Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: ۵۰ هزار مهدکودک و پیش‌دبستانی تحت پوشش سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایسنا، علیرضا حاجیان‌زاده در نشست مشترک با مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با اشاره به اولین سفر کاری خود با مسئولیت رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک، به مشهد مقدس، گفت: امیدواریم تعلیم و تربیت کودک با نورانیت برگرفته از ولایت امام رضا (ع) پایه‌ریزی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به پوشش حدود ۱۶هزار مهدکودک تحت پوشش سازمان بهزیستی و حدود ۳۰هزار مرکز پیش‌دبستانی در سراسر کشور از سوی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، اظهار کرد: ۱۴دستگاه و سازمان اقدام به راه‌اندازی مهدهای کودک با مجوزهای داخلی خودکرده‌اند که تمامی این مراکز باید تحت پوشش سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک قرار بگیرند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با تأکید بر رویکرد تربیتی و ارتقای کیفیت محتوا و برنامه‌های مهدهای کودک و مراکز پیش‌دبستانی، گفت: تمامی کودکان و خانواده‌های آن‌ها تحت پوشش فعالیت‌های سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک قرار خواهد گرفت، برای تمامی خانواده‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا ضمن توانمندسازی آن‌ها در حوزه‌های تعلیم و تربیت، مشاوره‌های تربیتی و محصولات موردنیازی چون قصه‌های مناسب کودکان، پویانمایی و بازی‌های کودکانه با مفاهیم تربیتی به آن‌ها ارائه کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی در پایان گفت: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در راستای سیاست‌گذاری و نظارت در حوزه دستگاه‌های مرتبط با حوزه کودک چون صداوسیما، انتشارات کودک و... ورود پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان تعلیم و تربیت آموزش و پرورش سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تحت پوشش سازمان پیش دبستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۴۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی گیلان افزود: طرح سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها از آبان سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

جهانگیر عبدی با بیان اینکه تا کنون سلامت ۲۱ هزار و ۵۵۵ نوآموز سنجش و ارزیابی شده است، گفت: ۲۵۰ نیرو متخصص و مجرب در ۲۷ پایگاه سنجش مستقر شده اند تا کار سنجش نوآموزان را انجام دهند.

وی اضافه کرد: این مرکز جامع در نوبت صبح و ۳ پایگاه در ناحیه یک و دو رشت در نوبت عصر و یک پایگاه جامع هم در صومعه سرا کار سنجش سلامت نوآموزان را انجام می‌دهند. 

وی با بیان اینکه همه ساله برنامه «سنجش سلامت جسمانی» و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان و نیزغربالگری نوآموزان در تابستان اجرا می‌شد گفت: امسال برای نخستین بار در طول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ این طرح در حال اجرا است.

رئیس اداره آموزش وپرورش استثایی گیلان گفت: خانواده‌های نوآموزان می‌توانند با مراجعه به سایت آموزش و پرورش «my.medu.ir» گزینه دولت من را وارد شده و با وارد کردن شماره تلفن همراه که به نام والد (پدر) است ثبت نام و نوبت گیری کنند تا زمان و روز و ساعت مرکز سنجش به آن‌ها برای مراجعه داده شود.

جهانگیرعبدی با تاکید براینکه دانش آموزانی که اول مهر امسال وارد پایه اول ابتدایی شوند باید سنجش شده باشند، افزود: دراین طرح توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانش آموزان برای ارتقای سطح یادگیری و ارتقای عملکرد بهینه فردی ، اجتماعی و تحصیلی برای پیشگیری از افت تحصیلی در آینده و ترک تحصیل آنها سنجش می‌شود.

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • شناسایی معلمان نمونه ‌از برنامه‌های ‌مجموعه تعلیم و تربیت کشور است
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد