Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@13:43:53 GMT

سبقت تولید برق پاک از فسیلی و پایان دوران نفت

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۶۳۵۵

تازه‌ترین گزارش اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) نشان می‌دهد که در سال گذشته میلادی، تولید برق با استفاده از سوخت‌های فسیلی در اتحادیه اروپا به پایین‌ترین حد از ۱۹۹۰ و زمان آغاز ثبت داده‌های صنعت برق اتحادیه توسط این اداره رسیده است.بر پایه این گزارش، طی سال ۲۰۲۰ در مجموع یک میلیون و ۲۲ هزار گیگاوات برق با مصرف سوخت‌های فسیلی تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۹ حدود ۹.۸ درصد کاهش یافته است. اوج برق تولید شده از طریق سوزاندن سوخت‌های فسیلی به میزان یک میلیون و ۵۸۴ هزار گیگاوات در سال ۲۰۰۷ ثبت شده است که تا سال ۲۰۲۰ حدود ۵۵ درصد کاهش یافته است.این در حالی است که تولید برق با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در سال ۲۰۲۰ به یک میلیون و ۵۲ هزار گیگاوات رسیده و از تولید حاصل از سوخت‌های فسیلی فراتر رفته است. تولید برق با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در اتحادیه اروپا طی سل ۱۹۹۰ تنها ۳۰۳ هزار گیگاوات بوده و طی ۳۰ سال گذشته نزدیک به ۲۴۷ درصد رشد کرده است.تولید برق از انرژی هسته‌ای نیز در اتحادیه اروپا طی سال گذشته میلادی تنها ۶۸۳ هزار گیگاوات بوده که در مقایسه با سال ۱۹۹۰ حدود ۶.۳ درصد پایین‌تر گزارش شده است. تولید برق با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر از سال ۲۰۱۶ میلادی از مجموع برق هسته‌ای تولید شده در اتحادیه اروپا پیشی گرفته است.

داده‌های منتشر شده توسط یورواستات همچنین نشان می‌دهد که مصرف نفت و فرآورده‌های نفتی در اتحادیه اروپا در مقایسه با سال ۲۰۱۹ حدود ۱۲.۹ درصد کاهش یافته و نیز مصرف این منابع فسیلی در فاصله ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۰ افزون بر ۲۳ درصد کاهش یافته است.همچنین مصرف گاز طبیعی نیز در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ حدود ۲.۶ درصد و در مقایسه با سال ۲۰۰۵ نزدیک به ۸.۹ درصد پایین آمده است. مصرف ذغال سنگ هم در سال گذشته میلادی سقوط ۲۰ درصدی را تجربه کرده و در مقایسه یا سال ۲۰۰۵ تقریبا نصف شده است.البته اداره آمار کمیسیون اروپا خطر نشان کرده که گذشته از ادامه روند صعودی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک در قاره سبز، افت تقاضای برق در دوره همه‌گیری ویروس کرونا نیز بر کاهش مصرف گروه‌های مختلف سوخت تاثیرگذار بوده است.

یورونیوز

منبع: ساعت24

کلیدواژه: استفاده از انرژی های تجدیدپذیر تولید برق با استفاده اتحادیه اروپا مقایسه با سال درصد کاهش یافته سوخت های فسیلی هزار گیگاوات سال گذشته سال ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۶۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد یکی از بدترین خریدهای تاریخ میلان در انتهای فصل به پایان می‌رسد

۳۸ میلیون یورو و ۰ دقیقه بازی در سری آ.

ماتیا کالدارا مدافع ۲۹ ساله ایتالیایی به زودی هم زمان با پایان یافتن قرارداد خود به عنوان بازیکن آزاد از میلان جدا می شود.

کالدارا در تابستان ۲۰۱۹ با مبلغی در حدود ۳۸ میلیون یورو از یوونتوس به میلان پیوست (معاوضه با بونوچی) اما دوران حضور او در پیراهن روسونری بسیار ناامیدکننده بود، بطوریکه می توان کالدارا را بدترین خرید تاریخ میلان دانست. او هرگز برای میلان در سری آ به میدان نرفت و طی این سال ها فقط ۲ بازی در کوپا ایتالیا و لیگ اروپا برای این مدافع با پیراهن روسونری ثبت شده است. مصدومیت های پیاپی عملا دوران حرفه ای کالدارا را تحت تاثیر قرار داد. او در این مدت به طور قرضی برای آتالانتا، اسپتزیا و ونتزیا به میدان رفت. نام کالدارا در لیست پیولی برای فصل جاری دیده می شد اما حتی یک دقیقه هم فرصت بازی به او نرسید.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • مقایسه تقابل ۴تیم بزرگ لیگ ایران با ۴ لیگ اروپا
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • «یاد یاران»، گردهمایی همسنگران لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب
  • گردهمایی همسنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم پزشکی در مقایسه با بخش اجتماعی بالاتر است
  • قرمز‌ها دل نگران خروج ستاره‌ها در دوران «پسا کلوپ»؛ آیا محمد صلاح و فان دایک از لیورپول می‌روند؟
  • قرارداد یکی از بدترین خریدهای تاریخ میلان در انتهای فصل به پایان می‌رسد
  • پیوستن اداره‌های دولتی پایتخت به پویش کاهش مصرف آب
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد