Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

صادق نیلفروشان

 

فرصتی ویژه برای آشنایی و نقد و بررسی شش مکتب شاخص تربیتی ویژه فعالان ، دغدغه مندان و اندیشه ورزان عرصه تعلیم و تربیت
 

مرکز توانمندسازی و ارتقاء نیروهای انقلاب (توانا) با همکاری اندیشکده مطالعات راهبردی مهرستان در راستای مآموریت خود که شامل رصد و شناسایی مسائل دغدغه مندان و فعالان فرهنگی تربیتی جبهه انقلاب و تدبیر مسیر پرداختن به آنها است با هدف توانمندسازی و رشد و ارتقاء ایشان، در لایه های اندیشه ای و مبنایی عرصه تعلیم و تربیت پس از بررسی حدود 30 مکتب تعلیم و تربیتی و مطالعه اندیشه های اندیشمندان مطرح این عرصه، شش گزینه برای معرفی در اولین سلسله نشست مجازی برگزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رصد و شناسایی مسائل دغدغه مندان و فعالان فرهنگی تربیتی جبهه انقلاب و تدبیر مسیر پرداختن به آنها

 

از آنجا که همواره اتصال به اساتید و بهره گیری از پشتوانه های دانشی و بینشی ایشان برای داشتن یک نظم و منطق فکری به عنوان پشتوانه های مبنایی اقدامات عملیاتی همواره مورد توجه دغدغه مندان حقیقت جوی عرصه فرهنگ و تربیت بوده و نیز از دیگر سو نگاههای درون مکتبی و درون مسلکی، مجال حقیقت جویی و تفکر فرامسلکی را به دغدغه مندان این عرصه نمی دهد، بر آن شدیم تا با برگزاری سلسله نشست معرفی مکاتب تربیتی، بستری برای آزاداندیشی و جستجوگری در مکاتب و اندیشه های جاری تربیتی فراهم کنیم.

 

مکاتب مورد بحث

شش مکتبی که در این رویداد معرفی می شوند عبارتند از:

1. اندیشه های تربیتی دکتر عبدالعظیم کریمی

2. مکتب تربیتی مرحوم آیت الله علی صفایی حائری

3. منظومه اندیشه تربیتی دکتر خسرو باقری

4. رویکرد تربیتی مرحوم علامه کرباسچیان

5. تعلیم و تربیت در نگاه آیت الله شهید مطهری

6. تربیت از منظر اسناد بالادستی جمهوری اسلامی

در انتخاب این مکاتب به تنوع منظر اندیشمندان به مقوله تربیت و نیز چگونگی جریان سازی تربیت در دیدگاه های ایشان توجه شد.

 

 

در انتخاب این مکاتب به تنوع منظر اندیشمندان به مقوله تربیت و نیز چگونگی جریان سازی تربیت در دیدگاه های ایشان توجه شد و بسته حاضر تنظیم و ارائه شد. با این وجود ما باور داریم مکاتب شاخص تعلیم و تربیتی فراتر از این شش مکتب هستند و امیدواریم برگزاری این رویداد طلیعه حرکت هایی از این جنس باشد.

نشستها و پیش نشستها

این رویداد که به صورت مجازی برگزار می شود، مشتمل بر شش نشست چهار ساعته و مراحل پیشا نشست مجزا است. این مسیر شامل:

الف- معرفی اجمالی استاد و مکتب فکری او در عرصه تربیت،

ب- کتاب نوردی و گفتگوی مجازی پیرامون آراء هر استاد،

ج- ودر نهایت دیدار با اساتید معرفی شده و پرسش و پاسخ با ایشان،

 به صورت وبیناری است.

 

برنامه معرفی مکاتب تربیتی در ۶ نشست


1- تربیت علیه تربیت:  تبیین رویکرد تربیت طبیعی
با حضور دکتر عبدالعطیم کریمی

2- تربیت در دو فصل: معرفی اندیشه تربیتی مرحوم آیت الله علی صفائی حائری
با حضور حجت الاسلام و المسلمین علاءالدین اسکندری

3- تربیت و شبه تربیت: تبیین نظریه انسان عامل
با حضور دکتر خسرو باقری

4- قیام برای تربیت: انسان سازی در نظر و عمل استاد علامه کرباسچیان
با حضور حجت الاسلام محمدحسن کرباسچیان

5- تربیت فطرت مدار: تربیت از دیدگاه استاد شهیدمطهری
با حضور دکتر محمدمهدی اعتصامی

6- تربیت شایسته: معرفی فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی مبتنی بر اسناد بالادستی
با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر علیرضا صادق زاده

 

ثبت نام و اطلاعات بیشتر در مورد دوره

زمان ثبت نام بسته جامع از اول تیر لغایت ۸ تیر ماه بوده که به درخواست مخاطبان تا 10 تیرماه تمدید شده است و هم اکنون در حال اجرا است. همچنین تا هفت روز قبل از اجرای هر نشست امکان ثبت نام هر نشست به صورت مجزا وجود دارد. این نشست ها در سطح ملی و ویژه همه فعالان و پژوهشگران عرصه تعلیم و تربیت برگزار می شود.
سعی شده در این نشست ها در فاز اول از حضور اساتید شش مکتب شاخص تربیتی در سطح کشور استفاده شود. شایان ذکر است، شرکت در این نشست ها رایگان نیست ولی تدابیر ویژه‌ای برای استفاده حداکثری عزیزان اندیشیده شده است. جهت ثبت نام به وب سایت زیر مراجعه بفرمایید.
www.chashmentezar.ir
همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر، شناسه زیر در پیام رسانهای ایتا، بله و جبهه پاسخگوی مراجعین عزیز خواهد بود.
@MEHRESTAN_EDU

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نشست مجازی خسرو باقری شهید مطهری تربیت علیه تربیت تربیت در دو فصل تربیت و شبه تربیت قیام برای تربیت تربیت شایسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۵۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند، گفت: نباید در مسئله تبیین ترک فعل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار رئیس سابق امر به معروف و نهی از منکر کشور، اظهار داشت: تربیت شدگان مکتب اسلام، بهترین ذخایر آن هستند و نباید در مسئله تبیین ترک فعل کنیم.

وی با اشاره به اینکه کم هزینه تر از هر نوع دفاعی بحث سرمایه گذاری بر روی مسئله تبیین است، بیان کرد: روح کلام مقام معظم رهبری در مسئله تبیین همین است که باید شبکه سازی کنیم تا آگاهی فراگیر شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: پیروزی‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی هر کدام از اهمیت بزرگی برخوردار است اما آنچه اهمیت دارد، پیروزی فرهنگی است و اگر اندیشه غالب شود مهم است.

عبادی تصریح کرد: بشر در طول تاریخ و زندگی شخصی و اجتماعی خود در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگر چوب نادانی خودش را می خورد و به همین دلیل دشمن او را علیه خودش به کار می گیرد و در این راستا عناصر نامطلوب در همه بخش‌ها از جمله بخش فرهنگی باید شناسایی شوند.

وی افزود: شرایط مساعدی در دولت سیزدهم به وجود آمده است و باید به سمت حل این مشکل کشور برویم در غیر این صورت اگر نادان‌هایی باشند که تحت تاثیر دشمن قرار گیرند هر روز آسیب به سمت ما خواهد آمد و این نیازمند یک اقدام جدی است.
وی با بیان اینکه اغتشاشات اخیر به سبب نادانی برخی جوانان بود گفت: تا در کشور آدم نادان است تعمیم پیدا نمی کندو باید روی این هزینه شود.

بیش از هزار استاد در کشور می‌توانند مباحث شهید مطهری را تدریس کنند

دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز با بیان اینکه هزار و 200 استاد در کشور داریم که می توانند به تدریس مباحث شهید مطهری بپردازند، گفت: از این تعداد 30 نفر به عنوان استاد در خراسان جنوبی تربیت شده اند که توانایی تدریس دارند.

محمدصالح هاشمی گلپایگانی با اشاره به اینکه ترویج مبانی فکری در یک نظام فکری مشخص به ویژه برای متدینین امروز نیاز جامعه است، افزود: در حال حاضر بسترهایی که این اساتید و بینش پژوهان بخواهند ورود پیدا کنند، آماده نیست و یکی از گرفتاری‌های آثار شهید مطهری عدم انسجام ارتباط است و بعد از 20 سال آمده ایم که به این نظام فکری بپردازیم.

وی با بیان اینکه نیروی لازم جهت راه اندازی نهضت شهید مطهری خوانی در کشور داریم، یادآور شد: شهید مطهری فقط در آثارش است و متاسفانه کمی مهجور مانده است و دانشجویی که می خواهد معلم شود باید یک دور با آثار شهید مطهری آشنا شود.

انتهای پیام /253/

دیگر خبرها

  • نیمی از مدارس مربی پرورشی ندارند
  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است/ هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور حداکثری نخبگان در استان‌ها تشکیل شود
  • برگزاری نشست تبیین الزامات اطلاع‌رسانی دولت در ایلام
  • معرفی معلم مراغه‌ای به عنوان برگزیده کشوری
  • روز کارگر فرصتی برای معرفی مشاغل خاص
  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • برگزاری اولین نشست کمیته پایش، ارزیابی و بهبود شاخص های لجستیک
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند