Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی بین بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش به امضا رسید.

به گزارش قدس آنلاین، با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه و اهتمام به امر خطیر پژوهش و همچنین در راستای گسترش همکاری‌های مشترک پژوهشی و علمی در مسیر اجرای سیاست‌های طرفین؛ تفاهم‌نامه‌ای مبنی‌بر اهتمام دوجانبه بر توسعه و تعمیق فرهنگ پژوهش و نیز اشاعه، انتشار و کاربست یافته‌های علمی و پژوهشی در حوزه تعلیم‌وتربیت و گسترش فرهنگ پژوهش در میان آحاد جامعه به‌ویژه فرهنگیان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها و همچنین توسعه همکاری‌های سازمانی بین بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش منعقد ‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تفاهم‌نامه طی مراسمی به امضای حجت‌الاسلام‌ سید محمود مرویان حسینی، رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و دکتر فرهاد کریمی، رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش رسید.

همکاری، تعامل و همکاری‌های مشترک پژوهشی و علمی در راستای گسترش و تولید محتوای پژوهشی در زمینۀ پژوهش، آموزش، تربیت، فرهنگ، معارف و علوم اسلامی و انسانی از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

مبادله فهرست عناوین اولویت‌های پژوهشی به صورت دو نوبت در هرسال، حضور معاون پژوهشی و یا نماینده تام‌الاختیار هر یک از طرفین در شورای پژوهش طرف مقابل، توسعه تعاملات علمی‌پژوهشی کارشناسان اعضای هیئت‌علمی و پژوهشگران طرفین و بهره‌مندی از ظرفیت‌های متقابل، برگزاری نشست سالانه مشترک گروه‌های پژوهشی بنیاد و پژوهشگاه باهدف هم‌افزایی و تعریف طرح‌های مشترک پژوهشی برخی از زمینه‌های این همکاری مشترک است.

همچنین استفاده طرفین از ظرفیت‌های یکدیگر برای نشر کتاب با درج نشان و عنوان مشترک، تشکیل و مدیریت گروه تحقیق و پژوهش و تألیف، ترجمه مشترک به ‌منظور تولید و ارائه آثار ملی و بین‌المللی و ترجمه به زبان‌های زنده بین‌المللی، برگزاری دوره‌ها، کارگاه‌ها و نشست های علمی تخصصی، آموزشی، پژوهشی و ارائه یافته‌های پژوهشی مشترک، تعریف سرفصل‌هایی برای همکاری کتابخانه‌های دو مرکز، همکاری در معرفی فعالیت‌ها، نشست‌ها و کتاب‌ها از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی و نشریات طرفین و تأمین حقوق مادی و معنوی آثار مشترک تولید شده توسط پژوهشگران دو مرکز منطبق با مفاد تفاهم‌نامه‌های تخصصی آتی از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تفاهم نامه بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی آموزش وپرورش پژوهشگاه مطالعات آموزش بنیاد پژوهش های اسلامی تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۶۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت به همت پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

در این نشست مسعود اسماعیلی، محمدرضا سنگری، مهدی جمشیدی، ابوالفضل اقبالی، محسن ردادی، مهدی جهان و محمدمهدی جهان پرور به ایراد سخنرانی می‌پردازند و دبیر علمی نشست بر عهده سیدحسین فخرزارع است.

زمان برگزاری یکشنبه ۹ اردیبشهت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۹ صبح در محل تهران، سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است.

علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6090082 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال