Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@23:01:42 GMT

مقابله با ویروس کرونا به همراهی مردم بستگی دارد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۱۴۴۲

مقابله با ویروس کرونا به همراهی مردم بستگی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، رستگاریوسفی امروز در جلسه ستاد کرونا شهرستان جوانرود، اظهار داشت: متاسفانه با وجود اطلاع‌رسانی‌های گسترده از سوی ستاد مبارزه با کرونا، مسؤولان، روحانیون، امامان جمعه و جماعات ورسانه مردم خطرات این بیماری منحوس را جدی نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه استقبال شهروندان جوانرود از واکسن کرونا کمتر از انتظار است، اظهار داشت: دلیل احتمالی این امر، باورهای غلط مبنی بر بی‌فایده و بی‌اثر بودن واکسن و یا عوارض آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندارجوانرود خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از همه‌گیری و کنترل مرگ و میر ناشی از این بیماری ضروری است همه سالمندان طبق اولویت‌بندی‌های انجام شده، نسبت به دریافت واکسن اقدام کرده و زمینه سلامت خود و اطرافیان را فراهم کنند.

یوسفی یادآور شد: فرصت تزریق رایگان واکسن کرونا فراهم شده و مردم ما از این نعمت در راستای سلامت جامعه باید بیشتر استفاده کنند.

مدیرشبکه بهداشت و درمان جوانرود نیز با اشاره به شیوع دوباره بیماری کووید ۱۹ در برخی از مناطق کشور و استان، گفت: شهروندان باید نسبت به هشدار موج پنجم کرونا آگاه بوده و در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند.

مولود حسینی با بیان اینکه روند این بیماری از نوع جهش یافته دلتا درحال افزایش است، افزود: نیاز است تدابیر لازم اندیشیده شود و خودمان را برای مقابله با موج پنجم این بیماری آماده کنیم.

وی اظهارداشت: درحال حاضر هفت نفردر مراکز درمانی این شهرستان بستری هستند که یک نفر از این افراد اهل پاوه و 6 نفر دیگر ساکن شهرستان جوانرود و حال 2 بیمار از آنان وخیم است.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: بیماری ویروس کرونا کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۱۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد