Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد فرامرزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کار به روز رسانی و تدوین سند آمایش آموزش عالی استان اصفهان در شورای مدیریت استانی آموزش عالی آغاز شده است که نقشه راه و ماموریت‌های بخش‌های مختلف را در این زمینه مشخص می‌کند.

فرامرزی با بیان اینکه تا چند سال گذشته، ماموریت دانشگاه‌ها مباحث آموزشی و پژوهشی بود، خاطرنشان کرد: امروزه مباحث و نسل‌های جدیدی از جمله جامعه محور بودن مطرح شده است و در سند آمایش آموزش عالی باید مشخص شود که دانشگاه‌ها به خدماتی می‌توانند به جامعه محلی و ملی ارائه کنند و چگونه می‌توانند بر اجتماع اثرگذاری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آخرین سند آمایش آموزش عالی استان اصفهان مربوط به سال ۹۳ است، اظهار داشت: با توجه به تغییر و تحولات هفت سال گذشته، مطرح شدن دانشگاه‌های نسل جدید از جمله جامعه محور و همچنین تدوین و تصویب سند ملی و استانی آمایش سرزمین در اسفند سال گذشته، لازم است که سند آمایش آموزش عالی استان بر اساس آنها به روز رسانی شود.

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه در سند آمایش سرزمین، مزیت و ظرفیت‌های استان و هر شهرستان مشخص شده است، تصریح کرد: یکی از ماموریت‌های مدیریت آموزش عالی استان، توزیع و بازچینی آموزش عالی بر اساس ظرفیت‌های منطقه ای و محلی است.

فرامرزی با بیان اینکه در سند ملی آموزش عالی، اهداف کلان و راهبردهای اصلی مشخص شده است، اضافه کرد: در سند آمایش آموزش عالی استانی با استفاده از اسناد بالادستی و با توجه به ظرفیت‌هایی مانند تعداد دانشجو و دانشگاه و اطلاعات جغرافیایی به باز تعریف ماموریت‌ها پرداخته می‌شود.

دبیر امور اجرایی و مسوول دبیرخانه دانشگاه معین اصفهان با تاکید بر اینکه جریان آموزش عالی در این استان رو به جلو و پیشرفت است، گفت: لازم است در این مسیر با استفاده از سند آمایش، جهت گیری مشخصی داشته باشیم زیرا قرار است برای چند سال آینده مخاطبان این بخش از جمله دانشجویان و استادان، تصمیم گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر در همه بخش‌ها از جمله آموزش عالی نقشه راه نداشته باشیم به بیراهه می‌رویم، افزود: داشتن سند آمایش باعث هدفمند شدن، هم افزایی و شبکه سازی آموزش عالی و ارتقای کیفیت دانشگاه‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه مصوبه ساماندهی سند آمایش آموزش عالی کشور در سال ۹۴ ابلاغ شد، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های این سند، ایجاد مدیریت استانی آموزش عالی است به همین دلیل از آبان پارسال تشکیل دبیرخانه دانشگاه معین استان ابلاغ و دانشگاه اصفهان برای این کار انتخاب شد.

فرامرزی با اشاره به اینکه شورای مدیریت استانی آموزش عالی اصفهان در این دبیرخانه تشکیل شده است و اعضای آن همه رییسان دانشگاه‌های استان هستند، اضافه کرد: در این شورا درباره مباحث مختلف مرتبط با آموزش عالی استان تصمیم سازی می شود.

وی یکی از اقداماتی که در زمینه ساماندهی مراکز آموزش عالی استان اصفهان انجام شده را الحاق دانشکده فنی مهندسی گلپایگان به دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشکده ریاضی و کامپیوتر خوانسار و مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی شهرضا به دانشگاه اصفهان عنوان و خاطرنشان کرد: این کار با هدف کیفی‌سازی و ماموریت‌گرایی انجام شد.

دانشگاه‌های جامعه محور، مبتنی بر حل مسائل جامعه با رویکرد علمی و نظام یافته در تعامل با محیط بیرون هستند به طوریکه با اثرگذاری اجتماعی همراه باشد.

در زمان حاضر ۲۱۵ دانشگاه و مرکز آموزش عالی و پژوهشی در استان اصفهان فعال است که شامل ۹ دانشگاه دولتی، ۴۲ دانشگاه و مرکز پیام نور، ۱۰ مرکز فنی حرفه‌ای، پنج مرکز فرهنگیان، ۲۷ مرکز و واحد دانشگاه آزاد اسلامی، ۳۲ مرکز علمی، ۲۶ مرکز غیرانتفاعی، ۹ مرکز آموزش عالی آزاد دوره‌های کوتاه مدت و ۵۵ مرکز پژوهشی است.

استان اصفهان حدود ۲۰۰ هزار دانشجو و هفت هزار و ۲۰۲ عضو هیات علمی دارد که از این نظر در جایگاه دوم کشور است.

دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه معین این استان از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب شده است.

برچسب‌ها دانشگاه اصفهان اصفهان سند آمایش آموزش عالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه اصفهان اصفهان سند آمایش آموزش عالی دانشگاه اصفهان اصفهان سند آمایش آموزش عالی سند آمایش آموزش عالی استان دانشگاه اصفهان استان اصفهان جامعه محور دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۷۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان گفت: امسال ۳۹ هزار داوطلب در استان کرمانشاه در کنکور سراسری شرکت کردند که  از این تعداد ۶۲ درصد نفر زن و ۳۸ درصد هم مرد بودند.
سجاد دادفر افزود:  از مجموع شرکت کنندگان ۵۲ درصد در رشته تجربی، ۵ درصد در رشته ریاضی، ۲ در رشته زبان‌های خارجی و ۳۴ درصد هم در رشته علوم انسانی بودند.
آزمون سراسری کنکور امروز و فردا همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • لوگوی ۹۰ سالگی دانشگاه تهران منتشر شد