Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@01:14:37 GMT

«کوو ایران برکت» به مردم اطمینان‌خاطر می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۳۴۸۹

«کوو ایران برکت» به مردم اطمینان‌خاطر می‌دهد

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا بیان اینکه واکسیناسیون باید به صورت ضربتی انجام شود گفت: واکسن «کوو ایران برکت» چون از استانداردهای لازم برخوردار است اطمینان‌خاطر برای مردم ایجاد می‌کند.

به گزارش مشرق، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تولید انبوه واکسن کرونا در کشور شروع شده است، طوری که هم‌اکنون واکسن استاندارد «کوو ایران برکت» به همراه سایر واکسن‌های شرکت‌های ایرانی سازنده واکسن کرونا تا ماه‌های آینده کشور را از واردات این نوع واکسن بی‌نیاز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید: شلوغی تهران با رنگ قرمز هم‌خوانی ندارد/ تنها شانس ما واکسن است

امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی به روند واکسیناسیون در کشور اشاره کرد و افزود: گروه‌های هدف در حال دریافت واکسن کرونا هستند و بخش عمده‌ای از آنها دوز دوم را نیز دریافت کرده‌اند. در چنین شرایطی با ورود انبوه واکسن‌های ایرانی آماده تزریق، سرعت واکسیناسیون در کشور باید بیشتر شود تا در نهایت واکسیناسیون عمومی در ماه‌های آینده عملی شود. 

وی به اظهارات دکتر محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نسبت به ارسال ۵۰ میلیون دوز واکسن تا پایان شهریورماه سال جاری به وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: این نوع واکسن چون از استانداردهای لازم برخوردار است اطمینان‌خاطر برای مردم ایجاد می‌کند اما باید به این نکته نیز توجه شود که نحوه اجرا و سرعت‌بخشی واکسیناسیون چگونه باید باشد تا با واکسینه شدن کل جمعیت ایران، از بحران این بیماری مرگبار با کمترین تلفات عبور کنیم. 

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه افزود: هر چند تولید انبوه واکسن ایرانی بارقه امیدی را در دل‌ها ایجاد کرده است که پشتوانه قوی تولید ملی در این زمینه وجود دارد اما باید گفت اکنون کشور در شرایط نامناسب بیماری قرار دارد و شیوع ویروس جهش‌یافته هندی (دلتا) نگرانی‌هایی را برای مردم و جامعه پزشکی در پی داشته است. بنابراین چه واکسن به‌وفور در بازار باشد یا واکسیناسیون با سرعت کم انجام شود، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی تا نابودی این ویروس کشنده ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. 

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واکسیناسیون باید به صورت ضربتی انجام شود، افزود: سختگیری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال دستوراتی برای کاهش شیوع ویروس کرونا که این روزها ایران را درگیر کرده ضروری است. 

قاضی‌زاده‌هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا در شرایط بحرانی بیماری «کووید-۱۹» کمتر به موضوع سختگیری‌ها در ستاد ملی مقابله با کرونا توجه می‌شود، اظهار داشت: در این ستاد اعمال استانداردهای لازم برای مقابله با بیماری تعریف شده است، آنگونه که در شهرهای قرمز باید محدودیت‌هایی ایجاد شود و برخی مشاغل تعطیل شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر استفاده از واکسن‌های داخلی، توجه و تمرکز بر واردات واکسن به کشور ضروری است تا در ۳-۲ ماه آینده خیلی‌ها بویژه افراد آسیب‌پذیر از بحران این بیماری با تزریق واکسن کرونا عبور کنند.

منبع: روزنامه وطن امروز

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا امیرحسین قاضی زاده هاشمی واکسیناسیون واکسن ایران کووایران برکت سلامت ستاد ملی مقابله با کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۳۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود