Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج تحقیقات در دانشگاه براون آمریکا نشان می‌دهد، تعداد نظامیان آمریکایی که از سال ۲۰۰۱ دست به خودکشی زده‌اند، بیش از ۳۰ هزار تن است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی، این تحقیق نشان میدهد که جنگ علیه ترور آمریکا که بعد از حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ به راه افتاد، به خودکشی ۳۰ هزار و ۱۷۷ نظامی آمریکایی منجر شده است و این آمار برای حین نام‌نویسی برای خدمت یا بعد از خدمت آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توماس هووارد سوت، نگارنده این تحقق با انجام مقایسه تاکید کرد که از آن زمان تنها ۷۰۵۷ مورد مرگ حین نبرد در ارتش آمریکا ثبت شده است.

در این مطالعه تاکید شد که آمار خودکشی نظامیان آمریکایی ممکن است بالاتر هم باشد چرا که وزارت کهنه سربازان که مساله خودکشی را در میان نیروها پیگیری میکند، به اتفاقات رخ داده برای نیروهای ذخیره ارتش یا نیروهای گارد ملی که اغلب در فوریت ها به کار گرفته میشوند، توجهی ندارد.

تحقیق مذکور تاکید دارد که با وجود کاهش عملیاتهای جنگی در افغانستان، نرخ خودکشی در میان نظامیان در سال‌های اخیر افزایش نشان داده است.

تعداد خودکشی نظامیان در ۲۰۱۲ به اوج خود رسید و در سه سال گذشته هم بدترین میزان خودکشی متوالی سال به سال در میان نیروهای فعال از سال ۲۰۰۱ تاکنون مشاهده شده است.

محقق دانشگاه براون می‌گوید هیچ عاملی را نمیتوان علت خودکشی دانست، جز اینکه تکه‌های پازل را کنار هم گذاشت و تنها از طریق آن مساله را درک کرد. اما او به افزایش استفاده از بمبهای از راه دور اشاره کرد که صدمات مغزی شدیدی به همراه می‌آورند.

او همچنین گفت که پیشرفتهای پزشکی به نظامیان آمریکایی اجازه میدهد به میادین نبرد بازگردند، آن هم با وجود لطمات مغزی که میتواند منجر به خودکشی شود.

براساس این مطالعه، نرخ بالای خودکشی عوامل متعددی دارد که "برخی ذات نبرد در جنگ است و برخی منحصر به چارچوب جنگ علیه ترور آمریکاست." در این تحقیق آمده است: تا حدی، آنها به دلیل خطرات مشترک در داخل هر جنگی هستند؛ قرار گرفتن در معرض آسیبهای روحی، استرس، فرهنگ نظامی و آموزش، دسترسی مستمر به اسلحه و دشواری ورود دوباره به زندگی غیرنظامی.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی یازده سپتامبر ارتش آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۱۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیرکل وزارت دفاع هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار با دبیرکل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار کرد: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه‌قاره هند به کار گرفته شود.

آشتیانی با اشاره به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت‌گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در زمینه تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

دبیرکل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار با ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیرساختی به‌ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.
 
دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد. 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان