Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در اظهاراتی مداخله جویانه توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را برای محدود کردن دسترسی جمهوری اسلامی ایران الزامی دانست.

فیصل بن فرحان امروز سه شنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای اتریشی خود مدعی شد: باید اطمینان حاصل کنیم که برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز است و ادامه گفتگو درباره توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما با اتریش در مورد مداخله ایران در منطقه و صلح بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها صحبت کردیم.

وزیر خارجه عربستان همچنین در ادعایی از طرح ابتکار عمل راهبردی برای جنگ یمن گفت و خواستار بازگشت انصارالله یمن به میز مذاکره شد!

وزیر امور خارجه اتریش نیز در این کنفرانس مدعی شد توافق هسته‌ای ممکن است کامل نباشد، اما مهم است و به محدود کردن دسترسی ایران به سلاح‌های هسته‌ای کمک کرده است.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی که در اتریش به سر می‌برد، پیش از این با رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار داشت و به رایزنی درباره موضوع برنامه هسته‌ای ایران پرداخت. فیصل بن فرحان در این دیدار مدعی اهمیت بازرسی از سایت‌های هسته‌ای ایران شده بود.

ششمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام روز یکشنبه با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) و بدون حضور آمریکا به ریاست انریکه مورا، معاون نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی در گراند هتل وین پایان یافت. رئیس هیئت مذاکره‌کننده کشورمان در این نشست از طرف‌های مذاکره خواست تا با جدیت و اراده قوی به منظور حفظ و احیای برجام، با واقع‌بینی تصمیمات لازم را اتخاذ کنند. رؤسای سایر هیئت‌ها نیز ضمن تایید پیشرفت‌های صورت گرفته بر ضرورت مشارکت همه طرف‌ها با رویکردی سازنده در ایجاد زمینه رسیدن به توافق تاکید کردند.

شایان ذکر است، مقامات کشورمان بر لزوم لغو همه تحریم‌های ایران و ایجاد سازوکاری برای تضمینِ ماندن آمریکا در این توافق به منظور بازگشت تهران به آن تاکید کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فیصل بن فرحان توافق هسته ای ایران وزیر خارجه عربستان هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۳۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض

معاون اقتصادی وزیر امو خارجه کشورمان به منظور شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد صبح امروز وارد ریاض شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه امروز صبح در فرودگاه ریاض مورد استقبال علیرضا عنایتی، سفیر ایران در عربستان قرار گرفت.

صفری برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد با شعار «همکاری بین‌المللی، توسعه و انرژی» با حضور سران کشورها و سیاستگذاران  اقتصادی کشورهای مختلف جهان به عربستان سفر کرده است.

هدف از این نشست یافتن راه‌حل‌هایی برای چالش‌های جهانی مرتبط با مسائل بشردوستانه، تغییرات اقلیمی و موضوع‌های اقتصادی عنوان شده است.

آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایرانتعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله