Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، علی کریمی صبح امروز در نشست سالانه کارگروه ساماندهی زمین و مسکن و جشن انفال با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه کاداستر در استان انجام شده است، اظهار کرد: برگزاری مستمر جلسات به صورت هفتگی با حضور مدیران و کارشناسان راه و شهرسازی و منابع طبیعی و آماده سازی ۸۳۰۰هکتار از اراضی جهت تواتر از جمله این اقدامات بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آغاز طرح صدور مکانیزه سند مالکیت از استان، افزود: این طرح اکنون با عنوان برنامه جامع املاک در سطح کشور در حال انجام است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: در سال ۱۳۸۶ عملیات کاداستر در استان برای اولین بار در کشور با بهره‌گیری از یک شبکه پوششی جی پی اس دو فرکانسه آغاز که پس از موفقیت مورد استقبال قرار گرفت و اکنون به عنوان سامانه شمیم در حال فعالیت می شود و تمام برداشت ها با خطای زیرپنج میلیمتر از طریق این سامانه انجام می شود.

کریمی تصریح کرد:  این سامانه اکنون در اختیار تمام ادارات مرتبط در امر زمین در راستای انجام بهتر تکالیف قرار گرفته است.

وی با اشاره به بهره‌گیری از پهباد توسط این اداره کل برای اولین بار در کشور جهت انجام  قانون حدنگار گفت: اجرای این طرح در ابتدا با مخالفت هایی روبرو شد که در ادامه و با برداشت ۱۴۰۰۰هکتار از اراضی به عنوان یک اقدام فوری پذیرفته شد.

مدیرکل ثبت اسناد یزد با بیان این‌که تنها در بخش کشاورزی نیازمند نقشه هستیم، خاطرنشان کرد: در سطح استان هفت میلیون ۳۰ هزار هکتار اراضی ملی وجود دارد که قبل از سال ۹۸، سه میلیون ۳۳۱ هزار هکتار از سطح استان در ایام تعطیل و عصر ها در بانک کاداستر تثبیت و در ابلاغ سال گذشته ۲ملیون ۵۰۰ هزار هکتار دیگر با همکاری اداره کل منابع طبیعی قرار داد منعقد شد.

کریمی گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هکتار از سطح استان خارج از موضوع با همکاری اداره کل منابع طبیعی بدون قرار داد کار انجام و ۱۴ میلیارد تومان در هزینه ها صرفه جویی شده و اکنون تمام سطح اراضی ملی به صورت تفکیک شده به عنوان اولین استان در پایان سال گذشته در بانک کاداستر تثبیت شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تثبیت چهل و شش هزار و ۵۲۵ قطعه از اراضی روستایی با همکاری بنیاد مسکن، جانمایی یازده هزار ۲۶۹ ملک موقوفه و دو هزار و ۷۰۵ مورد از موقوفات با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه، جانمایی ۲۲۱ قطعه و تثبیت ۱۷۳ قطعه وصدور سند مالکیت از جمله اقدامات انجام شده توسط این اداره کل بوده است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: علی کریمی خبرگزاری فارس استان یزد اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۹۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند

ایسنا/خوزستان فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از رفع تصرف حدود ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در شهرک پنجم شهرستان گتوند خبرداد.

سرهنگ فریدون عبادی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: حدود ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در شهرک پنجم شهرستان گتوند توسط یگان حفاظت اراضی اداره راه و شهرسازی شوشتر و گتوند رفع تصرف شد.

وی با بیان اینکه ارزش تقریبی این اراضی رفع تصرف شده ۲۰ میلیارد تومان است، افزود: در این زمینه جا دارد از حمایت‌ و پیگیری‌های دادستان، فرماندار گتوند و اداره راهداری و بنیاد مسکن که در انجام این کار به ما کمک کردند تشکر کنیم.

عبادی با تشکر ویژه از همکاری کلانتری گتوند و ۵ یگان امدادی برای تامین امنیت پروژه رفع تصرف در این شهرستان گفت: عوامل یگان حفاظت اراضی اداره راه و شهرسازی با قاطعیت تمام، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اراضی عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی و ملی استان را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع را مورد بررسی و پیگرد قضایی قرار می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • انتشار آگهی فراخوان عمومی جهت ارزیابی کیفی پیمانکاران راه و ترابری
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت