Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@19:02:05 GMT

کتاب «یاسپرس، روان‌پزشکِ فیلسوف» نقد می شود

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۰۱۳۰۳

کتاب «یاسپرس، روان‌پزشکِ فیلسوف» نقد می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه (پانزدهم تیر) ساعت ۱۱ صبح به «یاسپرس، روان‌پزشکِ فیلسوف» اختصاص دارد که با سخنرانی فربد فدائی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

عمده‌ شهرت کارل یاسپرس به فلسفه‌ اوست در عین حال وی را بزرگ‌ترین روان‌پزشک قرن بیستم خوانده‌اند. برای آنان که به یاسپرس فیلسوف توجه دارند باید گفت که نیل به شناخت فلسفه او از طریق خواندن آثار روان‌پزشکی و روان‌شناسی او و به ویژه کتاب عظیم «روان - آسیب شناسی عمومی» میسر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «آشنایی با روان - آسیب‌شناسی عمومی»، کوششی است برای معرفی یاسپرس روان‌پزشک و تلخیصی است از کتاب «روان - آسیب‌شناسی عمومی» او که نه تنها برای پزشکان و روان‌شناسان، بلکه برای فیلسوفان، حقوقدانان، و نویسندگانی که مایل به دانستن چگونگی دریافت واقعیت‌های درون و پیرامون توسط دستگاه عصبی - روانی انسان هستند مفید است. به ویژه آگاهی از روان‌شناسی ارتباط‌های معنی‌دار و فهم شهودی برای شاعران، داستان‌سرایان و نمایشنامه‌نویسان مفید است، زیرا آنان واکنش‌های روان‌شناختی شخصیت‌های خیالی خود را به صورتی تصویر می‌کنند که برای خواننده این تاثیر موجه‌نما را فراهم کند که می‌توانیم آن‌چه را در اذهان شخصیت‌ها می‌گذرد، و چگونگی واکنش آنان را به تجاربشان دنبال کنیم. اگر نویسنده یا شاعر از این دانایی و توانایی بهره‌مند نباشد، نخواهد توانست با خواننده ارتباط برقرار کند. آگاهی و کاربرد فهم شهودی روان - تکوینی برای هرکس که می‌خواهد جهان ذهنی فرد دیگر را دریابد و یا منظور خود را به او برساند ضروری است.

کد خبر 5247527

منبع: مهر

کلیدواژه: نقد کتاب مرکز فرهنگی شهر کتاب فیلسوف معرفی کتاب تازه های نشر شعر معاصر فارسی رایزنی فرهنگی حقوق بشر استاد شهید بهشتی کتاب و کتابخوانی ویروس کرونا معرفی نشریات آیت الله بهشتی ابن سینا انتشارات سروش جایزه قلم زرین ترجمه روان پزشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۱۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور

ایسنا/خراسان شمالی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی از توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور در سال گذشته خبر داد.

دکتر سعید کریمی در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های درمانی که با حضور مدیران ارشد خراسان شمالی امروز، ۸ اردیبهشت ماه انجام شد، رویکرد کنونی دولت را توسعه عدالت در سلامت ذکر و عنوان کرد: کاهش فاصله مناطق محروم و برخوردار از رویکردهای وزارت بهداشت است و بدین منظور تدابیر مهمی را در حوزه رشد شاخص های بهداشتی مناطق محروم اتخاذ کرده است.

وی افزود: استان خراسان شمالی در تعالی نظام سلامت و توسعه عدالت در این حوزه به خوبی عمل کرده و بررسی رشد شاخص‌های مبین این موضوع است.

کریمی با اشاره به استراتژی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر برخوردار، عنوان کرد: یکسان سازی تعرفه بخش دولتی و بخش خصوصی، پرداخت حق مقیمی به پزشکان، برداشتن سقف کارکرد پزشکان، اصلاح طرح قاصدک، کاهش مالیات پزشکان از جمله اقداماتی است که برای جان گیری بخش دولتی و رفع مشکلات مناطق محروم از جمله خراسان شمالی انجام شده است.

وی نیاز دست یافتن به توسعه یافتگی را داشتن برنامه و کارنامه ذکر و بیان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی در دولت سیزدهم انقلاب بزرگی رخ داده است و در حوزه نیروی انسانی نیز عملکرد بسیار خوبی به ثبت رسیده به نحوی که سال گذشته ۲۰۰۰ پزشک عمومی و تعداد قابل توجهی پزشک متخصص و فوق تخصص در کشور توزیع شده است.

کریمی همه اقدامات انجام شده را ارزشمند خواند و گفت: اقدامات و دستاوردهای این حوزه در راستای تحقق رویکرد نظام سلامت بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت