Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@04:32:07 GMT

قدرت سرایت و انتقال «دلتا» نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۰۸۵۶

قدرت سرایت و انتقال «دلتا» نگران کننده است

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره قدرت انتقال و سرایت واریانت دلتا ابراز نگرانی کرد و گفت: دلتا می‌تواند به ویروس غالب در پیک جدید بیماری تبدیل شود.

به گزارش مشرق، علیرضا ناجی، به میزان بسیار بالای سرایت ویروس دلتا اشاره کرد و گفت: این ویروس در مقایسه با همزاد انگلیسی خودش که در پیک چهارم درگیر آن شده بودیم، از قدرت سرایت پذیری بیشتری برخوردار است و از همین رو، باید نگران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: افزایش موارد بستری کرونایی‌های ۵ تا ۱۷ سال

وی افزود: ویروس دلتا نشان داده است از سرعت انتقال بالایی برخوردار است و می‌تواند به ویروس غالب در پیک جدید بیماری تبدیل شود.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: همین ویِژگی های دلتا باعث شده تا نگران گسترش بیماری کرونا در سراسر کشور باشیم.

ناجی در واکنش به این سوال که آیا وارد پیک پنجم کرونا شده‌ایم یا خیر، گفت: به نظر می‌رسد که وارد پیک جدید بیماری شده‌ایم.

وی افزود: روند افزایشی موارد بستری در استان‌های جنوبی و همچنین گسترش بیماری به تهران و…، نشان می‌دهد درگیر پیک پنجم کرونا شده‌ایم.

ناجی بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی در مقابله با این ویروس تاکید کرد و گفت: در حال حاضر باید آماده مقابله با پیک جدید بیماری باشیم.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا سلامت تهران ویروس کرونا آمار مبتلایان به کرونا اخبار کرونا مبارزه با کرونا پیک جدید بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۰۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه

یک اقتصاددان درباره روند نرخ تورم تا پایان سال توضیح داد.

به گزارش خبرآنلاین، احمد حاتمی یزدی، اقتصاددان در جواب این پرسش که نرخ تورم در سال جاری به نظر شما به هدف دولت یعنی بازگشت به کانال ۲۰ تا ۳۰ درصد نزدیک خواهد شد یا خیر؟ گفت: نه تنها امسال بلکه در سال آینده نیز به نظر من نرخ تورم بالاتر از ۴۰ درصد باقی خواهد ماند.

این مدیر اسبق بانکی عنوان کرد: جامعه در حال تغییر وضعیت است. طبقه متوسط تحت تاثیر سیاست‌های اشتباه اقتصادی در حال از بین رفتن است و در نتیجه این اتفاق جامعه به دو طبقه فقیر و بسیار ثروتمند تقسیم می‌شود.

وی تاکید کرد: در این جامعه طبیعتا توسعه‌ای رخ نمی‌دهد و فشار موجود بر بخش مولد نیز موید همین مدعاست.

دیگر خبرها

  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ناجی پرسپولیس در جام حذفی غایب بود
  • یک اقتصاددان پاسخ داد: عاقبت نرخ تورم در 1403 و اتفاق نگران کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه