Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-08@17:48:28 GMT

تاثیر صدای گرم در بازیگری

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۹۲۹۴

بازیگری فارغ از شهرتی که ممکن است برای افراد به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد. ناطقان: بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود در این بین اکثریت مواقع این شغل به عنوان یکی از مشاغل سخت هم به حساب می آید.  شاید از دور برای بسیاری اینکه بازیگری اتفاقی سخت است، قابل لمس نباشد، اما اگر به صورت اصولی و به مفهوم واقعی نگاه کنیم، این هنر به واقع تمرین، شهود و مطالعات فراوانی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برای ایجاد و تولید صدای سرد هر شخص (به خصوص در خانم‌ها) این مناسب‌ترین تمرین است. شخص یک، صاف ایستاده، کمی چانه‌اش رو به بالاست و آوا ایجاد می‌کند. در این تمرین شخص باید نیت به ایجاد آوای سرد از خود بکند. شخص دو، با گوشه‌ی نرمدستش ابتدا محل ارتعاش صدا را بر روی نی (ستون فقرات) بیابد و سپس بر پشت وی و بر روی نی ضربه‌های سریع، اما بسیار کم زور و مداوم وارد بیاورد. ممکن است در بار‌های اول هیچ ارتعاشی در بین نباشد و شخص یک مدام از کاسه‌ی صداساز سر برای ایجاد آوا بهره برد. در ادامه و با پشتکار این بازیگر متوجه محل ضربه‌ها و امکان ایجاد ارتعاش در آنجا خواهد شد.


این ضربه‌ها باید از جایی شروع شود که شخص دو لرزش‌های اصلی ایجاد آوا را در آن نقطه پیدا کرده است.

حالا شخص یک سعی میکند نقطه‌ی آوایی بر روی نی ستون فقرات را به وسیله‌ی در نظر گرفتن محل ضربه‌ها به سمت پایین‌تر از ضربه‌های شخص دو بیاورد و شخص دو نیز بسیار حساب شده پس از پیدا کردن محل‌های مرتعش سعی کند نقاط ضربه‌ها را پایین‌تر ببرد. پس از چندین بار تکرار این تمرین و برطرف شدن نقص‌های احتمالی بازیگر مکانی را برای صدا در تسلط آگاهانه‌ی خویش به دست می‌آورد که گویا اصلا از آن خبر نداشته است.

بازیگر بعد از تمرین‌های مداوم برای رسیدن به نتیجه از این جلسه باید به تنهایی بتواند صدا را در این نی بالا و پایین ببرد. پایین بردن صدا در نی از زیر مهره‌های گردنی و شروع مهره‌های کمری آغاز و تا دمبالچه ادامه پیدا می‌کند. در این تمرین به راحتی صدای سرد و اصلی شما از صدای گرم و جیغ متمایز می‌شود.

تأکید‌های بیانی

در تمرین‌های بیان از حرف زدن عادی روزمره فاصله می‌گیریم. فک کاملا و بدون فشار بر آرواره‌ها باز و بسته می‌شود و آخر کلمه‌ها واضح و شفاف ادا شده و حرفی جویده و یا خورده نمی‌شود.

تأکید‌های بیانی مثل گفتن این ضرب المثل است: فلانی کاه را در چشمان دیگری می‌بیند، اما کوه را در چشم خودش نمی‌بیند. مثلا در اینجا اگر کلمه‌ی کوه آورده شود با ادای درست و تأکید به جای منبعث از انرژی بالا و متمرکز کردن مفهوم جمله بر کلمه‌ی کوه، بار معنایی خود کلمه را بالاتر از سایر کلمه‌ها برده و تفاوتی باکاه در آن به وجود می‌آوریم.

توجه شود که تأکید گذاشتن بر یک کلمه باعث نمی‌شود آن کلمه با صدای بلندتری گفته شود. البته این تأکید در کلمه‌ها و واژگانی که دارای چند سیلاب هستند می‌تواند بر روی یکی از سیلاب‌ها نیز متمرکز شود. اینگونه تأکید پیچشی نام دارد. این نام از این رو انتخاب شده است که شما می‌توانید در تکرار واژگان چند سیلابی سیلاب مُوَکّد را تغییر دهید و اهمیت کلمه را در جایگاه بالاتری ببرید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: صدای گرم ، تاثیر ، بازیگری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: صدای گرم تاثیر بازیگری ضربه ها شخص دو بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۹۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت ستاره جذاب «مست عشق» از ورودش به بازیگری

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 14 هانده ارچل در نقش کیمیا خاتون دختر مولانا در فیلم «مست عشق» ایفای نقش کرده است، سری زدیم به گفتگویی که او هشت سال قبل با تلویزیون ترکیه درباره چگونگی شروع فعالیت سینمایی و تلویزیونی‌اش داشته است. ارچل که این روزها روی پرده سینماهای ایران است ۳۰ سال دارد و اولین بار با سریال «دیوانه در کلاس درس دانشگاه» کار خود را آغاز کرد اما این سریالِ «دختران آفتاب» و نقش سلین ییلماز بود که او را به شهرت در ترکیه رساند و سپس با سریالهایی مثل «عشق حرف حالیش نمیشه»، «مروارید سیاه» و «تو در خانه‌ام را بزن» به شهرتی بسیار در میان طرفداران سریال‌های ترکی در سرتاسر جهان رسید. روایت او را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • چین و بازیگری جهانی؛ ۱۲ محور پکن برای پایان جنگ اوکراین
  • گفتند سازش نه؛ گفتم بخاطر پرسپولیس حاضرم شلاق بخورم | به خاطر یک کلمه دادگاهی شدم
  • عکس| گوگل هم سانسورچی شد
  • کلمه «سرطان» از کجا آمده است؟/ چرا به سرطان «سرطان» می گویند؟
  • تاثیر منفی صدای ترافیک بر سلامتی بدن
  • روایت ستاره جذاب «مست عشق» از ورودش به بازیگری
  • اقدامات رژیم صهیونیستی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است
  • موسوی: اگر منطقه ناامن شود همه کشورهای آن آسیب می‌بینند
  • اثرات منفی استرس روی چهره و ظاهر افراد
  • (ویدئو) سانسور‌های عجیبِ صدا و سیما؛از دست زدن تک انگشتی تا حذف کلمه «جان» بعد از نام همسر