Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:51:47 GMT

تجاوز به اراضی ملی در استان یزد به صفر رسید

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۷۷۵۲

تجاوز به اراضی ملی در استان یزد به صفر رسید

ایسنا/یزد مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تثبیت اراضی ملی گفت: با اقدامات انجام شده تجاوز واخذ سند بر روی اراضی ملی و تقاضای ثبت بر روی این املاک به صفر رسیده است.

«علی کریمی» در نشست سالانه کارگروه ساماندهی زمین و مسکن و جشن انفال با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه کاداستر در استان انجام شده است، گفت: برگزاری مستمر جلسات به صورت هفتگی با حضور مدیران و کارشناسان راه و شهرسازی و منابع طبیعی و آماده سازی ۸۳۰۰ هکتار از اراضی جهت تواتر از جمله این اقدامات بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آغاز طرح صدور مکانیزه سند مالکیت از استان، اظهار کرد: این طرح اکنون با عنوان برنامه جامع املاک در سطح کشور در حال انجام است.

کریمی افزود: در سال ۱۳۸۶ عملیات کاداستر در استان برای اولین بار در کشور با بهره‌گیری از  یک شبکه پوششی جی پی اس دو فرکانسه آغاز که پس از موفقیت مورد استقبال قرار گرفت و اکنون به عنوان سامانه شمیم در حال فعالیت می شود و تمام برداشت ها با خطای زیرپنج میلیمتر از طریق این سامانه انجام می شود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بیان کرد: این سامانه اکنون در اختیار تمام ادارات مرتبط در امر زمین در راستای انجام بهتر تکالیف قرار گرفته است.

وی با اشاره به بهره گیری از پهباد توسط این اداره کل برای اولین بار در کشور جهت انجام  قانون حدنگار، گفت: اجرای این طرح در ابتدا با مخالفت هایی روبرو شد که در ادامه و با برداشت ۱۴۰۰۰هکتار از اراضی به عنوان یک اقدام فوری پذیرفته شد.

کریمی اضافه کرد: با برداشت ۱۵ هزارهکتار از اراضی در سال گذشته از نظر نقشه فقر زیادی وجود ندارد و تنها در بخش کشاورزی نیازمند نقشه هستیم.

وی افزود: در سطح استان هفت میلیون ۳۰ هزار هکتار اراضی ملی وجود دارد که قبل از سال ۹۸، سه میلیون ۳۳۱ هزار هکتار از سطح استان در ایام تعطیل و عصر ها در بانک کاداستر تثبیت و در ابلاغ سال گذشته ۲ملیون ۵۰۰ هزار هکتار دیگر با همکاری اداره کل منابع طبیعی قرار داد منعقد شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هکتار از سطح استان خارج از موضوع با همکاری اداره کل منابع طبیعی بدون قرار داد کار انجام و ۱۴ میلیارد تومان در هزینه ها صرفه جویی شده و اکنون تمام سطح اراضی ملی به صورت تفکیک شده به عنوان اولین استان در پایان سال گذشته در بانک کاداستر تثبیت شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، کریمی تصریح کرد: تثبیت چهل و شش هزار و ۵۲۵ قطعه از اراضی روستایی با همکاری بنیاد مسکن،  جانمایی یازده هزار ۲۶۹ ملک موقوفه و دو هزار و ۷۰۵ مورد از موقوفات با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه،  جانمایی ۲۲۱ قطعه و تثبیت  ۱۷۳ قطعه وصدور سند مالکیت  و ......از جمله اقدامات انجام شده توسط این اداره کل بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اداره كل ثبت اسناد و املاك استان يزد تصرفات غیرقانونی اراضی ملی اراضی ملی انجام شده اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۷۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند

«محمد سرگزی» رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: ما این روزها شاهد بیداری جهانی علیه رژیم غاصب صهیونیستی هستیم و همین مساله قطعاً نابودی این رژیم را تسریع می‌کند.

وی بیان کرد: دولت آمریکا همیشه با تسلط بر امپراطوری رسانه‌ای دنیا تلاش کرده است تا خودش را چهره مدافع حقوق بشر نشان دهد و همواره سعی کرده است که افکار عمومی دنیا را به این سمت ببرد که دولت آمریکا حامی حقوق بشر است، اما در عمل هیچ گاه اینگونه نبوده است.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت آمریکا در طول سالیان سال اقداماتی در کشورهای مختلف اعم از آفریقا، آمریکای لاتین و منطقه خاورمیانه انجام داده است که به وضوح چهره واقعی مقامات آمریکایی برای مردم دنیا به نمایش درآمده است و همه به خوبی می‌دانند که آمریکا فقط شعار آزادی بیان و حقوق بشر سر می‌دهد و اقدامات مقامات این کشور هیچ سنخیتی با این مفاهیم ندارد. آنان در عمل حقوق بشر و آزادی انسان‌ها را زیر پا می‌گذارند و اعتقاد عملی به مفاهیمی چون آزادی بیان و حقوق بشر ندارند.

رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس با اشاره به اقدامات وحشیانه آمریکا و نسل‌کشی این کشور طی سال‌های اخیر در بسیاری از نقاط جهان، گفت: مقامات آمریکا همواره سعی داشتند در سایر کشورها وحشی‌گری و جنایت کنند، اما در کشور خودشان به دنبال آن بودند که حتی به ظاهر این اقدامات را انجام ندهند. با وجود این، این روزها آنان وحشی‌گری علیه مردم خودشان را هم به شدیدترین شکل ممکن انجام می‌دهند، در حالی که اعتراض مردم آمریکا علیه اسرائیل کاملاً به حق است و هیچ وجدان بیداری نمی‌تواند این همه ظلم به مردم فلسطین را ببیند و سکوت کند.

سرگزی تاکید کرد: این روزها می‌بینیم دولتی که مدعی آزادی بیان است و خودش را مدعی آزادی بیان، عقیده و اندیشه در دنیا اعلام می‌کند، با ابراز عقیده مردم خودش این چنین برآشفته می‌شود و اقدامات قهری و خشونت‌آمیز نسبت به دانشجویان انجام می‌دهد و آنان را سرکوب می‌کند که قطعاً این کارها پذیرفتنی نیست.

کد خبر 6097293 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • خبر مهم برای مستاجران افغانستانی
  • تصادف منجر به فوت درچهارمحال و بختیاری
  • جرایم مدیران شهری در البرز تحت رصد معاونت پیگیری پرونده‌های خاص
  • رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • معاملات مسکن به این روش عجیب انجام می‌شود
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت
  • سند اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد صادر شد