Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامرانی گفت: دهه کرامت می تواند بسیار با برنامه ریزی صحیح و تولید محتوای مناسب، تبلیغات گسترده و ذکر فضائل حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت شاهچراغ (ع) در معرفی سیره بزرگان دین برای همه اقشار جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان موثر باشد.

«سعیدرضا کامرانی»، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با تبریک دهه کرامت به سئوالاتی در خصوص این دهه مبارک به شرح زیر پاسخ می دهد:

 

از نظر شما دهه کرامت چه میزان می تواند در معرفی سیره اهل بیت (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع)، حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت معصومه (س) به مردم، موفق باشد؟

دهه کرامت را به همه مردم شریف استان فارس تبریک عرض می کنم، این دهه با برنامه ریزی صحیح و تولید محتوای مناسب، تبلیغات گسترده و ذکر فضائل حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت شاهچراغ (ع)  به عنوان «امین ولایت» می تواند بسیار در معرفی سیره بزرگان دین برای همه اقشار جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سال هاست که شیراز و فارس به عنوان «سومین حرم اهل بیت (ع)» توسط رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) نامگذاری شده است، دهه کرامت چگونه می تواند عنوان «سومین حرم اهل بیت (ع)» را در ایران اسلامی، بیش از پیش مشخص و نهادینه کند؟

ما هم مثل همه مردم خوب کشورمان که ارادتمند ائمه و اهل بیت (ع) هستند، خواستار توجه ویژه به این مهم مسئله بسیار هستیم، ما به عنوان شهروندان سومین حرم اهل بیت (ع) در مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس تلاش می کنیم تا با معرفی حضرت در برنامه های مختلف حضوری و مجازی و تولید محتوای فرهنگی هنری و ادبی گامی هر چند کوچک برداریم.

 

توقع شما پیرامون دهه کرامت و معرفی حضرت شاهچراغ (ع) چیست؟ جامعه، فرهنگوران و مسئولین چه نقشی در این توقع دارند.

توقع ما در دهه کرامت و معرفی حضرت شاهچراغ (ع) این است که مسئولان فرهنگی استان سیره عملی و ولایتمداری و الگو قرار دادن حضرت احمد ابن موسی (ع) را نه تنها در دهه کرامت بلکه در تمام ایام سال مورد معرفی قرار دهند، ابعاد زندگی و شخصیتی این حضرت و افکار ایشان را در مناسبت های مختلف سال به اشکال مختلف معرفی کنیم و اربعین فرصت مناسبی برای معرفی ایشان به زائران عراقی است.

 

آیا دهه کرامت که بیش از یک دهه از عمرش می گذرد توانسته انتظارات برای معرفی حضرات به ویژه حضرت شاهچراغ (ع) را برآورده کند، اگر نتوانسته چه راهکارهایی وجود دارد؟

خوب اگر چه نه به طور مطلق اما این دهه نسبت به سال های اول نامگذاری بسیار جدی تر و پررنگ تر دیده و به آن پرداخته می شود و با تلاش بیشتر، به کار گیری همه ی ظرفیت‌ها و ارائه برنامه های مختلف به همراه فضاسازی مناسب می توان کمک شایانی در دست یابی به این هدف داشت.

 

آیا به نظر شما برنامه ریزی صحیح برای این دهه می تواند در توسعه گردشگری مذهبی در شیراز، یاری رسان باشد؟

به طور قطع و یقین بله، شهر شیراز از دیرباز شاهد حضور جمعیت انبوه زائران حضرت احمدبن موسی (ع) بوده است و شاید بتوان ادعا کرد که کمتر گردشگری است که به شهر شیراز بیاید و از بارگاه ملکوتی این امامزاده واجب التکریم (ع) بازدید نکند.

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد چه اثری در دهه کرامت داشته اند؟

کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان پایگاه‌هایی که به طور اختصاصی در زمینه های مذهبی و دینی فعالیت می کنند و به ارائه برنامه‌های پربار همت دارند تاثیر بسیار خوبی را در برگزاری مراسم مختلف این دهه و معرفی آن به سایر سازمان ها و مردم داشته اند، همه بر این باوریم که ساختمان‌های مساجد تنها برای ساعاتی محدود برای برپایی نماز جماعت مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در عمل کانون های مساجد فعالیت شبانه روزی در مساجد دارند و از این رو این مساجد به عنوان کانونی جذاب در هر محله می تواند با برنامه‌ریزی جریان‌ساز مسائل فرهنگی و مذهبی باشد.  

 

برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در دهه کرامت را تشریح کنید؟

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان تخصصی‌ترین مرجع فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان این روزها بیشتر در فضای مجازی که مخاطب آن هم اعضا و هم خانواده‌ها هستند به ارائه فعالیت پرداخت و با تولید محتوا، قصه‌گویی از زندگی سه عزیز، معرفی شخصیت، معرفی وقایع و زندگی این بزرگان، شعرخوانی، داستان‌سرایی، شعر‌سرایی، تولید انیمیشن و بسیاری فعالیت دیگر سعی در ادای دین دارد و امیدوارم بتوانیم در حد توان خود در این ایام گام برداریم و تاثیرگذار باشیم تا نگاه خدا و ائمه معصوم (ع) همچون همیشه یاورمان باشد و بتوانیم ایرانی پر از معنویت و شعور برای کودکان ونوجوانان رقم بزنیم.

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت ۱۴۰۰ شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت روز حضرت شاهچراغ ع حرم مطهر حضرت شاهچراغ ع دهه کرامت در فارس حضرت شاهچراغ ع کانون های مساجد فارس جشن های دهه کرامت شاهچراغ دهه کرامت شیراز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی سیره حضرت شاهچراغ دهه کرامت برنامه ریزی اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۶۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی گفت: ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، محمد بخشی ظهر امروز دوشنبه _هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال شعار دهه کرامت «یا امام رضا (ع) با شما سربلندیم» انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری جشن‌های خیابانی در دهه کرامت با حضور حداکثری مردم است، افزود: یکی از برنامه‌های محوری در این دهه، حضور کاروان زیر سایه خورشید در استان‌ها است که این برنامه در سطح استان مرکزی برگزار می‌شود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی تصریح کرد: ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در این استان برگزار می‌شود.

بخشی دیدار با خانواده شهدا، عیادت از بیماران در بیمارستان‌ها، دیدار با زندانیان، حضور در نهادهای صنعتی، برگزاری نمایشگاه سری خاتون و پیگیری آزادی ۱۴ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با همکاری ستاد دیه را از جمله برنامه‌های کانون‌های خدمت رضوی در استان مرکزی در دهه کرامت برشمرد و تصریح کرد: ۲۶۴ کانون خدمت در عرصه‌های تخصصی و محلی در استان مرکزی در حال خدمت‌رسانی است.

وی ادامه داد: ۱۹۸۱ خادم‌یار و ۵۳۰ یاور رضوی در استان مرکزی در سامانه جامع خادم یاری ثبت کرده و در این استان فعالیت می‌کنند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی اضافه کرد: خادم‌یاران در ۱۹ عرصه تخصصی شامل کانون‌های ایثار و شهادت، بانوان و خانواده، تعلیم و تربیت، خبر و فضای مجازی، وقف نذر، درمان و سلامت، شعر و ادب، محصولات فرهنگی، کارآفرینی و اشتغال‌زایی، کتاب و کتابخوانی و … فعالیت دارند.

بخشی خاطرنشان کرد: فضای خدمت در دو عرصه، توسعه فرهنگ رضوی و کمک به محرومیت‌زدایی در استان‌ها تعریف شده است و داوطلبان می‌توانند به‌عنوان یاوران رضوی پس از ۶ ماه فعالیت به‌عنوان خادم یار رضوی در سامانه تبدیل عضویت شوند.

وی اظهار کرد: برنامه‌ها در کانون‌های تخصصی و محلی با حال و هوای امام رضایی اجرا می‌شود.

کد خبر 751193

دیگر خبرها

  • برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • اعلام ویژه برنامه‌های دهه کرامت در سومین حرم اهل‌ بیت(ع)
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری