Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری اسدآباد گفت: ۹۵درصد از حریق و آتش‌سوزی‌های مراتع و عرصه‌های ملی و اراضی انسانی و ناخواسته و غیرعمد هستند.

بهزاد شاهمرادی درگفت‌و گو با ایسنا با اشاره به اینکه با توجه به خشکسالی و کاهش نزولات جوی در سال‌جاری آتش‌سوزی و حریق مراتع به علت گرمای زودهنگام بیشتر خواهد بود، اظهار کرد: به علت بارش‌های کم امسال میزان پوشش گیاهی مراتع به نسبت سال گذشته کمتر شده که این امر موجب خواهد شد حریق و آتش‌سوزی بر اثر گرما در سطح کم اما با تعداد زیاد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای جلوگیری از آتش‌سوزی و حریق جنگل‌کاری گردنه دستگاه قضا در رابطه با همکاری نیروهای رأی باز و تبدیل زندانی آنها به کار در منابع طبیعی کمک بسیاری داشته که این حمایت دستگاه قضا از منابع طبیعی شهرستان قابل تقدیر است.

شاهمرادی با اشاره به افزایش احتمال آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی با گرم شدن هوا، مطرح کرد: نیروهای رأی باز در جنگل‌کاری گردنه اسدآباد نسبت به تشتک ،آتش‌بر، هرس و جنگل کاری گردنه اقدام کرده‌اند که این امر از نقش مؤثری در جلوگیری از آتش‌سوزی حریق جنگل دستکاشت گردنه برخوردار خواهد بود.

وی تصریح کرد: وسعت منابع طبیعی شهرستان بسیار بوده و منابع طبیعی برای حفظ این عرصه نیازمند مشارکت مردمی بوده و سامانه رایگان ۱۵۰۴ به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در رابطه با هرگونه آتش‌سوزی مراتع و اراضی برای وارد عمل شدن و اطفاء حریق سریع و به موقع خواهد بود.

شاهمرادی از آغاز فعالیت اکیپ‌های اطفاء حریق منابع طبیعی شهرستان از یک‌ماه گذشته خبر داد و یاد آور شد: اکیپ‌های اطفاء حریق شامل دو اکیپ به منظور هر نوع گزارشات مردمی در رابطه با آتش سوزی اراضی آماده باش هستند .

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای مناطق بحرانی شهرستان به دهیاری‌های روستا از طرف منابع طبیعی آتش‌کوب داده شده که در این رابطه کشاورزان نیازمند آتش‌کوب می‌توانند برای دریافت آتش‌کوب به دهیاری‌های خود مراجعه کنند.

شاهمرادی  وسعت عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان اسدآباد را ۵۹ هزار هکتار اعلام کرد  و گفت: دهیاران در پیگیری و اطفاء حریق در عرصه‌های منابع طبیعی نقش اثرگذاری دارند و به عنوان مدیر بحران در هر روستا هستند.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها آتش سوزی مراتع منابع طبيعي جنگل کاری آتش بر اطفا حریق منابع طبیعی شهرستان اطفاء حریق آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۷۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد؛ گفت: در پی اعلام حریق در یک باب مغازه در چهارراه دروازه فارسان، کارکنان آتش نشانی به سرعت برای اطفاء حریق به محل اعزام شدند.
وی افزود: شدت حریق باعث فراخوان نیرو‌های کمکی شد و با تلاش ماموران آتش نشانی بالاخره حریق مهار شد.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز