Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسلنی سازمان حفاظت محیط زیست، محمد مدادی افزود: به استناد مصوبه شماره ۱۰۹ شورای عالی حفاظت محیط زیست، خرید و فروش تروفه های شکار و جانوران وحشی تاکسیدرمی شده و هم چنین عرضه و نگهداری آن ها مستلزم اخذ مجوز و تحصیل پروانه از سازمان است. همین موضوع در ماده ۸ آیین نامه اجرایی قانون شکار و صید مصوب های سال ۱۳۹۸ هیئت وزیران هم مورد تاکید قرار گرفته و برای متخلفین این ماده، مجازات سنگین در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که متاسفانه عده ای در فضای مجازی اقدام به فروش نمونه های تاکسیدرمی شده بدون ارائه هیچگونه  مدارک مثبته می کنند افزود: همه افرادی که در فضای مجازی و یا فروشگاهی اقدام به عرضه نمونه های تاکسیدرمی شده می کنند موظف هستند مجوز معتبر خود را در معرض دید عموم قرار داده و برای هر نمونه هم پروانه اخذ کنند، تخطی از این امر تخلف بوده و متخلفین علاوه بر جبران ضرر و زیان وارده مشمول مجازات های موضوع ماده  ۱۰ قانون شکار و صید هم می شوند.

مدادی با اشاره به اینکه موضوع خرید و نگهداری نمونه ها هم مستثنی از این امر نسیت یاد آور شد:  از مردم و علاقمندان حیات وحش درخواست می شود از خرید نمونه از مراکز سایت های بدون هویت و فاقد مجوز خوداری کنند همچنین هر نمونه ای هم که از مراکز مجاز خریداری می کنند باید دارای پروانه از سازمان حفاظت محیط زیست به نام و مختص آن نمونه باشد در غیر اینصورت غیر مجاز تلقی می شود و مشمول جریمه خواهد بود.

مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی اضافه کرد: امیدواریم به زودی با راه اندازی سامانه شناسنامه دار کردن تروفه ها شاهد تحولی در زمینه ضابطه‌مند کردن نگهداری، خرید و فروش و ارائه خدمات تاکسیدرمی باشیم اما تا آن زمان اقدامات و صدور مجوز ها مطابق معمول و متعارف به صورت غیره مکانیز انجام می شود.

به گزارش ایرنا، شکار تروفه به شکاری گفته می‌شود که انتخابی است و شکارچی پیش از آن که عزم صید کند، نسبت به آن آگاهی کامل داشته باشد؛ به این معنا که حیوانات به صورت کنترل شده هدف قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست آهنگ حیات حیات وحش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست آهنگ حیات حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست آهنگ حیات حیات وحش حفاظت محیط زیست تاکسیدرمی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۳۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی توسط ارتش یمن + فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ارتش یمن اعلام کرد این جنگنده آمریکایی در حال انجام ماموریت خصمانه و جاسوسی در آسمان صعده بود که توسط یک فروند موشک زمین به هوای ارتش یمن شکار شد.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس/مجازات سنگین در انتظار فرد خاطی
  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی توسط ارتش یمن + فیلم
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • وزارت بهداشت: زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود