Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس نجفی در نشست خود به مناسبت هفته قوه قضائیه با اصحاب رسانه اظهار کرد: نزدیک به یک دهه است که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضائیه و به تبع آن در کل استان‌ها شکل گرفته است و هدف آن اجرای بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی تحت عنوان پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در همین راستا این معاونت ۴۵ سرفصل برنامه را در طی سالهای اخیر پیگیری می‌کند، در کنار این مسئله قریب به ۱۸ برنامه شورای فرهنگی اجتماعی کشور را که به استان‌ها محول شده است پیگیری می‌کند.

معاون پیشگیری، قضائی و اجتماعی دادگستری همدان افزود: از جمله این اقدامات طرح آموزش فرزندان آفتاب ویژه سربازان است که توسط کارگاه‌های متعدد و مربیان آموزشی دیده سبک زندگی ایرانی اسلامی و مهارت زندگی آموزش داده شده که حدوداً ۲۵ کارگاه برگزار شده است و ۶۱۵ نفر از سربازان آموزش دیده‌اند و همین طور طرح فرزندان آفتاب ویژه بسیجیان که قریب به ۷۵ کارگاه برگزار شده است و ۱۸۳ نفر در شهرستان‌های مختلف همدان آموزش دیده‌اند.

وی افزود: برنامه‌ای تحت عنوان هور انجام شده است که در موضوع اصلاح و بازیابی هویت اجتماعی مرتکبین جرایم است، یعنی افرادی که به نحوی مرتکب جرمی شده‌اند و در زندان‌ها هستند و یا ممکن است حتی در زندان هم نباشند و با همکاری دادستانی شناسایی شده باشند که ۷ کارگاه برگزار شده و سر ۱۹۵ نفر آموزش دیده‌اند.

نجفی افزود: طرح مهارت آموزش فرزند یکی دیگر از اقدمات در در حال انجام است که در زمینه فرزند پروری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مخاطب آن مدرسان آموزش و پرورش و والدین دارای فرزندان ۷ تا ۱۲ سال است که بیشتر مبتنی بر پیشگیری‌های رشد مدار بوده و ۳۸ کارگاه برگزار شد و ۸۰۰ نفر آموزش دیده‌اند.

نجفی ادامه داد: برنامه دیگری تحت عنوان آموزش ضمن خدمت فرهنگیان با موضوع ارتقا توانمندی‌ها و توانمند سازی فرهنگی آن انجام شده است که با همکاری آموزش و پرورش ۳۸ کارگاه برگزار شده است و ۲۱ هزار نفر آموزش دیده‌اند که بعضی از این کارگاه‌ها مجازی بوده است.

معاونت قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان افزود: برنامه دیگری تحت عنوان مصلحین انجام شده است که رسالت آن ایجاد الگوی حکمیت، مصلحین و فرهنگ صلح و سازش طبق مبانی دینی و ارزشی را بر عهده دارد و از طریق تفاهم نامه با مؤسسات بنیاد قرآنی در حوزه تخصصی آنها در سال گذشته قریب به ۲۵ کارگاه تشکیل شده است و ۶۲۹ نفر آموزش دیده‌اند.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که معاونت فرهنگی اجتماعی و پیشگیری به جد آن را پیگیری می‌کند مشارکت‌های مردمی است که تلاش می‌شود گروه‌ها ، NGO ها ، هیئت‌ها و تشکل‌هایی که با یک هدف و اساسنامه مشخص در حوزه‌های مختلف مانند محیط زیست، حقوق عامه زنان و کودکان فعالیت می‌کنند برای استفاده از ظرفیت آنها شبکه سازی شده و با دادسراها و محاکم مرتبط شوند.

نجفی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مورد پیگیری در بحث پیشگیری وضعی پیگیری اجرای قانون جامع حد نگار است که به دستگاه‌های عمومی و دولتی تکلیف می‌کند که بیایند املاک خودشان را بر اساس طرح کاداستر جانمایی و تثبیت کنند تا سند تک برگی برای آنها صادر شود که آثار و برکاتی مانند مشخص شدن املاک دولتی و عمومی و جلوگیری از دست اندازی و سوء‌استفاده عده‌ای داشته است.

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان تصریح کرد: در سال گذشته با همکاری و پیگیری بسیار خوبی که با مدیر کل ثبت اسناد و املاک داشته‌ایم در اراضی عمومی و دولتی تا پایان سال ۹۹ یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۶۰۵ هکتار از اراضی ملی و عمومی جانمایی شده است و در شرف تثبیت و صدور سند تک برگی است و از این میزان ۳۱۵ هزار و۹۷۱ هکتار ثبت و اسناد تک برگی آنها صادر و ارائه شده است، در حالی که در سال ۹۸ مجموعاً جانمایی ادارات و دستگاه‌های دولتی ۲۷۹ هزار و ۵۶۳ هکتار بوده است که کلاً ۲۳ هکتار تثبیت شده بوده است که این اقدام ادامه دارد و امیدواریم تا پایان سال کل اراضی عمومی و دولتی جانمایی و تصویب شود.

کد خبر 5247108

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری همدان پیشگیری از وقوع جرم اراضی ملی ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر آمار کرونا انتخابات 1400 گرگان قوه قضاییه اردبیل خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا هفته قوه قضاییه ایلام واکسن کرونا مواد مخدر پیشگیری از وقوع جرم نفر آموزش دیده اند کارگاه برگزار شده اجتماعی و پیشگیری تحت عنوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۵۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم

روح الله احمدزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به تنوع آب و هوایی مناسب این شهرستان برای کاشت نهال انجیر دیم، کاشت انجیر در اراضی بخش چاهک اجرا شد.

وی با بیان آنکه انجیرهای کشت شده در شهرستان از ارقام استهبان، سبز، سیاه و گلاب است، افزود: انجیر دیم تنها از طریق نزولات آسمانی آبیاری می‌شود و اگر بارندگی کمتر از حد نرمال باشد به صورت غرقابی سه تا چهار مرحله آبیاری می‌شود.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی شهرستان خاتم تصریح کرد: در شهرستان خاتم ۶۵ هکتار انجیر وجود دارد که ۴۲ هکتار بارور و ۲۳ هکتار غیر بارور است و ۲۸۰ هکتار اراضی شیب دار به کشت انجیر اختصاص یافته است.‌

کد خبر 6092042

دیگر خبرها

  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • اعلام عوامل کاهش سرقت در کرمان
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ