Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عکاس نجومی، مجموعه ای تصاویر خیره کننده را از عبور ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) از مقابل سطح آتشین خورشید منتشر کرده است.

این تصاویر که توسط «میگل کلارو» عکاس ۴۳ ساله مقیم پرتغال گرفته شده است، ترکیبی از مسیر ایستگاه فضایی را هنگام عبور از مقابل صفحه خورشید نشان می دهد و ظاهری شبیه کمربند طلایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این ایستگاه فضایی که در فاصله ۲۷۱ مایلی (۴۳۶.۲۹ کیلومتری) از سطح زمین و با سرعت بی سابقه  ۱۶ هزار و ۵۰۰ مایل در ساعت (۷.۳۸ کیلومتر در ثانیه ) از مقابل خورشید  گذر می کرد، تنها در عرض ۰.۵۵ ثانیه بیش از ۲۰ بار عکس گرفته شده است.

کلارو با استفاده از یک دوربین ویژه مجهز به فیلتر خورشیدی هیدروژن آلفا که باعث برجسته شدن کروموسفر - لایه ای در جو خورشید - می شود، یک گذر دیدنی را به تصویر کشید.

کلارو که این تصاویر را در روز ششم ژوئن (۱۶خرداد) گرفته است، با استفاده از وب سایت Transit Finder، مسیر ایستگاه بین المللی فضایی را پیدا کرد و سپس تلاش کرد تا خود را در مکان مناسبی در نزدیکی مسیر اصلی گذر این ایستگاه فضایی قرار دهد.

ایستگاه بین المللی فضایی که ۳۵۷.۵ ۵ فوت عرص و ۲۳۹.۴ فوت طول دارد هر ۹۰ دقیقه یک بار به دور زمین می چرخد.

کلارو گفت که ایستگاه بین المللی فضایی تنها برای ۰.۵۵ ثانیه قابل مشاهده بود ، بنابراین دوربین فیلمبرداری سیاره ای خود را به گونه ای تنظیم کرد تا سرعت متوسط فریم ۴۷ فریم در ثانیه را ثبت کند.

ایستگاه فضایی بین‌المللی یک ایستگاه فضایی است که با مشارکت بیش از ۱۵ کشور ساخته می‌شود. این ایستگاه فضایی در مدار نزدیک زمین و در ارتفاع ۳۳۰ تا ۴۳۵ کیلومتری از سطح زمین در حرکت است. سرعت آن در مدار برابر ۲۷ هزار و ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

این ایستگاه هر ۹۰ دقیقه یک بار به دور زمین می‌ چرخد که در مجموع، ۱۵/۵ مرتبه مدارگردی روزانه اطراف زمین می‌شود./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ایستگاه بین المللی فضایی ایستگاه فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۹۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوومیدانی بین المللی دبی؛ تفتیان به پنجمی ۱۰۰ متر بسنده کرد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در جریان برگزاری رقابت ماده ۱۰۰متر مسابقات بین المللی دو و میدانی دبی امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت حسن تفتیان رکورددار کشورمان با ثبت زمان ١٠.٣٠ ثانیه پنجم شد و به کار خود پایان داد.


در این رقابت نماینده ایتالیا با زمان ١٠.٠۶ ثانیه قهرمان شد و نمایندگان جامائیکا و سریلانکا به ترتیب با زمان‌های ١٠.١٢ ثانیه و ١٠.١٨ ثانیه به عناوین دوم و سوم دست یافتند.

دیگر خبرها

  • تصاویری خیره‌کننده از فوران‌های خورشیدی
  • برخورد ۲ شراره خورشیدی قوی به زمین
  • برخورد دو شراره خورشیدی قوی به زمین
  • ناسا از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین، پیام دریافت کرد!
  • پختن، سرنوشت شوم زمین و زمینیان؟
  • اطلاعات نامطمئن جیمزوب از حیات فرازمینی
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • رقابت‌های بین المللی دوومیدانی دبی| دست تفتیان از کسب مدال خالی ماند
  • دوومیدانی بین المللی دبی؛ تفتیان به پنجمی ۱۰۰ متر بسنده کرد
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی