Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهقانی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۱ هزار و ۹۹۵ پرونده یکتا قضایی به دستگاه قضایی استان وارد شده است، گفت: بیش از چهل سامانه هوشمند برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی از جمله سامانه نوبت دهی ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس کل دادگستری استان ایلام، صبح امروز(۳۱خرداد) در دیدار اعضای شورای قضایی استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، با گرامیداشت شهید بهشتی و شهدای قوه قضائیه، اظهار کرد: با همدلی، تلاش و کوشش قضات و همه کارکنان دادگستری استان، ایلام  در بسیاری از آیتم ها با همکاری و تعامل اعضای شورای قضات استان رتبه خوبی در کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«علی دهقانی» با بیان اینکه مدیریت در دستگاه قضایی با مدیریت بر دستگاه اجرایی متفاوت است، افزود: مدیریت در دستگاه قضا، اقتضائات خاص خود را می طلبد و مدیریت در کنار همکاران قضایی، کار بسیار سختی است، چرا که مقام قضایی مستقل است و در رسیدگی ها و قضاوت متکی بر وجدان خود است.

 

وی افزود: البته نظارت مستمر، کامل و دقیق بر روند کار قضایی قضات در دستگاه قضایی  وجود دارد و  این امر به معنای نفی کار قضات نیست و به لحاظ رعایت قانوان و حفظ آبروی مردم و حفظ حریم خصوصی، نمی توان بسیاری از پرونده ها اطلاع رسانی شود، به همین واسطه تاکید شده است که قضات مراجعین را با احترام بپذیرند، قانون رعایت شود و بر اساس احراز کشف واقعه عمل شود.


رئیس کل دادگستری استان ایلام، با بیان اینکه ما ملکف به رعایت قانون هستیم و تلاش بر این است سرعت در دادرسی را در جای جای استان بیش از گذشته باشد، گفت: عدالت و مبارزه با فساد باید در عمل اتفاق بیافتد و اگر این کار به طور کامل اجرایی شود در واقع به آرمان های شهدا عمل شده است.

دهقانی با تاکید بر اینکه در هفته قوه قضائیه تلاش می کنیم دستاوردهای دستگاه قضایی و رودیکردهای دستگاه قضایی را به مردم عرضه کنیم، افزود: سفر ريیس محترم قوه قضاییه به استان قرار بود که انجام شود اما با توجه به شرایط انتخابات، انجام نشد، اما به بهترین شکل  ممکن، مشکلات استان تبیین گردیدکه اگر این سفر انجام شود این مصوبات  هر چه سریعتر اجرایی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه سرانه رسیدگی قضات به پرونده های قضات از ۶۰پرونده به ازای هر قاضی به ۱۴۰ پروند در استان افزایش یافته است، یادآور شد: کار و تلاش در مجموعه دادگستری استان ایلام در راستای کاهش زمان رسیدگی به پرونده های قضایی جاری است و در این راستای نیز از دوره دوم سال ۱۳۹۸  تا پایان سال ۱۳۹۹  بیش از ۵۳ درصد درصد پرونده های قضایی  استان کاهش پیدا کرده است.

 

دهقانی با اشاره به اینکه در سال گذشته  ۲۸ درصد پرونده های  مانده از سنوات گذشته  در سیستم دستگاه  قضای کاهش یافته و متوسط زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در دادگستری استان به صورت صدرصدی کاهش یافته است، گفت: با توجه فعالیت های  انجام شده در حوزه پیشگیری از جرائم و  مواردی که در سند تحول دستگاه قضایی مورد تاکید قرار رگفته است، در تلاش هستیم که میزان ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی استان کاهش یابد.

 

رئیس کل دادگستری استان ایلام با بیان اینکه در سال گذشته ۵۱ هزار و ۹۹۵ پرونده یکتا قضایی به دستگاه قضایی استان وارد شده است که این میزان کاهش ۴ درصدی نسبت به سال ۹۸ داشته است، ابراز کرد: تلاش می شود که روند رسیدگی به پرونده ها در سطح دادگاه های استان کاهش یابد.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهای مهم در دستور مار دستگاه قضایی استان، انتقال زندان به خارج از شهر ایلام بوده است، تصریح کرد: یکی از نگرانی های ما حضور زندان در داخل شهر ایلام بود که با اختصاص ویژه ای که رئیس محترم قوه قضاییه در نظر گرفتند  با اختصاص حدود ۳ میلیارد تومان بعد از ۱۸سال انتقال زندان مرکزی به خارج شهر  ایلام انجام شد و بر این اساس سرانه فضای فیزیکی برای زندانیان از ۷ متر به ۱۱ متر افزایش یافت.

 

دهقان با بیان اینکه دادرسی پرونده زندانیان به صورت الکترونیک در راستای کاهش مبارزه با بیماری کرونا انجام شده است، ابراز کرد: بیش از چهل سامانه هوشمند برای رسیدگی به پرونده‌های قضایی از جمله سامانه نوبت دهی ایجاد شده است که موجب کاهش مراجعات در ایام کرونا به سیستم قضایی شده است، همچنین سامانه استعلامات برای رسیدگی به پرونده های قضایی توسط قاضی راه اندازی شده که قضات به صورت برخط امکان دسترسی استعلامات مورد نیاز دارند.


رئیس کل دادگستری استان ایلام با بیان اینکه در بحث کرامت مردم در تمام فرایند پرونده ها از ابتدا تا انتهای مراجعه به دستگاه قضایی به قضات توصیه شده در حکم قاطع باشند و نه در رفتار، ابراز کرد: در حوزه پزشک قانونی آزمایشگاه سم شناسی در استان راه اندازی شده است، اداره پزشکی قانونی در بسیاری از شهرستان ها استان راه اندازی شد و در شهرستان چوار نیز دادگستری این شهرستان تازه تاسیس و  همچنین در شهرستان هلیلان راه اندازی شده است.

 

وی با بیان اینکه همه این اقدامات  با تلاش، همدلی و هم افزایی شورای قضایی، شورای معاونین و همه همکاران و تعامل دستگاه های اجرایی امکان پذیر شده است، گفت: تمام تلاش مجموعه همکاران در دادگستری استان تکریم ارباب رجوع، تسریع در رسیدگی به پرونده ها و حفظ حرمت همه احاد مردم است.

 

وی در پایان با تقدیر از حضور مردم در پای صندوق های رای در انتخابات ۲۸ خرداد، خاطرنشان کرد: حضور مردم در پای صندوق های حضور دشمن شکن بود و مردم استان ایلام و ایران اسلامی همواره ثایبت کرده اند که پای انقلاب و نظام اسلامی ایستاده اند.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: قوه قضائیه دادگستری ایلام رئیس کل دادگستری استان ایلام رسیدگی به پرونده های قضایی دستگاه قضایی استان رسیدگی به پرونده ها راه اندازی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۷۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قضایی برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم تشکیل می‌شود

ایسنا/گیلان دادستان شفت از تشکیل پرونده قضایی در رابطه با آتش‌سوزی شهرک امامزاده ابراهیم این شهرستان خبر داد و گفت: علت وقوع آتش‌سوزی پس از اعلام نظر کارشناسان مشخص خواهد شد.

آتش سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت که از بامداد روز گذشته (۱۳ اردیبهشت ماه) از یک نانوایی تعطیل شروع شد، به سرعت گسترش یافت و حدود ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری را طعمه کرد.

روستای امامزاده ابراهیم در ۴۸ کیلومتری مرکز استان گیلان (رشت) واقع است که به واسطه وجود ساختمان‌های زیبا و رنگارنگ چوبی چند طبقه و وجود چشمه‌های بکر و طبیعت چشم‌نواز، هر سال در بهار و تابستان میزبان بسیاری از گردشگران و زائران است. با وقوع این حادثه، این پنجمین باری است که روستای امامزاده ابراهیم دچار آتش‌سوزی شده است.

علی‌اصغر چگینی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت امروز در گفت وگو با خبرنگاران، از تشکیل پرونده قضایی در راستای بررسی آتش‌سوزی شب گذشته بازارچه امامزاده ابراهیم شفت خبر داد.

وی در جریان بازدید میدانی از بازارچه امامزاده، بیان کرد: این آتش‌سوزی از ساعت ۱۲ شب گذشته آغاز شد و بیش از ۱۳۰ پلاک واحد مسکونی و تجاری به‌طور کامل در آتش سوختند.

دادستان شفت افزود: ضمن تشکیل پرونده قضایی، دستور انجام تحقیقات در راستای کشف علت حریق صادر شده است و علت آتش‌سوزی پس از اعلام نظر کارشناسان متخصص مشخص خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • پرونده‌های قضایی در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت
  • پای دستگاه قضا به پرونده حریق امام‌زاده ابراهیم شفت باز شد
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان تشکیل شد
  • پرونده قضایی برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم تشکیل می‌شود
  • کاهش پرونده‌های قضایی چهارمحال و بختیاری
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان