Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، قدرت‌الله نوروزی روز سه‌شنبه در جشنواره علمی و فرهنگی " اصفهان - سن‌ پترزبورگ " که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، افزود: ارتباط و تعامل مستمر با شهرهای خواهرخوانده و سازمان‌های بین‌المللی در سال‌های اخیر حتی دوران کرونا، دستاوردهای خوبی از جمله در زمینه ارتقای جایگاه جهانی این شهر به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان‌اینکه اتفاقات خوبی در چهار سال گذشته در این زمینه افتاده است و وزارت امور خارجه به این موضوع اذعان دارد، اظهار داشت: امروزه "صادق خان" شهردار لندن با اصفهان گفت و گو می‌کند و مکاتبه دارد، روابط اصفهان با شهر کویت مانند گذشته نیست و مسائلی مانند قهر و عصبانیت معنی ندارد بلکه اکنون تفاهم خوبی بین آنها ایجاد شده و روابط ما با شهرهایی مانند بارسلونا نیز بسیار بهبود یافته است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: در چند سال اخیر روابط این شهر با شهرهایی که تعامل با آنها کمرنگ شده بود و حتی به آستانه قطعی رسیده بود، در پرتو دیپلماسی قوی و همکاری خوب وزارت امور خارجه بهبود یافته و حتی توانسته‌ایم نقش مدیریت شهری را از دولت، جلوتر ببریم.

نوروزی با تاکید بر اینکه این روابط در قالب خواهرخواندگی باید تداوم یابد، تصریح کرد: شهردار اصفهان طرح "شهروند دیپلمات " را نیز به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت شهروندان ایرانی و اصفهانی مقیم خارج و داخل کشور برای توسعه شهری در دست اجرا دارد.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در این طرح شهروندان ایرانی، تجربه‌های خود را از توسعه شهری به اصفهان انتقال می‌دهند، افزود: یک وب سایت اینترنتی نیز برای این کار ایجاد شده و تاکنون نزدیک به ۲۰۰ طرح از سراسر دنیا به آن رسیده است که می‌توانند راهی برای پیشرفت شهر اصفهان بگشایند.

وی به ارتباط شهرداری اصفهان با سن پترزبورگ نیز اشاره کرد و گفت: توافق‌های خوبی به‌منظور تعامل در ابعاد مختلف با مدیران این شهر صورت گرفته و مقرر است در قالب یک سند امضا و اجرایی شود.

نوروزی به نقش مهم دانشگاه‌ها در توسعه روابط خواهرخواندگی شهرها نیز اشاره و اضافه کرد: امروز مانند چند سال گذشته نیست که خواهرخواندگی فقط مربوط به شهرداری‌ها باشد بلکه دانشگاه‌ها و حتی بخش خصوصی و ورزشی نیز می‌توانند در این زمینه وارد شوند.

وی با بیان اینکه شهرداری به‌عنوان نهاد تسهیلگر تعامل با کشورهای دیگر از طریق عقد قرارداد خواهرخواندگی عمل می‌کند، خاطرنشان کرد: دانشگاه اصفهان به‌عنوان مرکز علمی پیشتاز در این زمینه گام‌های خوبی برداشته است.

سرکنسول فدراسیون روسیه در اصفهان نیز در این رویداد گفت: سرکنسولگری فدراسیون روسیه در اصفهان از طرح‌هایی که به بهره‌وری هرچه کاملتر ظرفیت‌های همکاری بین ۲ کشور و به نفع ملت‌ها کمک می‌کند، حمایت خواهد کرد.

" بوریس بورمیستروف " افزود: "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه در پیام تبریکی به حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی به مناسبت پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری ایران خاطرنشان کرد که روابط بین کشورهایمان از خصلت دوستانه و حُسن همجواری برخوردار است.

وی با بیان اینکه جشنواره علمی و فرهنگی اصفهان - سن پترزبورگ یک نمونه از تمایل ۲ کشور برای گسترش روابط فرهنگی و انسانی است، اظهار داشت: چنین برنامه‌هایی، محور مهمی برای ارتقای همکاری روسیه و ایران در سطحی نوین طبق توافق رهبران ۲ کشور است.

سرکنسول فدراسیون روسیه در اصفهان، گسترش آموزش زبان فارسی و روسی در ۲ کشور را برای پیشبرد همکاری‌های متقابل ضروری دانست و افزود: امروز و در جریان این جشنواره، مرکز آموزش زبان روسی "روسکی میر" در دانشگاه اصفهان راه اندازی می‌شود.

وی به علاقه جوانان ایرانی به تحصیل در دانشگاه های روسیه نیز اشاره کرد و گفت: ما از این موضوع حمایت می‌کنیم و از طرفی علاقه به ورزش از جمله فوتبال نیز به نزدیکی هرچه بیشتر ۲ کشور کمک می‌کند.

وی همچنین با استقبال از همکاری بین باشگاه‌های سپاهان اصفهان و " زنیت" سن پترزبورگ اظهار امیدواری کرد که برگزاری این جشنواره، رویداد درخشانی در مشارکت دیرینه ۲ شهر خواهرخوانده باشد.

به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره علمی فرهنگی اصفهان - سنت‌پترزبورگ امروز به‌منظور تقویت خواهرخواندگی میان ۲ شهر و با هدف توسعه روابط دانشگاهی در دانشگاه اصفهان و با همکاری دانشگاه سن‌ پترزبورگ، شهرداری اصفهان، کنسولگری روسیه در اصفهان، استانداری شهر سن‌ پترزبورگ، باشگاه سپاهان اصفهان و بخش خصوصی آغاز شد و تا دوم تیر امسال ادامه دارد.

در این رویداد علاوه بر سخنرانی‌ مسوولان شهری و دانشگاهی، میز همکاری سن‌پترزبورگ در اصفهان و مرکز "روسکی میر" در دانشگاه اصفهان با هدف آموزش زبان روسی راه‌اندازی شد.

کلانشهر اصفهان با نزدیک به ۲ میلیون نفر جمعیت، مرکز استان اصفهان و یکی از قُطب‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، گردشگری، صنعتی و علمی کشور بشمار می‌آید.

 این کلانشهر با شهرهای شیان، فلورانس، داکار، کوآلالامپور، کویت، بارسلونا، فرایبورگ، سن پترزبورگ، لاهور، هاوانا، یاش، ایروان و بعلبک عقد خواهرخواندگی دارد.

سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه پس از مسکو دارای مراکز علمی و فرهنگی مُعتبری است.

دانشگاه اصفهان با حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

برچسب‌ها روسیه شهرداری اصفهان روابط خارجی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه شهرداری اصفهان روابط خارجی روسیه شهرداری اصفهان روابط خارجی اصفهان دانشگاه اصفهان روسیه در اصفهان شهردار اصفهان سن پترزبورگ دانشگاه ها ۲ کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۳۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند ۴۰ پروژه شاخص شهر را به‌صورت جزئی بررسی می‌کنم

شهردار اصفهان گفت: در بودجه ۱۴۰۳، ۱۱۶۰ پروژه فعال عمرانی داریم که در رده‌های مختلف است اما از این تعداد ۴۰ پروژه را بر میز کار خودم قرار دادم و روز به روز در حال رصد روند آن هستم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده بعد از ظهر امروز_پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در یازدهمین جلسه شورای عالی باغ مشاهیر اصفهان اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۳، ۱۱۶۰ پروژه فعال عمرانی داریم که در رده‌های مختلف است اما از این تعداد ۴۰ پروژه را بر میز کار خودم قرار دادم و روز به روز در حال رصد روند آن هستم.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی از جمله قطار شهری، باغ مشاهیر و رینگ چهارم از جمله این پروژه‌هاست چرا که شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد، از جنس زیرساختی، حمل و نقل، عمرانی و تفریحی است و امید است به همت مدیران تمام پروژه‌ها به خصوص این ۴۰ مورد را به نتیجه برسانیم‌.

شهردار اصفهان در حاشیه بازدید از پروژه باغ مشاهیر نیز بیان کرد: کار کردن در اصفهان کاری ساده نیست و باید با هویت شهر منطبق باشد.

قاسم‌زاده عنوان کرد: حدود ۲ سال مطالعات این پروژه طول کشید و در نهایت با ریزبینی به خروجی قابل قبولی رسیدیم.

کد خبر 750120

دیگر خبرها

  • بسکتبالیست های کردستانی در جایگاه سوم لیگ جوانان کشور ایستادند
  • طلا و برنز ۲دونده مرد و زن ایران در تور بین‌المللی دوبی
  • حمیده اسماعیل نژاد برنزی شد
  • مسابقات بین المللی دوومیدانی دبی| اسماعیل نژاد برنزی شد/ قهرمانی امیریان در رقابت ۸۰۰متر
  • خبر خوب| شهری که پرنده‌ها هم حواسشون به تمیزی هست
  • رکوردشکنی دوباره ترانه احمدی در فری‌استایل
  • فیلم| شهردار اصفهان راننده تاکسی برقی شد!
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • روند ۴۰ پروژه شاخص شهر را به‌صورت جزئی بررسی می‌کنم
  • کنگره بین المللی ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی