Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال به‌عنوان با قدمت‌ترین رویدادی که شناسایی، معرفی آثار و تلاش فعالان و تولیدکنندگان محتواهای فرهنگی، هنری و رسانه‌‌‎ای در فضای دیجیتال را در دستور کار دارد امسال با رویکردی متفاوت برگزار می‌شود. - اخبار اجتماعی -

 معصومه نصیری؛ دبیر کمیته داوران دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه جشنواره امسال بر محتوای آثار تاکید دارد، اظهار کرد: برای این دوره از جشنواره برخی شاخص‌های عمومی جهت داوری در نظر گرفته شده است و آثار در مرحله نخست پس از بارگذاری در پایگاه «پلتزار»، بر اساس این شاخص‌های عمومی داوری اولیه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همخوانی با موضوعات جشنواره، نوآوری و تکراری نبودن موضوع، داشتن قابلیت‌های فنی و کاربری، زیبایی و کاربرپسند بودن، تطابق آثار با قوانین، اصول و ارزش‌های جمهوری اسلامی، برخورداری از قابلیت کسب‌وکاری و درآمدزایی، دارا بودن جنبه‌های بین‌المللی مثل داشتن محتوا به چند زبان و کیفیت اولیه را از شاخص‌های عمومی داوری آثار شرکت‌کننده در دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال عنوان کرد و افزود: قابلیت کسب‌وکاری و درآمدزایی یکی از شاخص عمومی قابل‌توجه جشنواره امسال است.

نصیری افزود: در این دوره از جشنواره این مولفه که آثار بتوانند به تولید یا رونق حوزه کسب‌وکار دیجیتال کمک کنند مورد توجه است.

دبیر کمیته داوران دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال از موضوعات «انقلاب اسلامی و مقاومت»، «خانواده و سبک زندگی»، «اقوام، فرهنگ محلی و گردشگری»، «مسجد و مناسک دینی»، «سواد رسانه‌ای و زیست مجازی»، «امید، تفریح و نشاط اجتماعی»، «حکمرانی و مدیریت فرهنگی» و «خدمات مطالعاتی، آموزشی و پژوهشی» به‌عنوان محورهای تخصصی این جشنواره یاد و تصریح کرد: به دلیل شرایطی که کرونا برای جهانیان ایجاد کرده، «روایت کرونا در فضای مجازی» محور ویژه جشنواره دوازدهم در نظر گرفته شده است.

نصیری بر حضور اساتید و چهره‌های شاخص به‌عنوان داور هر بخش از جشنواره اشاره و تصریح کرد: به ترتیب شاخص‌های تخصصی مطرح شده، دکتر فرشاد مهدی‌پور، دکتر پروین داداندیش، دکتر فریدونی، دکتر ارزانی، دکتر محمدصادق افراسیابی، دکتر عیسی کشاورز، دکتر سید مرتضی موسویان، دکتر مطلبی و دکتر اعتماد سعید، داوران بخش‌های مختلف جشنواره امسال را برعهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: در تعریف شاخص‌های عمومی و تخصصی داوری آثار شرکت‌کننده در جشنواره دوازدهم رسانه‌های دیجیتال تلاش شده تا مواردی تعیین شود که در نهایت آثاری با استانداردهای بالا که توان اثرگذاری فرهنگی و هنری و رسانه‌ای مطلوب در فضای دیجیتال را دارند به جامعه معرفی شوند.

دبیر کمیته داوران دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال اظهار کرد: فرایند ثبت و دریافت آثار دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال به‌عنوان بزرگترین رویداد شناسایی و معرفی آثار و فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای دیجیتال که هم‌زمان با عید فطر آغاز به کار کرده است، تا 15 تیر ماه 1400 ادامه دارد همچنین صاحبان بسترهای تولید و نشر، نرم‌افزار‌های تلفن همراه، بازی‌های رایانه‌ای و محتواهای دیجیتال می‌توانند با مراجعه به سامانه www.platzaar.ir در این جشنواره شرکت کنند.

لزوم رفع موانع توسعه رسانه‌های دیجیتال، خدمات فرهنگی و تولید محتوابرگزاری دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایشگاه رسانه های دیجیتال رسانه نمایشگاه رسانه های دیجیتال رسانه دوازدهمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال شاخص های عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۳۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و رییس ستاد اجرایی استانی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، درباره میزبانی استان از جشنواره گفت: یکی از پایه‌های مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حوزه تئاتر ایثار است که هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ اردیبهشت در استان گلستان برگزار می‌شود. همه موضوعات طرح‌شده در نمایش‌های این جشنواره، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تکریم شهدا و خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران است.

وی یادآور شد: در هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار شاهد تلفیقی از حضور هنرمندان ایثارگر و غیرایثارگر هستیم. در این دوره از جشنواره ۸ گروه نمایش صحنه‌ای و ۱۰ گروه نمایش خیابانی از سراسر کشور در استان گلستان حضور دارند.

اسدی تاکید کرد: برای نخستین بار، این دوره جشنواره علاوه بر میزبانی شهر گرگان، به صورت غیرمتمرکز در دیگر شهرستان‌های استان گلستان نیز برگزار و نمایش‌ها در آن شهرستان‌ها از جمله گنبد، رامیان و بندر گز نیز اجرا می‌شوند. این امر موجب بهره‌مندی و اثرگذاری فرهنگی بیشتر در دیگر نقاط استان می‌شود. ضمنا تدابیری اندیشیده شده که گروه‌های نمایشی در مساجد نیز اجرا داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز در جدول اجرایی جشنواره کارگاه‌های آموزشی در سراسر استان برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان گلستان درباره همراهی سایر نهاد‌های استان در برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، گفت: با عنایت و همراهی استاندار محترم استان جناب آقای دکتر زنگانه، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظامی استان در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بالا‌بردن کیفیت اجرایی جشنواره همراهی و همکاری دارند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی، از ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت امسال در استان گلستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • کمی مهربان باشیم (بررسی زندگی و آثار دکتر هروی)
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال