سوئیچ مخفی، قفل سوئیچی، دزدگیر، قفل پدال و فرمان مجهر کنند.

دستگیری سارق سیم و کابل‌های مخابراتی در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری سارق سیم و کابل‌های مخابراتی با ۱۲ فقره سرقت در شهرستان جهرم خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی جهرم اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل‌های مخابراتی در سطح شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان جهرم قرار گرفت.

او افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در نهایت یک متهم در این رابطه شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه متهم در تحقیقات به ۱۲ فقره سرقت سیم و کابل‌های مخابراتی در سطح شهرستان اقرار کرد، گفت: در این خصوص یک خریدار اموال مسروقه نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

توقیف کامیون حامل چوب قاچاق در ارسنجان

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان گفت: با تلاش مأموران انتظامی یک کامیون حامل ۱۱ تن چوب قاچاق در ارسنجان توقیف شد.

سرهنگ محمد علی فرهادی فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان اظهار کرد: به منظور مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، یک دستگاه کامیون حامل چوب قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه این خودرو حامل ۱۱ تن چوب قاچاق بود، افزود: کارشناسان ارزش ریالی این محموله قاچاق را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

دستبند پلیس بر دستان سارق در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از شناسایی و دستگیری سارق اموال دولتی در شهرستان پاسارگاد خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی فرمانده انتظامی پاسارگاد اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت اموال دولتی در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفته و تحقیقات پلیسی برای دستگیری سارق یا سارقان آغاز شد.

او افزود: ماموران انتظامی پس از اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در این رابطه یک متهم را شناسایی و وی را طی یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه این متهم در تحقیقات تکمیلی به ۳ فقره سرقت اموال دولتی اعتراف کرد، گفت: سارق پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

کشف ۲۸۶ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از کشف ۲۸۶ هزار نح سیگار خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی اظهار کرد: ماموران یگان امداد شهرستان ممسنی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه خودرو پژو پارس مشکوک و آن را توقیف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو، ۲۸۶ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف و یک متهم دستگیر شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش این محموله قاچاق، یک میلیارد ریال برآورد شده است.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی طی ۲۴ ساعت گذشته توسط ماموران انتظامی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان گفت: مأموران انتظامی شهرستان لارستان به منظور برخورد با فروشندگان مواد مخدر و قاچاق کالا و ارز، با بهره‌گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی خود طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را با قدرت و جدیت اجرا کردند.

او افزود: در این خصوص طی ۲۴ ساعت گذشته ماموران انتظامی موفق شدند ۷ کیلو گرم تریاک، ۱۶ راس احشام و ۲۲۵ ثوب پوشاک قاچاق کشف کنند.

کشف اموال سرقتی و دستگیری ۴ سارق، توقیف ۱۷ دستگاه موتور سیکلت وخودرو متخلف و بدون پلاک و کشف یک دستگاه موتور سیکلت قاچاق از دیگر نتایج اجرای این طرح بود که فرمانده انتظامی شهرستان لارستان به آن‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مواد مخدر حوادث و انتظامی فضای مجازی سیم و کابل های مخابراتی فرمانده انتظامی شهرستان فقره سرقت سیم و کابل مأموران انتظامی ماموران انتظامی شهرستان کازرون سطح شهرستان دستگیری سارق تشکیل پرونده دستور کار کالای قاچاق مرجع قضائی چوب قاچاق دستگیر شد قرار گرفت یک دستگاه یک متهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۵۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد

سردار یحیی الهی در دیدار با استاندار لرستان با بیان اینکه در حوزه سرقت در طول سه سال گذشته شاهد کاهش وقوع جرایم در همه زمینه‌ها بودیم و در کشف جرم با تلاش مجموعه انتظامی استان شاهد افزایش کشف در سه سال متوالی بودیم، اظهار داشت: در حوزه کاهش سرقت در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۲ شاهد کاهش ۱۳ درصدی و کسب رتبه چهارم در بین استان‌های کشور شدیم.

وی با بیان اینکه ۶۶ درصد سرقت‌های استان سرقت‌های خرد است، گفت: نسبت به نرخ وقوع سرقت نسبت به سایر استان‌ها در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم و در حوزه سرقت‌های خشن، خوشبختانه با همکاری سایر دستگاه‌ها و تلاش مجموعه انتظامی کاهش چشمگیری در این سه سال داشتیم.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه در حوزه سرقت‌های خرد نسبت به سال گذشته ۲۶ در کاهش سرقت داشتیم، گفت: بیش از ۵۰ درصد سرقت‌های خرد استان توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود و آمادگی داریم در صورت تأمین اعتبار برای ترک و بازپروری معتادان در مدت بسیار کوتاهی کمتر از ۱۰ روز همهٔ معتادان جمع‌آوری شوند و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شود.

سردار الهی، تصریح کرد: در حوزه سلاح و مهمات باتوجه‌به فرهنگ استان و قرابت و دوستی مردم با سلاح و همسایگی با سه استان مرزی مقداری سلاح در دست مردم وجود دارد که خوشبختانه در این حوزه عملکرد خوبی در استان داشتیم همین امر باعث کاهش تیراندازی و سرقت‌های مسلحانه در استان در سه سال گذشته شده است؛ ولی بااین‌حال در این حوزه نیاز به کار فرهنگی است.

وی بیان کرد: در حوزه مواد مخدر و خرده‌فروشان در سال اول حضور بنده میانگین کشف مواد مخدر استان بین ۵ تا ۶ تن بود که در سال گذشته بیش از ۱۰ تن و ۶۰۰ کشف مواد مخدر داشتیم که از این حدود مقدار ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوی آن از خرده‌فروشان کشف شده است و از ابتدای سال جدید تا کنون یک تن ۷۱۰ کیلو کشف مواد مخدر داشتیم؛ یعنی نسبت به سال گذشته ۱۱۰ درصد افزایش کشف داشتیم.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه در حوزه تصادفات که یک دغدغه است در ۲ سال گذشته باتوجه‌به وضعیت کشور و کاهش کرونا و افزایش سفر‌ها در همه آیتم‌های تصادفات روند کاهشی داشتیم، گفت: کاهش ۴۷ درصدی تصادفات فوتی و کاهش ۶ درصدی تصادفات جرحی و در مجموع کاهش ۳۳ درصدی تصادفات حاصل تلاش و حضور پلیس در سطح شهر و محور‌های مواصلاتی بوده است.

سردار الهی، گفت: در حوزه قتل در دو سال اخیر بین ۱۰ تا ۱۵ کاهش قتل در استان داشتیم؛ ولی بااین‌حال در حوزه قتل و نزاع و در گیری‌ها نیاز به کار فرهنگی است.

وی گفت: باتوجه‌به گسترش روزافزون فناوری‌ها و پیچیدگی جرایم خوشبختانه در حوزه جرائم فضای مجازی توسط پلیس فتا استان و سایر پلیس‌های تخصصی بیش از ۹۰ درصد جرایم کشف شده است.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به‌منظور افزایش تولید و رونق اقتصادی کشور در کنار سایر دستگاه‌ها و مردم با تمام توان آماده‌ایم تا این اتفاق مهم بیفتد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • دستگیری ۷۹۸ سارق در اسلامشهر
  • سارق سابقه‌دار منازل بهارستان دستگیر شد
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق طی ۴۸ ساعت گذشته در قم
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • از توقیف موتورسیکلت‌ها تا کشف احشام قاچاق میلیاردی در فارس
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در الیگودرز
  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • دستگیری سارق سابقه‌دار کابل‌های مخابراتی در اسفراین
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان