Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلیل رمضانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  این نهاده ها شامل انواع سبوس، جو، یونجه، ذرت علوفه ای و دانه ای، سویا، کاه و کلش و کنسانتره دامی بوده است که بیشترین نهاده دامی توزیع شده مربوط به کنسانتره با مقدار ۱۶ هزار و ۴۸۱ تن بوده است.

وی افزود: همچنین امسال توسط شبکه شرکت‌های تعاون روستایی و تولید استان در این بازه زمانی میزان ۶ هزار و ۳۵۴ تن انواع کودهای شیمیایی میان کشاورزان و تولید کنندگان استان توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رمضانی افزود: کودهای شیمیایی توزیع شده شامل کود اوره، انواع کود فسفاته، ریز مغذی، آلی و زیستی بوده است که از این میزان، ۶ هزار و ۴۵ تن مربوط به توزیع کود اوره است. 
وی گفت: در این مدت شبکه تعاونی های روستایی استان، بیش از ۴۶ هزار لیتر انواع سموم شیمیایی را تامین و در بخش کشاورزی استان توزیع کرده است.

وی افزود: شبکه شرکت‌های تعاونی روستایی این استان ۱۰۰ هزار عضو دارد که در بخش‌های کشاورزی، باغی و دامی فعالیت می‌کنند.

رمضانی اظهار داشت: این شرکت ها و تشکل ها در امور تولیدی و خدماتی مانند توزیع کود، سم، بذر، سوخت، انواع نهاده های دامی، کشاورزی، میوه نوروزی، خرید تضمینی، حمایتی و توافقی انواع محصولات کشاورزی از قبیل گندم، کلزا، آفتابگردان، جو و پنبه فعالیت دارند.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود ۴۷ هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است.

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها زندگی می کنند.

بیش از ۸۰ هزار بهره بردار کشاورزی در این استان فعالیت می کنند.

برچسب‌ها بجنورد تعاون روستایی توسعه روستایی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد تعاون روستایی توسعه روستایی بجنورد تعاون روستایی توسعه روستایی خراسان شمالی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۵۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند

محمد حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عشایر استان خراسان رضوی به طور سنتی در فصل بهار از مناطق قشلاقی خود که در دشت‌ها و مناطق کم‌ارتفاع واقع شده به سمت ارتفاعات و مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی افزود: کوچ در زندگی عشایر یک رویداد بوده که به طور معمول ۳۰ تا ۴۰ روز در مسیر ایلراه‌های عشایری ادامه دارد و عشایر پس از استقرار در مناطق ییلاقی حداکثر ۳ ماه در این مراتع حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: ارتفاعات هزار مسجد، کوه‌های عمارت، محمدبیک، اسفجیر، سنجربیک و ارتفاعات شهرستان‌های دارای عشایر استان، از جمله مناطقی هستند که عشایر در آنها مستقر می‌شوند.

جعفری گفت: در حال حاضر ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند که ۹۳۶ هزار واحد دامی را در اختیار دارند و در ۱۷ شهرستان استان پراکنده هستند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی با اشاره به نقش و اهمیت عشایر در تولید محصولات دامی و کشاورزی، تصریح کرد: عشایر استان خراسان رضوی سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن شیر، ۱۳۰۰ تن پشم، کرک و مو و ۱۶ هزار مترمربع صنایع دستی تولید می‌کنند.

کد خبر 6089118

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند