Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، این پژوهشگاه با بررسی اطلاعات بیش از 100 هزار داوطلب شرکت‌کننده در آزمون عملی از سال 1390 تا 1399 در یک طرح پژوهشی در حال بازبینی آزمون عملی رشته علوم ورزشی است تا بتواند اثربخشی و حساسیت آزمون عملی را برای غربالگری بهتر داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در این رشته افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طرح از حضور استادان برجسته کشور در حوزه آمار و روش تحقیق استفاده‌ شده است تا این اطمینان حاصل شود میزان اثربخشی این آزمون به بالاترین حد ممکن برسد. افزایش علاقه‌مندی نزدیک به ده برابری داوطلبان شرکت در رشته علوم ورزشی در چند سال اخیر باعث شده است برنامه‌ریزی‌های بیشتری برای انتخاب افراد شایسته برای حضور در این رشته انجام شود.

خوشبختانه تلاش‌های پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، کمیته برنامه‌ریزی و گسترش علوم ورزشی وزارت عتف و شورای هماهنگی مراکز آموزشی و پژوهشی ورزش کشور برای توسعه کمی و کیفی رشته، ایجاد بسترهای مهارت‌آموزی و اشتغال و ایجاد فرصت‌های مناسب کاری برای فارغ‌التحصیلان این رشته ازجمله مهم‌ترین عواملی است که منجر به اقبال بیشتر داوطلبان کنکور سراسر به این رشته شده است.

این طرح با همکاری دانشکده های تربیت بدنی دانشگاه های مازندران شهید بهشتی و شیراز انجام می شود زمینه‌های کاری بسیار متنوع فارغ‌التحصیلان علوم ورزشی در سطح دنیا و ایجاد بسترهای اشتغال این عزیزان در سطح کشور در بخش خصوصی و همچنین جذب معلمان ورزش توسط وزارت آموزش‌وپرورش در چند سال اخیر باعث شده است تا جوانان علاقه‌مند بیشتری هرساله به این رشته روی آورده و تا مقطع فوق دکتری در کشور ادامه تحصیل دهند.

در دو سال اخیر با توجه به تداوم شیوع بیماری کرونا، آزمون عملی داوطلبان متقاضی تحصیل در رشته علوم ورزشی دانشگاه‌های کشور مطابق با پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌ریزی‌شده است و جهت تسهیل حضور داوطلبان، با تدابیر اتخاذشده و برنامه‌ریزی‌‎های صورت گرفته توسط پژوهشگاه تربیت‌بدنی به‌عنوان مجری برگزاری، این آزمون با مشارکت و همکاری حداکثری دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 612331 برچسب‌ها ورزش

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ورزش رشته علوم ورزشی پژوهشگاه تربیت برنامه ریزی آزمون عملی تربیت بدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۴۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  دکتر صمدزاده با ارائه آماری از میزان شرکت کنندگان در این آزمون ها عنوان کرد: روز پنجشنبه ۸۰۳ زن  در نوبت صبح  در رشته علوم انسانی به رقابت پرداختند.

او گفت: ۲۷نفرنیز  عصر پنج شنبه در رشته هنر ۱۳۶ نفر هم  عصر پنج شنبه در رشته زبانهای خارجی آزمون دادند.

صمد زاده گفت: ۸۹۳  داوطلب صبح جمعه در رشته علوم تجربی  شرکت  کرد ه و به رقابت پرداختند

مجموع داوطلبان شرکت کننده در نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در واحد سلماس  ۱هزارو ۸۵۹ داوطلب بر آورد شده است

دیگر خبرها

  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در اراک
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند
  • بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور شنبه اعلام می‌شود
  • روز دوم آزمون سراسری/ رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در قزوین
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی
  • رقابت ۲۵ هزار داوطلب گروه تجربی در آذربایجان غربی
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد