Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از ورود استان تهران به وضعیت نارنجی یعنی هشدار کم آبی قرارگرفته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد رضا بختیاری با اشاره به اینکه امسال ظرفیت بارندگی استان تهران نسبت به 50 سال گذشته بسیار بد است افزود: امسال در استان تهران 290 میلیمتر بارندگی رخ داده و این درحالی است که سال گذشته این رقم 440 میلیمتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شرایط سخت سد‌های تهران گفت: امسال 790 میلیون مترمکعب آب در سد‌های تهران ذخیره شده در حالی که این رقم سال گذشته درمدت مشابه یک میلیاردو 150 میلیون مترمکعب بوده است و این به معنای کسری 360 میلیون مترمکعب آب در سد‌های استان تهران است.

قطعی آب برای بد مصرفان آب از مرداد

بختیاری با اشاره به برخورد جدی و قطعی آب برای مشترکین بد مصرف مصرف از مردادماه ادامه داد: هم اکنون برای 170 هزار مشترک بدمصرف تهرانی که تا 30 مترمکعب آب در ماه مصرف کرده اند یعنی (دوبرابر الگوی مصرف) هشدار قطعی آب صادر شده است که اگر روند مصرف خود را اصلاح نکنند در مرداد ماه روزانه 4 تا 5 ساعت آب این مشترکین خانگی قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه در این شر ایط سخت ما آب شرب باکیفیت و پایدار برای مشترکین تامین می‌کنیم افزود: در این شرایط سخت از مشترکین توقع داریم در میزان مصرف با رعایت الگوی مصرف با ما همکاری کنند که ا لبته برخی از این مشترکین اصلا به شرایط بحرانی کشور به لحاظ کمبود آب توجهی ندارند.

رعایت 85 درصدی مشترکین در  الگوی مصرف آب

وی با اشاره به اینکه 85 درصد مشترکین الگوی مصرف آب را رعایت می‌کنند گفت: 15 درصد از مشترکین آب تهران پر مصرف هستندو 5 درصد از این تعداد بد مصرف هستند که این 5 درصد 10 تا 15 درصد آب تولیدی در تهران را مصرف میکنند که بخش عمده‌ای از این مشترکین خانگی در شمال غرب تهران و برخی در جنوب و حتی شهرستان‌های استان تهران هستند که از آب شرب برای آبیاری باغچه استفاده میکنند.

بختیاری افزود: استان تهران 25 درصد و شهر تهران 17 تا 18 درصد از آب شرب کشور را مصرف میکنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس استان تهران الگوی مصرف قطعی آب بد مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۰۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۹ صبح پنجشنبه ششم اردیبهشت با میانگین ۵۶ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۵۲، احمدآباد ۸۶، پارک زمزم ۶۰، میدان انقلاب ۶۲، خیابان پروین اعتصامی ۶۳، دانشگاه صنعتی و رهنان ۵۸، خیابان زینبیه ۷۰، بولوار کاوه ۶۴ ایستگاه ولدان ۵۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.

شاخص هوای اصفهان در ایستگاه بزرگراه خرازی با عدد ۴۹، سپاهان‌شهر ۴۰، خیابان فرشادی ۳۴، کردآباد ۴۵ و میرزا طاهر ۴۸ AQI وضعیت پاک را نشان می‌دهد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۲۷ و شاهین شهر با میانگین ۳۹ AQI در وضعیت پاک و در کاشان با میانگین ۱۰۹ نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس، زرین‌شهر با میانگین ۵۶، سجزی ۷۰، قهجاورستان با میانگین ۹۹، نجف آباد ۶۳ و مبارکه ۵۹ AQI قابل قبول ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6088316

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر
  • هشدار نارنجی برای یک نیمه کشور | بارش‌های سیل‌آسا و احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها
  • هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • قطعی برق برخی از مناطق ارومیه
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟