Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال اکسپرس، تحقیقات همچنین نشان می‌دهد میزان مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در مردان در مقایسه با زنان بیشتر است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض بخار سیگار الکتریکی، میزان گیرنده کروناویروس را در ریه موش‌های نر افزایش می‌دهد، به ویژه هنگامی که نیکوتین در بخار وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرایط می‌تواند قدرت آلایندگی ویروس را بیشتر کند.

کروناویروس جدید با استفاده از یک پروتئین مانند سنبله در سطح خود مانند یک کلید، به گیرنده تبدیل کننده آنژیوتانسین ۲ (ACE-۲) موجود در پوشش مجاری تنفسی متصل می‌شود و مسیر خود را به سلول‌های ریه باز می‌کند.

محققان موش‌های ماده یا نر را در یک جعبه متصل به یک سیستم خودکار که مقادیر کنترل شده بخار سیگار الکتریکی را با نیکوتین یا بدون آن، به مدت ۳۰ دقیقه، دو بار در روز و به مدت ۲۱ روز وارد می‌کردند، نگه داشتند.

در مقایسه با موش‌های گروه کنترل که هوای اتاق را تنفس می‌کردند، موش‌هایی که در معرض بخار سیگار الکتریکی قرار داشتند، دارای التهاب در بافت ریه و کاهش عملکرد ریه شأن بودند که خطرات ناشی از سیگار الکتریکی را تأیید می‌کند.

همچنین مشخص شد که وجود نیکوتین در بخار این نوع سیگارها باعث افزایش بیشتر ACE-۲، مخصوصاً در موش‌های نر می‌شود.

کد خبر 5249769

منبع: مهر

کلیدواژه: سیگار ویروس کرونا کووید 19 ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا واکسیناسیون ریسک بیماری قلبی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محدودیت های کرونایی سرطان سازمان غذا و دارو ستاد ملی مقابله با کرونا علیرضا رئیسی کووید 19 سیستان و بلوچستان سیگار الکتریکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۹۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور، از افزایش دما در بیشتر مناطق خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان، بعضی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران، در بعضی از ساعات رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در نقاط مستعد، تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شرایط جوی مذکور روز شنبه در بعضی نقاط خراسان رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان و یکشنبه در جنوب کرمان و دوشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس، انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، سه‌شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور می‌شود و در مناطق غربی کشور بارش خواهیم داشت.

ضیائیان ادامه داد: در سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور، در بعضی ساعات وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، همچنین تا اواسط هفته آینده، روند افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور انتظار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۲۴ و کمینه ۱۱ درجه سانتی‌گراد است و روز شنبه، قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۲۵ و کمینه ۱۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 747949

دیگر خبرها

  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید