Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتقد و نویسنده سینما، گفت: با آنکه عوامل و دست‌اندارکاران سریال «صبح آخرین روز» تمام همت خود را مصروف اثری شاخص کردند اما مضمون و محتوای خوب سریال که امتیاز اصلی آن محسوب می‌شود در قالب یک اثر هنرمندانه درجه یک و فاخر ارائه نشد.

سریال صبح آخرین روز یکی از سریال‌های جدید مرکز سیمای معاونت استان‌هاست که درباره شهید شهریاری ساخته شد و از شبکه دو سیما روانه آنتن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سریال با توجه به سوژه حساس و جذابی که داشت، متاسفانه نتوانست مخاطب را به خود جذب کند و کارشناسان و منتقدان نیز انتقادهای فراوانی نسبت به نحوه پرداخت این سوژه مطرح کردند.

در همین رابطه جبار آذین منتقد و مدرس سینما و تلویزیون درباره سریال صبح آخرین روز به ایرنا گفت: ملودرام اجتماعی خانوادگی صبح آخرین روز با رویکرد مسایل مهم مملکتی و شخصیت‌های شاخص جامعه محتوا و مضمون مهمی را دستمایه قرارداده تا به اثری مهم و تاثیرگذار در عرصه تولیدات تلویزیونی دست یابد. گرچه توجه به دانشمندان و شخصیت های برجسته که در زمینه‌های اجتماعی،‌ علمی، فرهنگی و سیاسی می‌تواند به آشنایی بیشتر مخاطب با آن‌ها و همچنین نقش و تاثیر این افراد در جامعه منجر شود اما مسئله مهم‌تر این که در این راستا در تولید آثار سینمایی و تلویزیونی پژوهش نقش اصلی را ایفا می‌کند؛ از همین رو افزون بر تحقیق عمیق، مناسب و واقعی در این راستا، استفاده مناسب از این تحقیقات در قالب فیلمنامه و تبدیل آن به آثار تلویزیونی و به ویژه سریال‌های تلویزیون نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: پیش‌تر هم بعضی از هنرمندان برجسته سینما و تلویزیون در این زمینه آثاری را خلق کردند که مشهورترین و ماناترین آن‌ها سریال شوق پرواز اثر زنده‌یاد یدالله صمدی است. سریالی که تحت عنوان صبح آخرین روز تولید شده در همین راستا به شخصیت برجسته دانشمند هسته‌ای کشور مجید شهریاری می‌پردازد بزرگمردی که شایسته معرفی عمیق‌تر و مناسب‌تر و ماناتر در این اثر تلویزیونی به ویژه سریال بوده است.

آذین افزود: با آنکه عوامل و دست‌اندارکاران این سریال تمام همت خود را مصروف اثری شاخص کردند اما مضمون و محتوای خوب سریال که امتیاز اصلی آن محسوب می‌شود در قالب یک اثر هنرمندانه درجه یک و فاخر ارائه نشد.

این منتقد و نویسنده تلویزیون با بیان اینکه می‌شد این مضمون خوب را در حد شایستگی شهید شهریاری با استفاده از کارگردانی درجه یک و هنرمندان دارای توانایی‌های فراوان‌تر تبدیل به یک اثر ماندگار و فاخر کرد، خاطرنشان کرد: گرچه صبح آخرین روز سریالی کوچک درباره شخصیت و انسانی بزرگ است اما همین که به این دانشمند بزرگ هسته‌ای توجه شده خوب است.

به گزارش ایرنا، در مجموعه صبح آخرین روز هنرمندانی چون کاوه خداشناس، سپیده خداوردی، زهرا سعیدی، شهرام عبدلی، مهران رجبی، افسانه ناصری، سیروس همتی، میرطاهر مظلومی، حسن اسدی، پریسا گل دوست، مهدی علیپور، اردشیر رستمی، افشین نخعی، مالک سراج، فرحان فرحناک، امیر حیدری، مهدی صبایی، حمیدرضا عطایی ایفای نقش کرده اند.

داستان این سریال از صبح روز ترور شهید مجید شهریاری آغاز می‌شود و به گذشته برمی‌گردد و ۴۶ سال زندگی او را روایت می‌کند.

مجموعه صبح آخرین روز در مرکز سیمای معاونت استان‌هاست صدا و سیما تولید شد و هر شب از شبکه ۲ سیما پخش شد./ایرنا

بیشتر بخوانید

جزئیات اولین سریال درباره دانشمند هسته‌ای

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: صبح آخرین روز یک اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۶۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!

نتایج رصد و نظرسنجی های مختلف درباره میزان رویکرد مردم به سریال های نوروزی هشدار نگران کننده ای را به صدا درآورده است.   به گزارش خبرآنلاین، براساس این نظرسنجی سریال زیرخاکی ۱۹/۸۶ درصد مخاطب داشته و سریال رستگاری تنها موفق به جذب ۷/۳۴ درصد از مخاطبان صدا و سیما شده است. سریال هفت سر اژدها نیز ۱۸/۱۶ درصد مخاطب داشته است! نکته مهم و قابل تامل در این نظرسنجی این است که ۵۴/۶۴ درصد مردم اصلا این ۳ سریال را ندیده اند.   به عبارت دیگر، صداوسیما علی رغم تدارک ویژه و پرهزینه شب عید و ماه مبارک، هنوز نتوانسته مخاطبان گذشته خود را پیدا کند. این ارقام نشان می دهد که صداوسیما همچنان دچار ریزش مخاطب بوده و طرح های تحول مدیران این سازمان نیز موفقیتی در پی نداشته است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سریال حشاشین در تلویزیون‌های اینترنتی ایران ممنوع شد؟
  • حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت
  • پایتخت دوباره خبرساز شد؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • پایتخت دوباره خبرساز شد ؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • بدقولی کنداکتوری تلویزیون این بار با برنامه «هفت»
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!