Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز از سازمان هواپیمایی کشوری  «محمدحسن ذیبخش» با بیان اینکه از نظر مقدار در گردش سویه جهش یافته ویروس کرونا، کشورها به سه گروه تقسیم‌بندی شده‌اند، اظهارداشت: پذیرش مسافر به طور مستقیم و غیرمستقیم از کشورهای ویژه (کشورهای دارای سویه جهش یافته) شامل بوتسوانا، برزیل، هند، لسوتو، مالاوی، موازمبیک، نپال، آفریقای جنوبی، اروگوئه، زامبیا و زیمبابوه تا اطلاع ثانوی ممنوع و ورود دیپلمات ها، ماموران دولتی و نمایندگان سازمان های بین المللی منوط به تایید وزارت امور خارجه با رعایت پروتکل های ابلاغی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سفرهای مستقیم و غیر مستقیم از کشورهای پرخطر (کشورهای با بروز بالای بیماری) شامل آرژانتین، بحرین، بولیوی، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، اکوادور، مصر، کویت، لیتوانی، مالزی، مالدیو، مغولستان، نامیبیا، پاراگویه، پرو، سیشیل، سریلانکا، سودان، سوریه، تانزانیا، ترینیداد و تونس برقرار است.

ذیبخش با بیان اینکه رعایت پروتکل ابلاغی مراقبت مرزی هوایی- دریایی از کشورهای مذکور الزامی است، تصریح کرد: اما مسافران ورودی از این کشورها علاوه بر تست منفی پی سی آر از نظر کرونا در مبدا (با مهلت ۹۶ ساعت) لازم است در هنگام ورود نیز تحت بررسی آزمایشگاهی مجدد (تست پی سی آر کرونا) قرار گیرند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سایر کشورها منع تردد سفر در حال حاضر نداشته و تست پی سی آر منفی از کشور مبدا با مهلت ۹۶ ساعت برای ورود به کشور کفایت می کند، همچنین غربالگری علامتی (مراقبت سندرمیک) برای این گروه انجام خواهد شد و در صورت نیاز تست پی سی آر انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه مسافران ورودی از کشورهای اروپایی همانند سایر مسافران باید تست پی سی آر منفی از کشور مبدا (بامهلت ۹۶) به همراه داشته باشند، افزود: برای افرادی که دو نوبت واکسن تزریق کرده و ۱۵ روز از دوز دوم گذشته باشد با داشتن کارت واکسیناسیون اقدام دیگری لازم نیست و افرادی که واکسن دریافت نکرده اند یا واکسیناسیون ناقص دارند بایستی در بدو ورود تست PCR مجدد از آنها به عمل آید و تا زمان دریافت جواب آزمایش، در منزل در قرنطینه باشند.

وی ادامه داد: مقرر شد چنانچه کشورهای همسایه در گروه پر خطر قرار گیرند در بدو ورود تست PCR منفی با مهلت ۹۶ ساعت داشته و در بدو ورود مراقبت سندرمیک به عمل آید و صرفا در صورت علامت دار بودن از آنان تست PCR مجدد به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100285 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز تست پی سی آر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۲۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد دکتر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می باشد و فرمت منطقه ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می باشد.

 

دیگر خبرها

  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • خبر‌های رسانه هشتم اردیبهشت
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو