Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@03:31:42 GMT

تاسیس بانک شمش طلا در اندونزی

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۹۹۷۱

خبرگزاری آریا - اندونزی به منظور تقویت تجارت داخلی طلا، بانک شمش طلا تاسیس کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، به گفته محمد لطفی وزیر تجارت اندونزی، این دولت در حال برنامه ریزی برای تاسیس بانک شمش ملی است که امکان تجارت طلا را از سال 2024 در داخل کشور فراهم می کند. در حال حاضر مقامات اندونزی در حال رایزنی با مقامات بانک مرکزی و نمایندگان بخش معدن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لطفی به نقل از بلومبرگ گفت: صادرات ما به کشورهای ترانزیت انجام می شود زیرا آنها از سیستم های تجارت طلا چه به شکل بانک شمش یا به شکل بورس، بهتر استفاده می کنند. چرا ما به عنوان یک کشور تولید کننده طلا آن را به کشورهای ترانزیت می فروشیم؟
اندونزی دهمین تولید کننده بزرگ طلا در جهان، با معدن گراسبرگ در پاپوآ یکی از بزرگترین ذخایر جهان را در اختیار دارد. این کشور میان معدن داران بزرگ طلا در جنوب شرقی آسیا در رتبه اول قرار دارد.
به گفته این وزیر، اندونزی مجبور است بیشتر طلای خود را به کشورهایی مانند سنگاپور و استرالیا، قطب های تجاری و نه مصرفی، صادر کند. وی افزود که این کشور در حال مذاکره در مورد معاملات تجاری برای به چالش کشیدن کشورهای ترانزیت با کشورهای خریدار طلا شامل اعضای شورای همکاری خلیج فارس است.
آخرین تصمیم در مورد ایجاد بانک شمش بخشی از دستور کار گسترده جاکارتا است که هدف آن کشاندن این کشور غنی از منابع به سمت زنجیره ارزش کالا است. بر اساس این طرح، این دولت هم در حال انجام اقداماتی برای سرمایه گذاران معدن مس و نیکل در پالایش داخلی است، به طوری که این کشور می تواند به جای صادرات مواد اولیه، از محصولات با ارزش بالاتر سود کسب کند. یک بانک شمش می تواند طلا و فلزات گرانبها را تسویه، پوشش، تجارت و طاق کند، نیاز به واردات طلا را پس از تایید در خارج از کشور کاهش می دهد.
به گفته معاون اقتصاد کلان و هماهنگی سیاست مالی وزارت هماهنگی امور اقتصادی، این اقدام با فراهم آوردن فرصت های مالی به توسعه صنعت بومی کمک می کند و به بانک مرکزی اجازه می دهد تا از ابزار طلا برای مدیریت ثبات استفاده کند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بانک شمش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۹۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز ۵ کشور اول مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران در سال ۱۴۰۲ بوده، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان است. 

امیرجمشیدی، کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

او اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۲، ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا از مبدا پاکستان از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی طی فروردین ماه سال‌جاری به پاکستان گفت: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • کنسرسیوم بانکی با هفت امضا مالک پرسپولیس شد
  • بانک های چینی در معرض تحریم
  • «کارور ملی هوش مصنوعی» به زودی تاسیس می‌شود
  • پرتاب اوت های دقیق و دیدنی پراتاما آرهان، بازیکن جوان تیم ملی اندونزی / فیلم
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند
  • دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته