Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@22:10:49 GMT

ایران ملزم به اجرای تعهدات فراتر از برجام نیست

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۲۸۵۷

ایران ملزم به اجرای تعهدات فراتر از برجام نیست

نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی با بیان اینکه ایران ملزم به اجرای تعهدات فراتر از برجام نیست، گفت: ایران الزامی برای انجام درخواست آژانس ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاظم غریب‌آبادی نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی در گفتگوی تلویزیونی درباره زیاده‌خواهی آژانس انرژی اتمی سازمان ملل گفت: ایران بر مبنای حسن نیت پس از لغو تفاهم فنی با اعتبار سه ماهه، داده‌ها را همچنان برای یک ماه دیگر ضبط و نگهداری می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفاهم با آژانس یک تفاهم سیاسی و صرفاً براساس پادمان‌های بین‌المللی است.

  نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی درباره تفاهم فنی مشترک بین دو طرف و عدم پاسخ ایران در این خصوص، گفت: آژانس هیچگونه وظیفه‌ای برای ارائه گزارش در مورد تفاهم منقضی شده مشترک و ثبت داده‌ها نداشته و ندارد.   غریب‌آبادی با تأکید بر تعهدات پادمانی آژانس افزود: ایران ملزم به اجرای تعهدات فراتر از برجام نیست. ضبط یک ماه داده‌ها پس از لغو تفاهم‌نامه فنی فقط بر اساس حسن نیت و نه به عنوان تعهدات ایران به آژانس بین‌المللی بود.   وی گفت: ایران الزامی برای انجام درخواست آژانس ندارد، نقش آژانس صرفاً در حد یک مجری است.   نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی با بیان اینکه این آمریکا است که باید به برجام برگردد، نه ایران، گفت: این اظهارات با پیام‌های سیاسی همراه است. ما هم مکرراً اعلام کردیم تا انتظارات ما برآورده نشود، توافقی صورت نخواهد گرفت.

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت

صادرات انواع محصولات کشاورزی تا پایان سال گذشته از ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت.

به گزارش ایسنا، حامد نجفی علمدارلو - قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

وی افزود: براساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، گفت: تامین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگام زنجیره تامین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تامین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور